2026-06-07, 22:05
  #1
Medlem
kristerzs avatar
hur kan en allsvensk spelare bli uttagen i ett landslaget och köra över allt och alla på ett inhopp på 35 min och få högst betyg i Sveriges Landslag?? Varför fick inte Ali spela mot Ukraina, Polen och Norge??
Är han inhoppare i Malmö med?? (det lilla jag sett tyder på det)

Taha Ali är det bästa jag sett i det Svenska fotbollslandslaget... satan vilken spelare!!

VARFÖR är han kvar i allsvenskan? Varför ingen speltid tidigare matcher??

Taha Ali får resten av laget att se ut som allsvenska spelare!!!!

Jag fattar inte... kan någon förklara som vet mer!?
__________________
Senast redigerad av kristerz 2026-06-07 kl. 22:06. Anledning: glömde frågan
Citera
2026-06-07, 22:08
  #2
Medlem
Han är en målsumpare av rang i Malmö. För mig som Malmösupporter är det en gåta att han ens är uttagen i landslaget.
Citera
2026-06-07, 22:12
  #3
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Jag tror hans fysik ligger han i fatet. Jag gissar det blir Saudi om han stylar i VM. Dom är kåta i higgers som är tekniska och roliga kolla på.
Citera
2026-06-07, 22:14
  #4
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Han är en målsumpare av rang i Malmö. För mig som Malmösupporter är det en gåta att han ens är uttagen i landslaget.

Han dribblade som fan i HIF. Men målen uteblev.
Citera
2026-06-07, 22:17
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kristerz
hur kan en allsvensk spelare bli uttagen i ett landslaget och köra över allt och alla på ett inhopp på 35 min och få högst betyg i Sveriges Landslag?? Varför fick inte Ali spela mot Ukraina, Polen och Norge??
Är han inhoppare i Malmö med?? (det lilla jag sett tyder på det)

Taha Ali är det bästa jag sett i det Svenska fotbollslandslaget... satan vilken spelare!!

VARFÖR är han kvar i allsvenskan? Varför ingen speltid tidigare matcher??

Taha Ali får resten av laget att se ut som allsvenska spelare!!!!

Jag fattar inte... kan någon förklara som vet mer!?
Han är en supersub. Brukar inte funka som startspelare men med en halvtimme kvar när motståndarna är trötta så kan han snurra upp Barcelona när han är på det humöret.

Jag skulle gärna se en annan allsvensk spelare, Elliot Stroud starta på den positionen och ge Taha Ali sista halvtimman i varje match.
Citera
2026-06-07, 22:46
  #6
Medlem
Lite kuriosa är ju att hans enda landslagsmål gjorde han mot Grönland 2019 när han tillhörde Hammarby.. (Futsal). Grönlands målvakt hette förresten Bajare.

3 mål och 3 assist senaste 32 matcherna i Allsvenskan. Hmm.
__________________
Senast redigerad av Burkgurka 2026-06-07 kl. 22:48.
Citera
2026-06-08, 00:07
  #7
Medlem
maktspels avatar
Verkar vara en muntergök så han är väl kul att ha i laget
https://youtube.com/shorts/7CJFlfblRqc
Citera
2026-06-08, 09:43
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han dribblade som fan i HIF. Men målen uteblev.
Likadant överallt. Han är ingen målgörare. Men en bra dribbler gör också sin nytta.
Citera
2026-06-08, 10:09
  #9
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han dribblade som fan i HIF. Men målen uteblev.
Han gjorde massa mål i HIF (och tog dessutom ett sm-guld).
Ser gärna att han kommer hem igen (fast till fotbollsallsvenskan denna gång).
Citera
2026-06-08, 17:47
  #10
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Han gjorde massa mål i HIF (och tog dessutom ett sm-guld).
Ser gärna att han kommer hem igen (fast till fotbollsallsvenskan denna gång).


Ni snackar om två olika klubbar.
Citera
2026-06-08, 17:52
  #11
Medlem
På varje lyckad dribbling går 10 misslyckade. Av den anledningen är han ingen startspelare i vare sig landslaget eller allsvenskan.
Citera
2026-06-09, 13:23
  #12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
En grej som är värd att notera i det inhoppet sist var att han kom in i minut 63. När han hade gjort en av sina räder i typ minut 78 så hängde han på sina knän efteråt. Och efter det så gjorde han i princip inget mer den matchen.
Han höll i en kvart, sen var han i princip slut. Liknande brukar det se ut i allsvenskan, har aldrig sett honom hålla ens i närheten av en hel match.
Väldigt konstigt, känns som att det måste vara nått fel nånstans, när såna som Jacob Bergström och Herman Johansson fortsätter med maxlöpningar långt efter att Taha Ali är slut så är det nått som inte stämmer. Maten? Nån slags sjukdom/skada?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in