2006-09-12, 18:57
Medlem
Njuris har blivit inspirerad av skäraren i Nip/tuck? Tur att du inte vet var jag bor längre..

Jag har alltid haft en t-shirt under skjortan.
Citera
2006-09-12, 19:27
Medlem
Pradas avatar
Tycker det ser riktigt hemskt ut om man har en t-shirt under skjortan som är synlig, påminner om en bartender i grekland.
Citera
2006-09-12, 19:35
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Så länge man ser t-shirten förtjänar man en kula i nacken, då ser man ut som en amerikan, och det är inte en komplimang.
Detta är ju en självklarhet, sen att det egentligen inte spelar någon roll vad man har under ifall det ändå inte syns är ju en annan sak. Antar att man har det om man tycker tröja+skjorta är för varmt men endast skjorta är för kallt.
Citera
2006-09-12, 22:16
Medlem
diego2s avatar
Detta är inte den första tråden i ämnet. Jag instämmer med de som säger att man inte har nåt synligt under skjortan. Det är helt enkelt inte snyggt. Spelar egentligen ingen roll vad skjortan kostar även om det är extra lökigt att dra på sig en stadium t-shirt under sin nyinköpta Tellini skjorta.
Citera
2006-09-12, 23:29
Medlem
Mike Wadds avatar
T-shirt under skjorta känns så jäkla amerikanskt. Jag tänker på när de vara finklädda och tar en (minst) storlek för stor skjorta och antingen ett par fula chinos eller säckiga kostymbyxor i polyester.

Dock är jag ett stort fan av preppystilen som härstammar från USAs östkust.
Citera
2006-09-12, 23:42
Medlem
Pradas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike Wadd
T-shirt under skjorta känns så jäkla amerikanskt. Jag tänker på när de vara finklädda och tar en (minst) storlek för stor skjorta och antingen ett par fula chinos eller säckiga kostymbyxor i polyester..

Laguna Beach serien på MTV är ett typiskt exempel.
Citera
2006-09-13, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Njuris har blivit inspirerad av skäraren i Nip/tuck? Tur att du inte vet var jag bor längre..

Jag har alltid haft en t-shirt under skjortan.

Fast jag tycker inte skönheten är hemsk, snarare tvärtom. Jag menar, jag kämpar för en vackrare värld.
Citera
2006-09-13, 20:14
Medlem
Citat:
Var var jag otydlig? Vit synlig undertröja är straffbart med långsam stening, piskning och stegling tills döden inträffar.
Så rätt. Är inte det ett av budorden?

Hur är det med knäppningen, sjävklart ska -aldrig- översta knappen vara knäppt (undantag vid slips och kanske även maokrage), men andra knappen då? Själv föredrar jag att köra den uppknäppt också, så ser man lite mindre "mamma har tvingat mig att ta på mig skjortan"-skolpojk ut, självklart så "maxar" man ju inte urringnen på den...

Citat:
Ursprungligen postat av lauren
se bara till att vika upp ärmarna rätt, alltså kavla dom innåt , liksom inte vika utan mosa in dom, som på fab 5, annars ser det gayigt ut

Hur menar du nu? Vika upp de på insidan, de borde väl bara se ut som en avhuggen ärm? Eller syftar du på att uppvikningen ska se lite "stökig ut" och inte som en knivskarp, struken, symetrisk manschet?

Bild?
Citera
2006-09-13, 20:15
Medlem
Mike Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
Laguna Beach serien på MTV är ett typiskt exempel.
Ja det har du rätt i, men jag har en bild i huvet av uselt finklädda amerikaner och det är från tv-serien For love or money när det var en kvinna i "huvudrollen".
Vid alla ceremonier så hade de antingen skitfula skjortor i siden med vit t-shirt under eller fula kostymer med 4 knappar och säckiga byxor. usch usch.
Citera
2006-09-13, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Insom
Så rätt. Är inte det ett av budorden?

Hur är det med knäppningen, sjävklart ska -aldrig- översta knappen vara knäppt (undantag vid slips och kanske även maokrage), men andra knappen då? Själv föredrar jag att köra den uppknäppt också, så ser man lite mindre "mamma har tvingat mig att ta på mig skjortan"-skolpojk ut, självklart så "maxar" man ju inte urringnen på den...

För mig kan andra knappen vara uppknäppt, där får man köra på känsla vad som gäller resten av klädsel och tillfälle. Till jeans och sneakers, javisst. På din fars begravning, icke!.
Citera
2006-09-13, 21:31
Medlem
Algifaris avatar
Instämmer med kören. Synlig T-Shirt är inte att rekomendera (om du inte jobbar inom fastfood branschen). Ska du pronto visa upp bröstet är det ett uringat linne som gäller för att fånga upp svett. Glöm bara inte för guds skull att raka bröstet så du inte ser ut som magnum.
Citera
2006-09-13, 21:50
Medlem
Citat:
För mig kan andra knappen vara uppknäppt, där får man köra på känsla vad som gäller resten av klädsel och tillfälle. Till jeans och sneakers, javisst. På din fars begravning, icke!.

Jag håller med, för att ta ett exempel "via din avatar", så springer ju alltid Shawn runt i skjorta och synlig t-shirt medan Christian kör 2-knappar öppna, så frågan man måste ställa sig är väl "Are you a McNamara or Troy?"

Citat:
Ursprungligen postat av Algifari
magnum.
Chewbacka I presume?

Någon som kan svara på armuppvikningen, eller har egna/andra åsikter om ämnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in