2006-09-12, 17:45
Medlem
milks avatar
...Att ha en vit tshirt och sen helt enkelt skjorta över, istoppad givetvis och sen att man vikit upp ärmarna två -tre hopp...Är det OK eller? Tycker det ser rätt prydligt ut ja!
Citera
2006-09-12, 18:15
Medlem
HungalaBungalas avatar
Det är klart att det fungerar, sålänge som du inte "flashar" t-shirten som du har under skjortan, för det ger intrycket av amerikansk 90-talssåpa. Det är ju självklart att man kan kavla upp ärmarna om man skall göra något mindre bekvämt.
Citera
2006-09-12, 18:22
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HungalaBungala
Det är klart att det fungerar, sålänge som du inte "flashar" t-shirten som du har under skjortan, för det ger intrycket av amerikansk 90-talssåpa. Det är ju självklart att man kan kavla upp ärmarna om man skall göra något mindre bekvämt.

Det är en helt vit vanlig t-shirt under..
Citera
2006-09-12, 18:24
Medlem
se bara till att vika upp ärmarna rätt, alltså kavla dom innåt , liksom inte vika utan mosa in dom, som på fab 5, annars ser det gayigt ut
Citera
2006-09-12, 18:26
Bannlyst
NEEEJ, inga t-shirtar under. Möjligtvis ett linne, det ses inte, men ser man att du har något under kommer jag personligen hem till dig och våldsknullar dig med en morakniv. Det finns ingenting i hela världen som tyder på sådan smaklöshet (eller jo, kanske någon grej) som t-shirt under skjorta.

Uppvikt skjorta, japp, det kan vara riktigt snyggt.
Citera
2006-09-12, 18:26
Medlem
milks avatar
men hur är det om man bara går runt i skojrta (med en vit undertröjja) utan kavaj ex. Långärmad snackar vi nu då...Går det?
Citera
2006-09-12, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milk
men hur är det om man bara går runt i skojrta (med en vit undertröjja) utan kavaj ex. Långärmad snackar vi nu då...Går det?

Var var jag otydlig? Vit synlig undertröja är straffbart med långsam stening, piskning och stegling tills döden inträffar.
Citera
2006-09-12, 18:30
Medlem
milks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj
Var var jag otydlig? Vit synlig undertröja är straffbart med långsam stening, piskning och stegling tills döden inträffar.

HAHA, vi skrev sammtdiigt, sorry...Jaa, det låter ju INTE bra...Får skaffa mig ett linne då, vill inte dö för en sån skitsak...Tack!
Citera
2006-09-12, 18:35
Medlem
Efterbyrdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njurpaj

Brun t-shirt under brun skjorta då, herr modeorakel? Personligen finner jag det både snyggt och skönt. Självfallet är översta knappen oknäppt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milk
HAHA, vi skrev sammtdiigt, sorry...Jaa, det låter ju INTE bra...Får skaffa mig ett linne då, vill inte dö för en sån skitsak...Tack!

Eller så har du skjortan direkt på kroppen, men linne är att rekommendera. Skjortan blir inte svettig då.
Citera
Medlem
Nja, vit tshirt som svettupptagare är inte ok.

Skulle dock inte vara så kategorisk att jag sa att tshirt aldrig är rätt under.

En bra skjorta från ett modehus kan med fördel bäras tillsammans med rätt tshirt. Dock ej till kostym, nu pratar vi jeans eller linne.

För att förenkla: Bär inte en skjorta under 3000 kr med tshirt under.. ;-)
Citera
2006-09-12, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbyrden
Brun t-shirt under brun skjorta då, herr modeorakel? Personligen finner jag det både snyggt och skönt. Självfallet är översta knappen oknäppt.

Så länge man ser t-shirten förtjänar man en kula i nacken, då ser man ut som en amerikan, och det är inte en komplimang.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in