2026-06-10, 05:01
Medlem
Tavastehuss avatar
Om introt Capcom släppt till remaken så: vilket antiklimax. Vad bjuds vi på? Jo, en fransk tant som med en tjugoårings röst tjatar oväsentligheter på felfri engelska, en Claire Redfield bakom kameran som inte säger ett jota, samt en stökig lägenhet med cigaretter på bordet - och en kakkartong (mycket viktigt!).

Inget bra första intryck alls.
Citera
2026-06-11, 03:56
Medlem
Tearsinrains avatar
https://www.gamereactor.se/capcom-bekraftar-veronica-remaken-spelas-i-tredjepersonsperspektiv-1832013/

Bekräftat att man kommer spela i tredjeperson. Trailern var väl i första person för att inte avslöja direkt vilket spel det var. Puh!! Fan vad skönt särskilt med tanke på att det kommer massor med skräckspel (SH Townfall, Alien Isolation 2 osv.) som är i första person. Nu blev jag hajpad inför spelet. Har missuppfattat också. Trodde Veronica utspelade sig efter 1an och att man spelade som Jill vilket jag ju aldrig gjort då jag inte spelat nåt spel med henne men utspelar ju sig efter 2an och man spelar som Claire (men gissar att Jill är med, ni behöver inte spoila det) och jag har ju kört 2R. Nu blev jag mycket mer hajpad.

Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Om introt Capcom släppt till remaken så: vilket antiklimax. Vad bjuds vi på? Jo, en fransk tant som med en tjugoårings röst tjatar oväsentligheter på felfri engelska, en Claire Redfield bakom kameran som inte säger ett jota, samt en stökig lägenhet med cigaretter på bordet - och en kakkartong (mycket viktigt!).

Förmodligen pga. det jag skrev ovan. Att man inte ville avslöja vilket spel det rörde sig om direkt i trailern och om du läser artikeln jag länkade säger de från Capcom att de kommer hålla sig troget till originalet på samma sätt som med 2R och 4R. Nu när alla vet vilket spel det är kommer vi nog få se gameplay och annat med Claire i tredje person med bitar folk känner igen från originalet.
Senast redigerad av Tearsinrain 2026-06-11 kl. 03:59.
Citera
2026-06-11, 04:30
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus

Tvärtom, väldigt bra första intryck.
Introsekvensen i originalet var ju alltid superfjantig. En b-action där Claire flyger fram som en Leon S. Kennedy på steroider, för att sedan bli stel som en gammal stridsvagn när man själv tar kontrollen i gameplay.
Citera
2026-06-11, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Det är jag fullt medveten om men det var 24år sen och ryktet gäller såklart en remake i Capcoms RE-enginge eller vad den heter såklart. Det är lite märkligt att göra en remake på Veronica innan man gör en på 1an med modern grafik. Jag har aldrig spelat som Jill och har ingen lust att spela en 24år gammal remake. Tyckte tom. 7 och 8 kändes utdaterade när jag spelade dem, även 2R. Var ett stort steg upp med 4R.
Det släpptes en remake på resident evil 1 2015 som är en hd remaster på gamecube remaken.

Det anses vara en av de bästa remakes som någonsin gjort och var nog startskotten på trenden av alla remakes vi ser idag.
Citera
2026-06-11, 16:32
Medlem
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Det släpptes en remake på resident evil 1 2015 som är en hd remaster på gamecube remaken.

Det anses vara en av de bästa remakes som någonsin gjort och var nog startskotten på trenden av alla remakes vi ser idag.
Jag vet. Men återigen ryktet gör ju gällande att göra remake i REngige som jag skrev i föregående inlägg.
Citera
2026-06-13, 13:43
Medlem
GreenBastards avatar
Kul med detta spelet, jag spelade aldrig igenom det när det begavs sig då det bara kom till dreamcast och dreamcastens livslängd var ju rätt kort.

Tänker egentligen att detta RE borde vara det första de gjort remake på då det nog är det mest otillgängliga i huvudserien.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in