2026-06-06, 14:50
Medlem
swebarbs avatar
Nästa år får vi remaken på Resident Evil:Veronica som det bara heter nu. Finns en kort teaser och några bilder. Ser jävligt snyggt ut.

https://www.gamereactor.se/resident-evil-veronica-officiellt-utannonserat-slapps-nasta-ar-1826843/
Citera
2026-06-06, 15:06
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Kul, har inte spelat originalet för det ser ut som skit.
Citera
2026-06-06, 15:37
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kul, har inte spelat originalet för det ser ut som skit.

Nu ska vi inte va såna, när spelet släpptes såg det bra ut. Klart det har åldrats dåligt rent grafiskt sett.
Citera
2026-06-06, 15:44
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nu ska vi inte va såna, när spelet släpptes såg det bra ut. Klart det har åldrats dåligt rent grafiskt sett.

Du har rätt, det kan se ut som dret men vara ett grymt spel. Det var bara så annorlunda mot vad jag var van vid med RE2 och nemesis. Sedan hade jag för mig att Code V bara var till gamecuben och som playstation nörd kändes det ''barnsligare''.

OT nu men jag hatade även Mario 64 och Zelda spelen. Super Smash var kul dock, och Golden Eye!
Citera
2026-06-06, 19:19
Medlem
bithaxs avatar
Veronica är ett väldigt porrigt namn för mig, och det kanske var något sånt de tänkte på också när de namngav detta spel.
Citera
2026-06-06, 19:23
Medlem
Detta släpptes väl enbart till Segas Dreamcast först?

Nu mer finns det att köpa till Xbox och övriga vet jag.

Men är detta en remake eller remaster?

För när RE 1 kom som remake ändrades storyn drastiskt och blev skit.
Citera
2026-06-06, 19:47
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Du har rätt, det kan se ut som dret men vara ett grymt spel. Det var bara så annorlunda mot vad jag var van vid med RE2 och nemesis. Sedan hade jag för mig att Code V bara var till gamecuben och som playstation nörd kändes det ''barnsligare''.

OT nu men jag hatade även Mario 64 och Zelda spelen. Super Smash var kul dock, och Golden Eye!

Släpptes först till Dreamcast och jag vill tro att Nemesis bara var en tröst till Playstationagärna då Veronica var den RIKTIGA uppföljaren till 2an
Citera
2026-06-06, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
Men är detta en remake eller remaster?
En full remake, som dom gjorde med RE2, 3, och 4.
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorSmegma
För när RE 1 kom som remake ändrades storyn drastiskt och blev skit.
Alla har sina åsikter så klart, men många RE fans (inklusive mig) tycker att RE1 remake var väldigt bra. Hoppas att Veronica kommer bli det med.
Citera
2026-06-06, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
En full remake, som dom gjorde med RE2, 3, och 4.

Alla har sina åsikter så klart, men många RE fans (inklusive mig) tycker att RE1 remake var väldigt bra. Hoppas att Veronica kommer bli det med.

Grafiskt bra. Storyn nej...helt plötsligt med dödsmasker och en kista och "lisa" ... nej fan.

Att hitta på saker som aldrig var med i RE1 berättelsen fullt ut är bara.....

Jag vilha komplett RE 1.5 som aldrig blev färdigt. Det hade varit guld.
Citera
2026-06-06, 20:21
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell
Släpptes först till Dreamcast och jag vill tro att Nemesis bara var en tröst till Playstationagärna då Veronica var den RIKTIGA uppföljaren till 2an

Kul när man får reda på något nytt.
Citera
2026-06-06, 20:21
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadell

Resident Evil Nemesis (som egentligen är en side-story vilken utspelar sig samtidigt som RE2) fick bli numrerat som det tredje spelet i serien eftersom det släpptes på PlayStation och PS var konsolen som RE var mest populärt på och förknippat med. Vissa menar att Sony tvingade Capcom att döpa Nemesis till RE3. Producenten Shinji Mikami (som aldrig riktigt gillade PlayStation 2) sade i efterhand att han ångrade att han lät Nemesis få numret och att Code Veronica är den riktiga uppföljaren.
Citera
2026-06-06, 20:30
Medlem
Cadells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Resident Evil Nemesis (som egentligen är en side-story vilken utspelar sig samtidigt som RE2) fick bli numrerat som det tredje spelet i serien eftersom det släpptes på PlayStation och PS var konsolen som RE var mest populärt på och förknippat med. Vissa menar att Sony tvingade Capcom att döpa Nemesis till RE3. Producenten Shinji Mikami (som aldrig riktigt gillade PlayStation 2) sade i efterhand att han ångrade att han lät Nemesis få numret och att Code Veronica är den riktiga uppföljaren.

Tack för trivian
Jag minns det bara som "wierd" att Resident evil "3" kom.
Kände mig lite "blåst" eftersom jag inte hade råd med Dreamcast och inte heller ville spela Nemesis på den tiden
Men kul att trivian bekräftar mina aningar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in