Tråden: (FB) Är det antisemitiskt att som vit använda ordet ”goy”?
Saken: Kyrpator tycker att ”frågeställningen bygger på en felaktig premiss” och låser därför tråden. Jag tycker det är en konstig invändning sett till innehållet i trådstarten.
Min uppfattning är att ordet bör få diskuteras precis som alla andra ord.
PM:
Varför får inte detta diskuteras på forumet?
Saken: Kyrpator tycker att ”frågeställningen bygger på en felaktig premiss” och låser därför tråden. Jag tycker det är en konstig invändning sett till innehållet i trådstarten.
Min uppfattning är att ordet bör få diskuteras precis som alla andra ord.
PM:
Citat:
Jag är förkrossad. Du vet väl hur man överklagar ett beslut av moderator som man är missnöjd med?
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
/Moderator
Ursprungligen postat av Kyrpator
Citat:
2. Notera att trådens diskussionsämne är en frågeställning: ” Är ordet goy antisemitiskt?” - det är en öppen fråga öppen för diskussion, således är det helt sekundärt vilka länkar som råkar finnas eller inte finnas.
3. Din invändning här får du gärna ta i tråden som deltagare. Du missbrukar din roll som moderator och kväver diskussionen genom att låsa en tråd enligt dina egna åsikter.
Slutsats: lås upp tråden!!!!
Ursprungligen postat av Devalvera
Citat:
Nej, för länken går ju till en artikel som hävdar att icke-judars bruk av uttrycket "the goyim know" skulle vara antisemitiskt. Inte att icke-judars bruk av ordet "goy" i sig skulle anses vara antisemitiskt, vilket hävdas i trådstarten.
/Moderator
1. I trådstarten så har jag citerat exakt text i länken för att stödja frågeställningen. Det är extremt tydligt vad som står där. Har man svårt att förstå den texten så ska man inte vara moderator, ännu mindre moderator för ett språkforum.
Ursprungligen postat av Kyrpator
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Hej,
(FB) Är det antisemitiskt att som vit använda ordet ”goy”?
Du skriver
” tar och stänger den här tråden, eftersom vi nu har konstaterat att den bygger på felaktiga premisser. Den länk som TS har bifogat stöder inte alls den fråga som ställs.”
Vad menar du med det? Det stöd visst?
(FB) Är det antisemitiskt att som vit använda ordet ”goy”?
Du skriver
” tar och stänger den här tråden, eftersom vi nu har konstaterat att den bygger på felaktiga premisser. Den länk som TS har bifogat stöder inte alls den fråga som ställs.”
Vad menar du med det? Det stöd visst?
Nej, för länken går ju till en artikel som hävdar att icke-judars bruk av uttrycket "the goyim know" skulle vara antisemitiskt. Inte att icke-judars bruk av ordet "goy" i sig skulle anses vara antisemitiskt, vilket hävdas i trådstarten.
/Moderator
2. Notera att trådens diskussionsämne är en frågeställning: ” Är ordet goy antisemitiskt?” - det är en öppen fråga öppen för diskussion, således är det helt sekundärt vilka länkar som råkar finnas eller inte finnas.
3. Din invändning här får du gärna ta i tråden som deltagare. Du missbrukar din roll som moderator och kväver diskussionen genom att låsa en tråd enligt dina egna åsikter.
Slutsats: lås upp tråden!!!!
Jag är förkrossad. Du vet väl hur man överklagar ett beslut av moderator som man är missnöjd med?
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
/Moderator
Varför får inte detta diskuteras på forumet?