Citat:
Ursprungligen postat av
heliotrop
Nej de är hopplösa verkligen. Jag åkte tåg till Göteborg för ett tag sedan och i min vagn satt folk och lyssnade på musik i lurar, läste eller sov. Då kommer det en som inte kan "läsa rummet" överhuvudtaget och sitter och skriker i mobilen. När hans granne sa till skrek han att det inte var tyst kupé...
De kan aldrig visa hänsyn för de är fullblodsegoister.
Ja, precis. Åkte tåg till Stockholm från Malmö nyligen, fullsatt tåg, hela vagnen full av personer som vilar, jobbar, läser, utom tre tjejer från MENA-länder som sitter i mitten av vagnen och skrikpratar på arabiska i fem timmar (de kunde svenska), har högtalaren på och pratar samtidigt med någon på mobilen. Konduktören säger till dem att de ska stänga av högtalaren, det gjorde de inte. Helt hopplöst!