Citat:
Ursprungligen postat av
sommarlov
Muslimer bryr sig inte om vårt liv här och nu.
Det är nästa liv i deras himmel som är målet.
Men var ärlig och säg när du besökte ett museum sist!?
Här som jag bor, så har de halva museet kombinerat med uppstoppade djur och terrarium.
I denna avdelning, så är det knökfullt med invandrare och deras ungar, men i övriga avdelningen, så lyser de fullkomligt med sin närvaro.
Nåväl, det kan de väl kanske vara glada för att invandrarungarna inte springer omkring som yrväder bland Carl Larsson tavlorna odyl. men visst har de detta klientelet redan innanför väggarna, så kanske det kan vara läge att fundera på hur locka upp dem, kanske guidade turer?
Jag brukar gå dit ungefär en gång om året på semestern, men hur mycket orkar man egentligen med att se princip samma saker i montrarna om och om igen?
De har här gigantiska magasin, så egentligen hade de kunnat rotera långt mer bland prylarna än vad de gör.
Gå på museum gör man annars princip bara när man åker på besök till någon annan stad.
Jag tror nog att många svenskar nog är likadana att man gärna besöker ett museum för att få lite inblick om själva staden, men även i detta kan jag tänka mig att invandrare inte kan bry sig mindre.
De brukar väl i första hand åka hem eller hålla till på strand.