2026-06-06, 09:45
  #13
Medlem
sommarlovs avatar
Muslimer bryr sig inte om vårt liv här och nu.
Det är nästa liv i deras himmel som är målet.

Men var ärlig och säg när du besökte ett museum sist!?
Citera
2026-06-06, 10:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Muslimer bryr sig inte om vårt liv här och nu.
Det är nästa liv i deras himmel som är målet.

Men var ärlig och säg när du besökte ett museum sist!?

Här som jag bor, så har de halva museet kombinerat med uppstoppade djur och terrarium.
I denna avdelning, så är det knökfullt med invandrare och deras ungar, men i övriga avdelningen, så lyser de fullkomligt med sin närvaro.
Nåväl, det kan de väl kanske vara glada för att invandrarungarna inte springer omkring som yrväder bland Carl Larsson tavlorna odyl. men visst har de detta klientelet redan innanför väggarna, så kanske det kan vara läge att fundera på hur locka upp dem, kanske guidade turer?
Jag brukar gå dit ungefär en gång om året på semestern, men hur mycket orkar man egentligen med att se princip samma saker i montrarna om och om igen?
De har här gigantiska magasin, så egentligen hade de kunnat rotera långt mer bland prylarna än vad de gör.
Gå på museum gör man annars princip bara när man åker på besök till någon annan stad.
Jag tror nog att många svenskar nog är likadana att man gärna besöker ett museum för att få lite inblick om själva staden, men även i detta kan jag tänka mig att invandrare inte kan bry sig mindre.
De brukar väl i första hand åka hem eller hålla till på strand.
Citera
2026-06-06, 11:34
  #15
Medlem
Styrkelyftares avatar
Hela den här tråden bygger på ett felaktigt påstående.

Jag är ett livs levande bevis på att människor med invandrarbakgrund (Mellanöstern) visst kan uppskatta så kallad finkultur. Jag besöker frekvent museer och konstutställningar. Men jag är å andra sidan född i Sverige, så jag kanske inte riktigt är en sådan person som trådstartaren syftar på?
Citera
2026-06-06, 16:29
  #16
Medlem
Invandrare går i regel inte på evenemang som kostar pengar. Om det inte är deras egna kulturella fester. Dock driver de runt i städerna och överträffar antalet svenskar oftast.
Citera
2026-06-07, 02:34
  #17
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Muslimer bryr sig inte om vårt liv här och nu.
Det är nästa liv i deras himmel som är målet.

Men var ärlig och säg när du besökte ett museum sist!?

Funderar på att göra det nu bara för lugnet.
Citera
2026-06-07, 14:16
  #18
Medlem
Imnshos avatar
Tack gode gud för det. Skönt att det finns zoner fria från kaozbabbar. Nu har ju museerna också börjat ta betalt för inträde, och babbarna vill ju inte betala för att uppleva svensk kultur.

Vänd på det, inte fan skulle jag vilja gå på ett muslimskt museum eller en babbekonsert.
Citera
2026-06-12, 11:45
  #19
Medlem
heliotrops avatar
De är intresserade av att shoppa, spela tv spel, laga sin äckliga mat, grilla, vara på Tik tok, åka runt i muskelbilen, hänga på stan. Tror knappt de öppnat en bok* eller vet vem Leonard da Vinci är ärligt talat.

*kanske de har läst lite i koranen.
Citera
2026-06-12, 12:05
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kommer inte finnas besökare längre 2040, så passa på! Har du tur så kanske det ersätts med AI genererad konst.

Din sista mening skriker '' kolumnist på aftonbladet''.


Varför inga besökare efter 2040?
Citera
2026-06-12, 12:18
  #21
Medlem
Custom_mades avatar
Ehm? Dom har faktiskt vandaliserat kyrkor, runstenar och många andra kulturella platser....
Citera
2026-06-12, 13:21
  #22
Medlem
daligts avatar
Annars är det som Tyskland. Slipp barnbidragsmjölkande obligatoriemässigare inkrävd bajsbrun skriknegergata uppslukandes restaurangerna det medfört på senare tid i första hand.
Citera
2026-06-12, 13:27
  #23
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krass2014
Varför inga besökare efter 2040?

Tror du Fortnite generationen kommer besöka museer? Eller deras barn?

Eller invandrare som är intresserade utav Magnus Ladulås?
Citera
2026-06-12, 18:18
  #24
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Tack gode gud för det. Skönt att det finns zoner fria från kaozbabbar. Nu har ju museerna också börjat ta betalt för inträde, och babbarna vill ju inte betala för att uppleva svensk kultur.

Vänd på det, inte fan skulle jag vilja gå på ett muslimskt museum eller en babbekonsert.

Nej de skapar inget de bara förstör. Finns inget intressant med dom överhuvudtaget. Både tråkiga och obehagliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in