2026-06-05, 22:40
  #1
Medlem
Ja varför ser man aldrig MENA folk på museer, operan eller teatern.

Är det bara deras smutsgud som gäller för dom?? Aldrig haft en intressant diskussion med ett MENA folk heller. Allt handlar om deras smutsiga religion verkar det som.

Ni förstår vilket bakåtsträvande folk detta är??
Citera
2026-06-05, 22:51
  #2
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Hur ofta är du där?
Citera
2026-06-05, 22:52
  #3
Medlem
S.O.Stolps avatar
Det tycks råda olika uppfattningar om den saken.

Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Har sett många invandrare på museum.

(FB) Invandrare går ej på museum.
Citera
2026-06-05, 23:02
  #4
Moderator
Ancistruss avatar
Nä, de är oftast inte intresserade av s.k. finkultur, åtminstone inte svensk eller annan västerländsk. Och andra sidan tillhör de flesta av dem socialgrupp 3, och i den gruppen gör de flesta inte det oavsett var de än kommer från då de oftast saknar kulturell bildning.

Men t.ex. att gå på fotboll kan de finna intressant och det är ju en form av kultur det också, även om det inte direkt är "finkultur".
Citera
2026-06-05, 23:02
  #5
Medlem
Streckkods avatar
Tacka Gud för att babbarna inte ollat sönder museérna än!
Citera
2026-06-05, 23:24
  #6
Avstängd
mena folk är väldigt svenska i den meningen att dom inte går på museer, opera och teater.
Citera
2026-06-06, 00:56
  #7
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Bara boomers och speciellt sossar och kommunister som fortfarande gör att museum och teater existerar.

Och hur många miljoner slänger vi på det?
Citera
2026-06-06, 05:31
  #8
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Intresset för Sverige och den svenska kulturen är noll. Bidragen går bra däremot.
Citera
2026-06-06, 07:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streckkod
Tacka Gud för att babbarna inte ollat sönder museérna än!


Nä, man får vara glad för det lilla.
Citera
2026-06-06, 07:59
  #10
Medlem
Mad monks avatar
Har lagt märke till att de är där unga svenska tjejer är antagligen en del av deras krigföring mot oss. Inga tjeje att tafsa på inga fula babbar.
Citera
2026-06-06, 09:19
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Bara boomers och speciellt sossar och kommunister som fortfarande gör att museum och teater existerar.

Och hur många miljoner slänger vi på det?

Inte alls. Vi är många i det här landet som älskar konst och som samtidigt inte är boomers, sossar eller kommunister.

Men det vet inte obildade personer (det heter förresten museer och teatrar i plural) som inte besöker museer och bara tror att allt som finns att tillgå är anarkistisk nonfigurativ vänsterkonst. Det finns en massa museer, flera bara i Stockholm, som ställer ut klassisk konst som inte är det minsta vänsteranstruken.

Prata inte om kostnader. Konst är för fan ovärderligt och bättre än något annat i samhället.
Citera
2026-06-06, 09:29
  #12
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Inte alls. Vi är många i det här landet som älskar konst och som samtidigt inte är boomers, sossar eller kommunister.

Men det vet inte obildade personer (det heter förresten museer och teatrar i plural) som inte besöker museer och bara tror att allt som finns att tillgå är anarkistisk nonfigurativ vänsterkonst. Det finns en massa museer, flera bara i Stockholm, som ställer ut klassisk konst som inte är det minsta vänsteranstruken.

Prata inte om kostnader. Konst är för fan ovärderligt och bättre än något annat i samhället.

Kommer inte finnas besökare längre 2040, så passa på! Har du tur så kanske det ersätts med AI genererad konst.

Din sista mening skriker '' kolumnist på aftonbladet''.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in