Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
Bara boomers och speciellt sossar och kommunister som fortfarande gör att museum och teater existerar.
Och hur många miljoner slänger vi på det?
Inte alls. Vi är många i det här landet som älskar konst och som samtidigt inte är boomers, sossar eller kommunister.
Men det vet inte obildade personer (det heter förresten museer och teatrar i plural) som inte besöker museer och bara tror att allt som finns att tillgå är anarkistisk nonfigurativ vänsterkonst. Det finns en massa museer, flera bara i Stockholm, som ställer ut klassisk konst som inte är det minsta vänsteranstruken.
Prata inte om kostnader. Konst är för fan ovärderligt och bättre än något annat i samhället.