2026-06-06, 08:19
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Skiter väl i vad en kvinna är klädd i eller inte om det av egen vilja valt att se ut på visst sätt.
Är det däremot påtvingat, ja då föraktar jag de som påtvingat personen se/agera/vara på visst viss och oftast finns religösa skäl och traditioner i bakgrunden.

Så du har inga problem om jag har på mig en SS uniform med armbindel och allt?
Citera
2026-06-06, 08:22
Medlem
Jag är nog ganska avståndstagande. Men det är nog för att jag ogillar MENA-folk i stort men muslimer speciellt.
Citera
2026-06-06, 08:28
Medlem
Bigfatandhappys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
Anledningen till att jag frågar är denna: Hade 2 situationer förra veckan som fick mig att tänka efter.

Situation1: i mitt område är det extremt ovanligt med kvinnor som täcker sig enligt muslimsk sedvänja. Gick till min lokala livsmedelsbutik. Reagerade på att före mig gick en ung kvinna i muslimsk typ dräkt och Hijab. Snygg och stod och speglade sitt utseende i butiksfönster. Vad jag reagerade på egentligen mest. Vid kassan i butiken så satt killen som sällan är serviceminded, sällan hälsar, å denna gång smörade han som 17 för tjejen. Aldrig sett honom prata mer, de 5 år jag gått där.
Situation2: Handlade korv på Biltema. En yngre svensk anställd kille smörskämtade som 17- eller fjäskade likt killen i affären, dels med en yngre kvinna i personalen i Hijab, dels med en äldre kvinna i Hijab som var i korvavdelningen. Fanns flera andra i personalen runtom men dem ignorerade han.
Vad han inte såg men som jag såg, det var att när den äldre kvinnan vände bort blicken och höll på med nåt i serveringen, så förändrades hennes ansiktsuttryck på ett extremt misshagligt sätt. Typ: idiot..vi tar snart över, eller jag håller bara en god min men du är en otrogen.
Hursomhelst, hur skulle ni svenskar bemöta en kvinna i Hijab? Jag skulle nog, vara uppmärksam och hålla koll på bevis att hon inte är väldigt religös och ser ner på mig. Jag skulle definitivt ha lite mer koll och vara mer kritisk än mot en tjej utan Hijab. Definitivt inte lagt mig platt som dessa 2 killar.

Jag brukar stanna till och fråga om de tappat bort sin herre....sedan får jag springa för mitt liv ...
Citera
2026-06-06, 08:32
Medlem
Jag vet att ni kommer ta över Sverige en dag.
Jag heter Ralf kom ihåg mig. Jag kan konvertera om det behövs.
Jsg vill leva.

Det brukar jag säga till dom på ett snällt sätt..
Med lite tur blir man inte dödad i framtiden.
Gäller att planera framåt i tiden
Citera
2026-06-06, 09:21
Medlem
Klandalfs avatar
Svenska kvinnor med hijab? Med totalt förakt.

Utländska kvinnor med hijab? Med komplett likgltighet.
Citera
2026-06-06, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
En sak till... hijab med versal-H... "Hijab" - vad fan menar du? Kollaboratör..?? I nasse-forat ser du folk skriva Mein kampf just på detta sätt, men initial versal.

Det är för att Mein Kampf är en titel. Man skriver titlar med versal, har inget med nazism att göra.

Kampf har inledande versal eftersom substantiv alltid skrivs med stor bokstav på tyska.
Citera
2026-06-06, 09:52
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klandalf
Svenska kvinnor med hijab? Med totalt förakt.

Utländska kvinnor med hijab? Med komplett likgltighet.
Mitt svar på TS rubrik blir detsamma.

Men huvudtexten kan ingen förstå.
Vad försöker sägas?
Citera
2026-06-06, 10:03
Medlem
Ilimitados avatar
Hijab låter som ett företag. Typ som peab.
Nog är det lite samma sak alltid. Ett varumärke.
Citera
2026-06-06, 10:21
Medlem
bemöter och bemöter Jag vet inte jag undviker att interagera med alla invandrare som inte är europeiska och om jag ändå måste det så är jag alltid trevlig finns ingen anledning att vara otrevlig mot individer det är inte individerna det är fel på utan att det finns några miljoner icke-vita niggrers och menafolk Sverige som är det verkliga problemet och en kvinna i hijab är väl lika uppseendeväckande som ett bananskal typ.
Citera
2026-06-06, 10:48
Medlem
Med samma respekt som alla andra människor. Det jag också kan tycka är lite synd, att många av dessa kvinnor borde få visa hur vackra de är. Det finns en viss begränsad tid som alla människor är vackra.
Citera
2026-06-06, 11:34
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
hur skulle ni svenskar bemöta en kvinna i Hijab?

Som jag bemöter en nazist.
Citera
2026-06-06, 11:39
Medlem
Alla ser ut som spöket laban.

En svensk vit tjej som har hijab så tänker jag jävla tönt.

Annars bryr jag mig inte alls men det ser löjligt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in