2026-06-06, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Har aldrig träffat en svensk kvinna som bär en hijab!
Jag har mött 2 första jag tänker är vilken jävla tönt du är inte speciell och andra sluta låtsas.
Citera
2026-06-06, 12:22
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Det är för att Mein Kampf är en titel. Man skriver titlar med versal, har inget med nazism att göra.

Kampf har inledande versal eftersom substantiv alltid skrivs med stor bokstav på tyska.

Andra meningen -> korrekt! Did French at school. Titlar alltid med versal???? Brukar signalera min ateism genom att skriva "bibeln" med initial gemen... kanske du har rätt? Men "hijab" ingen titel??? Skriver du "Keps"??????
Citera
2026-06-06, 13:21
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
Anledningen till att jag frågar är denna: Hade 2 situationer förra veckan som fick mig att tänka efter.

Situation1: i mitt område är det extremt ovanligt med kvinnor som täcker sig enligt muslimsk sedvänja. Gick till min lokala livsmedelsbutik. Reagerade på att före mig gick en ung kvinna i muslimsk typ dräkt och Hijab. Snygg och stod och speglade sitt utseende i butiksfönster. Vad jag reagerade på egentligen mest. Vid kassan i butiken så satt killen som sällan är serviceminded, sällan hälsar, å denna gång smörade han som 17 för tjejen. Aldrig sett honom prata mer, de 5 år jag gått där.
Situation2: Handlade korv på Biltema. En yngre svensk anställd kille smörskämtade som 17- eller fjäskade likt killen i affären, dels med en yngre kvinna i personalen i Hijab, dels med en äldre kvinna i Hijab som var i korvavdelningen. Fanns flera andra i personalen runtom men dem ignorerade han.
Vad han inte såg men som jag såg, det var att när den äldre kvinnan vände bort blicken och höll på med nåt i serveringen, så förändrades hennes ansiktsuttryck på ett extremt misshagligt sätt. Typ: idiot..vi tar snart över, eller jag håller bara en god min men du är en otrogen.
Hursomhelst, hur skulle ni svenskar bemöta en kvinna i Hijab? Jag skulle nog, vara uppmärksam och hålla koll på bevis att hon inte är väldigt religös och ser ner på mig. Jag skulle definitivt ha lite mer koll och vara mer kritisk än mot en tjej utan Hijab. Definitivt inte lagt mig platt som dessa 2 killar.
Har faktiskt aldrig sett en svensk kvinna i hijab. Om jag skulle se nån så skulle väl första tanken vara att hon var på väg till nån maskerad eller nån teater. Om jag av någon anledning skulle behöva interagera med henne så skulle jag bemött henne likadant som om hon haft normala kläder på sig.
Citera
2026-06-06, 13:32
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
Anledningen till att jag frågar är denna: Hade 2 situationer förra veckan som fick mig att tänka efter.

Situation1: i mitt område är det extremt ovanligt med kvinnor som täcker sig enligt muslimsk sedvänja. Gick till min lokala livsmedelsbutik. Reagerade på att före mig gick en ung kvinna i muslimsk typ dräkt och Hijab. Snygg och stod och speglade sitt utseende i butiksfönster. Vad jag reagerade på egentligen mest. Vid kassan i butiken så satt killen som sällan är serviceminded, sällan hälsar, å denna gång smörade han som 17 för tjejen. Aldrig sett honom prata mer, de 5 år jag gått där.
Situation2: Handlade korv på Biltema. En yngre svensk anställd kille smörskämtade som 17- eller fjäskade likt killen i affären, dels med en yngre kvinna i personalen i Hijab, dels med en äldre kvinna i Hijab som var i korvavdelningen. Fanns flera andra i personalen runtom men dem ignorerade han.
Vad han inte såg men som jag såg, det var att när den äldre kvinnan vände bort blicken och höll på med nåt i serveringen, så förändrades hennes ansiktsuttryck på ett extremt misshagligt sätt. Typ: idiot..vi tar snart över, eller jag håller bara en god min men du är en otrogen.
Hursomhelst, hur skulle ni svenskar bemöta en kvinna i Hijab? Jag skulle nog, vara uppmärksam och hålla koll på bevis att hon inte är väldigt religös och ser ner på mig. Jag skulle definitivt ha lite mer koll och vara mer kritisk än mot en tjej utan Hijab. Definitivt inte lagt mig platt som dessa 2 killar.

Bemöter dom med förakt, förundran och besvikelse.
Citera
2026-06-06, 13:51
Medlem
JoeDoughs avatar
De bemöts som sig bör, med illa dolt Förakt.

Kommer man t ex in på ett apotek där det finns en eller flera huckelkärringar lämnar man helt enkelt. Om man inte varit tillräckligt uppmärksam på personalstyrkan och blivit approcherad av en dylik brukar jag säga att jag väntar med hjälp från annan personal.
Då brukar Orch-poletten trilla ner
Senast redigerad av JoeDough 2026-06-06 kl. 13:53.
Citera
2026-06-06, 14:04
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Folk förbereder sig inför maktövertagandet. V är ett öppet muslimskt parti, S, V och C är det i allt förutom namnet.

Varför kämpa emot det oundvikliga?

Du glömde Mp!!!?

Jag försöker att vara trevlig. Brukar bli trevligt bemött. Kan tänka, "bra att de åtm knegar".

Samen i TS borde utveckla sin topic, det rör sig inte om "svenskar" el snarare "svenskor" i hijab..??
Citera
2026-06-06, 14:33
Medlem
GertBennys avatar
Jag går förbi och fortsätter min dag.
Citera
2026-06-06, 14:39
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Jag tänker att religion är folkets opium, svenskarna har ersatt kristendomen med en ny religion.
Materialism, konsumtion, politisk korrekthet, krigshets, dyrkan av kändisar, all form av masshysteri.
Islam hade aldrig funnits i Sverige om svenskarna hade bejakat sin historia, man släppte in småhattarna i maktens korridorer. Islams spridning i västvärlden är bara ett symptom på ett mycket större problem. Om svensken utefter sin egen historia kunnat förstå sig på sin egen roll och plats i världen.
S.k existentiellt historiebruk.
Dödslaget mot västvärlden främst Europa var utkomsten av andra världskriget, vi lever bara i efterskälvningarna av den konflikten. Vår civilisation är sakta döende, ett ruttnande lik som blivit näring för främmande asätare och religioner.
Senast redigerad av StormuftinMagda 2026-06-06 kl. 14:43.
Citera
2026-06-06, 14:45
Avstängd
Undrar om hon har rymt från klanen? Många får inte gå ut ensamma.
Senast redigerad av Newton555 2026-06-06 kl. 14:49.
Citera
2026-06-06, 15:04
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Det finns svenska kvinnor som konverterat till skräpreligionen och sinnessjukdomen islam och de bär hijab.

Visst men det var inte frågan, har du många svenska kvinnor som bär hijab i din lilla håla?
Citera
2026-06-06, 15:10
Medlem
DeValeras avatar
Jag bemöter alla hövligt som bemöter mig hövligt oavsett hijab, turban, e.dyl.

Jag tror att oftast vet dessa kvinnor inte om vad de har gett sig in i, eller förstår vad den ideologin står för.

Skulle däremot en närstående klä sig i det plagget skulle jag blir mer än besviken.
Citera
2026-06-06, 15:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Visst men det var inte frågan, har du många svenska kvinnor som bär hijab i din lilla håla?

En är en för mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in