Citat:
Ursprungligen postat av
Din-gamla-mamma
Det är väl bra att länder som behöver stöd, får stöd? Vad är problemet? På vilket sätt lider du av att Irak får detta stöd?
Var verkligen vägarna trasiga under Saddams tid eller är det efter att USA strösslat bomber överallt som det är trasigt?
IRAK har stora mängder olja, så hur kan det inte finnas pengar till att bygga upp landet?
Borde inte USA stå för allt detta eftersom det var de som startade kriget o sköt sönder allting?
Var tror du pengarna kommer ifrån? Är det ett träd som växer på en helig plats där FN-personal kan skörda sedlarna likt äpplen o sedan skänka till Irak? Eller kommer de från skattebetalare i västvärlden?