Citat:
Ursprungligen postat av
LagomLat
Är det norovirus som det är frågan om?
LL
Enligt de uppgifter som kommit fram var det norovirus, alltså viruset som orsakar vinterkräksjuka, som hittades i de aktuella sushiarken (noriarken). Samma virusstam som gjorde människor sjuka påträffades i oöppnade förpackningar med noriark som användes av restaurangerna.