2026-06-05, 17:07
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Spelar ingen roll om du håller med om det eller ej? Du behöver inte hålla med om att solen skiner på dagen, den gör det oavsett.

Du vet väl vad symbolik är?

https://flaggmax.se/pages/flaggregler?srsltid=AfmBOoo39oTXm6h8d1yVN03Leaezj5 V-R9L847kK_61C3qujTQtUJpC9
Vet DU vad frihet är? Man flaggar hur fan man vill. Om någon försöker hindra mig blir det mord.
Citera
2026-06-05, 20:48
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Vet DU vad frihet är? Man flaggar hur fan man vill. Om någon försöker hindra mig blir det mord.

Vi kommer från helt olika inkast vinklar. Fattar vad du säger
Citera
2026-06-05, 21:21
Medlem
Tranquility Bass avatar
Nej, svenska flaggor finns på var och varannan tomt och lägenhet. Frågan har även varit uppe på forumet förut med samma svar som resultat. Om man ska trolla tycker jag man ska anstränga sig lite.
Citera
2026-06-05, 21:23
Medlem
TS Varför skulle Sveriges flagga tillhöra andra nationalliteter när deras länder inte gör det samma?
Citera
2026-06-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Fan vad jag känner mig smutsig som är i den här delen av forumet, men det är ju här frågan passar in.

Man ser ju hur USA skyltar med sin flagga hela tiden. Det gäller även andra länder. Till och med ett icke-land som palestina.

Om jag skulle hänga upp en sverigeflagga utanför min dörr så skulle sambon ifrågasätta det 100%. Det skulle även andra. Men när man åker förbi en del andra hus så ser man diverse flaggor.

Har Sveriges rasister tagit/fått patent på flaggan och detta har anammats av resten av samhället? Varför har det blivit så?

Nej det där låter mer som 90-talet. Då var det många skolor, myndigheter, företag osv. som valde bort svenska flaggan. Ibland fick den vara med på ett hörn någonstans men den blev sällsynt och vissa "goda" politiker uttalade sig öppet negativt om den. Då var vissa svenskar kanske försiktiga med att flagga eftersom de inte ville att någon skulle tro att de var "rasister".

Men nu har det inte varit så på länge. Nu flaggar alla sorters människor och kampanjen mot flaggan är sedan länge avslutad.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in