2026-08-09, 20:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
I Storbritannien var det kanske så? I Sverige har åtminstone jag hört det tillbaka så länge jag kan minnas. Förvisso inte i partiledardebatter eller liknade, men väl bland människor politiskt till vänster när de talat med sina kompisar och kollegor och liknade och att de uppfattat människor politiskt till höger som onda och egoistiska medan de själva goda och solidariska mot sina medmänniskor. Så tanken är nog inte ny, möjligen har den inte uttryckts offentligt tidigare, i synnerhet inte lika tydligt som på senare år.

Det är väl alltid så, väldigt få människor lär sitta och säga att de är onda och vill orsaka så mycket lidande de kan. Tvärtom tycker de flesta att de är fina och bra, och har rätt värderingar, även om det leder till att man ibland måste gasa folk.

Med ditt fokus kan jag lätt säga själv att jag har tagit en sväng bort från nationella partier. De är för bittra och har ibland köpt konspirationsteorier om klimatet bland annat. Med judiska barndomskamrater och "ingifta" judar i släkten framstår också en hel del prat som totalt oacceptabelt.

Det går inte att rösta på ett parti som SD, som har haft Widding som ledamot, även om chefen förstår att det är vi som förändrar klimatet.

Visst, vi har haft korkad invandring ett antal år som resultat av sossarnas fiffiga förändringar i mitten av 70-talet, men det finns också andra problem som är mycket viktiga i det långa loppet.

Det finns idioter av alla kulörer, och de flesta som har kommit hit är inte gängbrottslingar, utan vill bara ha ett bra liv.

Många förorter är helt beroende av invandringen. På Hisingen i Göteborg finns skolor där kanske en elev av hundra är svensk - visst - det kan skapa problem för svenska barn, men utan invandringen vore flera stadsdelar helt döda. Flera av dem är förstås ändå det, då det inte finns kvarterskrog och att fritidsgård och annat har dragit ned på verksamhet sedan 70-talet.

Vi kan omöjligen sparka ut skötsamma människor när vi väl har givit dem rätt att bo i Sverige, och hela återvandringsbidraget är tämligen meningslöst. Det blir bara en packe pengar åt de som ändå hade tänkt flytta tillbaka. Det är inte som att de får bort gängkriminella eller hatiska musslor.

Personligen har jag alltså tyckt att extremhögern mest har hat och lösningar som inte fungerar. Det måste inte vara så, och ett kulturens bevarande är absolut något bra. Vi göter är inte världens sämsta folk, och väl värda att få finnas kvar, men man kan inte bevara något genom att bara ha hat.
Citera
2026-08-22, 15:15
Medlem
pepsi haxs avatar
Ja man märker ingen skillnad på reddit och flashback i nuläget, både mods och vanliga medlemmar är vänsterpack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in