Igår, 20:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Polariseringen är relativt ny. För 30 år sen fanns det naturligtvis både höger- och vänsterfolk här, men vi hade mer gemensamt på den tiden än nu känns det som.

För 30 år sedan sa vänstern till meningsmotståndaren: Du har fel - jag har rätt

Idag säger vänstern till meningsmotståndaren: Du är ond - jag är god
Citera
Igår, 20:23
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
För 30 år sedan sa vänstern till meningsmotståndaren: Du har fel - jag har rätt

Idag säger vänstern till meningsmotståndaren: Du är ond - jag är god
Det är samma sak åt andra hållet, så det är knappast ett problem endast med vänstern. Identitetspolitiken hjälper inte kan man väl säga.
Citera
Igår, 20:33
Medlem
MrSwaggers avatar
Ja fy helvete snart kommer transorna, bögarna o furrisarna ta över hela flash back 🥹
Citera
Igår, 21:02
Medlem
I Sverige omfattar ju det politiska begreppet "vänstern" numer Socialdemokraterna, Vänsterpartiet, Centerpartiet, Miljöpartiet och flera andra kommunistiska partier som inte har med riksdagen att göra.

I samband med olika val blir det alltid mer aktivitet från denna "vänstern" i detta forum, det klingar dock av strax efter det aktuella valet, det är alltså typ kampanjer.

Den mesta aktivitet som jag märkt här avseende detta var inför frågan om gymnasielagen 2017-2018, då var det många vänster/kommunister/centerpartister som var mycket aktiva och stöttade Lööf som därefter stödde kommunisterna och röstade igenom lagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in