Citat:
Ursprungligen postat av
Silvanus
Det är ganska svårt att förstå, faktiskt. Om man kommer ut på mer lantliga sträckor längre söderut finns det säkert ställen där man kan smita över. Men Liseberg till Mölndal är en helt annan sak.
Nu vet jag inte hur sträckan ser ut exakt, men jag kan föreställa mig en liknande sträcka där jag bor, utifrån beskrivningar i tråden. Det brukar mycket riktigt vara svårt att ta sig in, om än inte omöjligt om man är lite driftig. Men jag tror inte att en vardaglig joggare klättrar över höga staket och/eller berg. Sker det några ombyggnationer längs sträckan tro? Ett annat alternativ är att man joggar från perrongen (Mölndal?) över spårområdet, därifrån bör ju spåret vara tillgängligt utan att klättra. Men i det fallet är man en idiot som andra påpekat i tråden.