2026-06-04, 14:40
  #1
Medlem
En man är allvarligt skadad efter att under sin löpartur träffats av ett tåg och slungats ned i diket.

Olyckan skedde morgonen torsdag den 4 juni och pendeltågstrafiken söderut stoppades.

Olycksplatsen uppges vara någonstans mellan Liseberg och Mölndal.

– Han ska ha varit ute och joggat, träffats av tåget och slungats ner i diket, säger polisens presstalesperson Christian Brattgård till GP.
Mannen var vaken och talbar när polisen kom till platsen.

Till frågan: var på denna sträcka är det möjligt att jogga så nära tåget?
Citera
2026-06-04, 14:42
  #2
Avstängd
Lacerdas avatar
Det måste ha varit någonstans där spåren är nedsänkta i asfalten. Joggar snubben uppe på makadammen så är han förståndshandikappad.
Citera
2026-06-04, 14:42
  #3
Medlem
Klandalfs avatar
Idiotjävel... Grattis till att ha gjort några tiotusen människor sena till jobbet för att du tycker det är en bra idé att jogga 20cm från tågspåret.
Citera
2026-06-04, 14:43
  #4
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dudek
En man är allvarligt skadad efter att under sin löpartur träffats av ett tåg och slungats ned i diket.

Olyckan skedde morgonen torsdag den 4 juni och pendeltågstrafiken söderut stoppades.

Olycksplatsen uppges vara någonstans mellan Liseberg och Mölndal.

– Han ska ha varit ute och joggat, träffats av tåget och slungats ner i diket, säger polisens presstalesperson Christian Brattgård till GP.
Mannen var vaken och talbar när polisen kom till platsen.

Till frågan: var på denna sträcka är det möjligt att jogga så nära tåget?

Darwin-kandidat .. Inte för att vara den men det är de svagbegåvade som ryker först .

Tåg går på spår som är tämligen enkla att undvika
Citera
2026-06-04, 14:50
  #5
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Träffats av tåget… Hm.. Hade han träffats av blixten så hade det varit annat. Varför springa så nära i anslutning till tågen å dess trafik. Kan tyvärr inte svara på din fråga för jag huserar inte där omkring.
Citera
2026-06-04, 14:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dudek
En man är allvarligt skadad efter att under sin löpartur träffats av ett tåg och slungats ned i diket.

Olyckan skedde morgonen torsdag den 4 juni och pendeltågstrafiken söderut stoppades.

Olycksplatsen uppges vara någonstans mellan Liseberg och Mölndal.

– Han ska ha varit ute och joggat, träffats av tåget och slungats ner i diket, säger polisens presstalesperson Christian Brattgård till GP.
Mannen var vaken och talbar när polisen kom till platsen.

Till frågan: var på denna sträcka är det möjligt att jogga så nära tåget?
En övergång?
Citera
2026-06-04, 14:59
  #7
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det måste ha varit någonstans där spåren är nedsänkta i asfalten. Joggar snubben uppe på makadammen så är han förståndshandikappad.

Det är väl bara spårvagnsspår som är nedsänkta i asfalten? Och de går väl längs Göteborgs-/Mölndalsvägen, medan tågen går längs E6? Frågetecken för att jag undrar, var länge sedan jag var i de trakterna.
Citera
2026-06-04, 15:00
  #8
Medlem
israelisinnocents avatar
Spårvagn?

Snacka om att träna ihjäl sig
Citera
2026-06-04, 15:08
  #9
Medlem
Göteborg rekryterade väl från Indien? Att bli påkörd av tåg är ju deras nationalsport.
Citera
2026-06-04, 15:08
  #10
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det är väl bara spårvagnsspår som är nedsänkta i asfalten? Och de går väl längs Göteborgs-/Mölndalsvägen, medan tågen går längs E6?
Jag har inte varit i Göteborget på fem år, men jag misstänker att det kan ha något att göra med området ut mot Skandiahamnen.

EDIT, såg att det i TS står Olycksplatsen uppges vara någonstans mellan Liseberg och Mölndal.vilket får mig fundersam, är det så att journalisten helt enkelt inte kan skilja på en spårvagn och ett tåg?
Citera
2026-06-04, 15:15
  #11
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Jag har inte varit i Göteborget på fem år, men jag misstänker att det kan ha något att göra med området ut mot Skandiahamnen.

EDIT, såg att det i TS står Olycksplatsen uppges vara någonstans mellan Liseberg och Mölndal.vilket får mig fundersam, är det så att journalisten helt enkelt inte kan skilja på en spårvagn och ett tåg?

Det verkar faktiskt röra sig om ett tåg! Hur fan är man funtad om man är på banvallen och springer?


Citat:
Pendeltågstrafiken söderut stoppades under torsdagsmorgonen efter att en man blivit påkörd.
Enligt polisens uppgifter ska det röra sig om en joggare, och Sahlgrenska uppger att han nu vårdas för allvarliga skador.

Runt klockan 09 på torsdagen togs beslut om att stoppa tågtrafiken mellan Göteborg och Kungsbacka, samt mellan Göteborg och Borås.

Orsaken var en olycka – en påkörd person – och såväl polis som ambulans begav sig till olycksplatsen mellan Liseberg och Mölndal. Väl där hittade de en man, som enligt egen utsago varit ute på en springtur.



https://www.gp.se/nyheter/goteborg/man-traffad-av-tag-allvarligt-skadad.a8fb37da-2822-4326-8c53-2e4e434afb5a
Citera
2026-06-04, 15:32
  #12
Avstängd
triptykens avatar
Men HUR? Seriöst försöker vilt hitta nån punkt mellan Liseberg och Mölndal där det inte krävs svinmycket jobb för att komma in på spåren och du kutar man verkligen i mackadam eller på själva spåren...

Det är verkligen inget man gör av misstag, ens om säg... man joggar och kommer udda och tänker "fuck it vill inte stanna nu" eller nåt. Du måste börja klättra över stängsel eller sprinta över motorvägar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in