2026-06-04, 15:37
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dudek
En man är allvarligt skadad efter att under sin löpartur träffats av ett tåg och slungats ned i diket.

Olyckan skedde morgonen torsdag den 4 juni och pendeltågstrafiken söderut stoppades.

Olycksplatsen uppges vara någonstans mellan Liseberg och Mölndal.

– Han ska ha varit ute och joggat, träffats av tåget och slungats ner i diket, säger polisens presstalesperson Christian Brattgård till GP.
Mannen var vaken och talbar när polisen kom till platsen.

Till frågan: var på denna sträcka är det möjligt att jogga så nära tåget?

Å varför joggar man där överhuvudtaget??
Citera
2026-06-04, 15:42
  #14
Medlem
Muppetys avatar
Även om man lyssnar på musik samtidigt som man joggar, så springer man väl inte nära spåren (alt. kollar man noga om man ska korsa dom)...? Själv hade jag tänkt ta 09:55-tåget från Göteborg till Ängelholm, men fick åka ersättningsbuss till Kungsbacka o ta tåget därifrån. Som tur var hade jag inte bråttom.

Idiot-joggare! Men nåja, hoppas att han klarar sig i.a.f.
__________________
Senast redigerad av Muppety 2026-06-04 kl. 15:45.
Citera
2026-06-04, 15:58
  #15
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Det verkar faktiskt röra sig om ett tåg! Hur fan är man funtad om man är på banvallen och springer?






https://www.gp.se/nyheter/goteborg/man-traffad-av-tag-allvarligt-skadad.a8fb37da-2822-4326-8c53-2e4e434afb5a

Det är rejält stängslat hela vägen från Liseberg och söderut.

Men, det är en hel del arbeten/byggen efter vägen. Måste varit öppet någonstans så han kunde ta sej
in på spårområdet. Inga järnvägsövergångar.
Citera
2026-06-04, 15:59
  #16
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Låter mycket märkligt är det vid en övergång och användandet av hörlurar!
Citera
2026-06-04, 16:28
  #17
Avslutad
Hur i hela helvetet lyckas man med det, ingen hörsel, hörlurar med max volym, indier eller pakistanier?
Citera
2026-06-04, 16:31
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Det är rejält stängslat hela vägen från Liseberg och söderut.

Men, det är en hel del arbeten/byggen efter vägen. Måste varit öppet någonstans så han kunde ta sej
in på spårområdet. Inga järnvägsövergångar.

Det finns inga löpspår längs järnvägen, någonstans i landet.
Citera
2026-06-04, 16:40
  #19
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det finns inga löpspår längs järnvägen, någonstans i landet.

Nej, så klart. Men min teori är:
Han startar löpningen från Lisebergshållet.
Springer längs staketet till han kommer till ett stop. Går inte att springa vidare.
Han måste välja, höger in i indiustriområdet eller vänster genom öppen grind eller
hål i staketet och vidare längst järnvägen.
Citera
2026-06-04, 16:50
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Nej, så klart. Men min teori är:
Han startar löpningen från Lisebergshållet.
Springer längs staketet till han kommer till ett stop. Går inte att springa vidare.
Han måste välja, höger in i indiustriområdet eller vänster genom öppen grind eller
hål i staketet och vidare längst järnvägen.

Det kommer väl visa sig, men så jävla dum kan väl ingen va?

Det logiska är att springa över i närheten av en övergång där man ”bara ska försöka gena lite”.
__________________
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-06-04 kl. 16:53.
Citera
2026-06-04, 16:58
  #21
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det kommer väl visa sig, men så jävla dum kan väl ingen va?



Eh, du har noterat att detta utspelade sej i närtid och i Göteborg.
Så, jo just så dum var han.
Citera
2026-06-04, 16:58
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svensklord
Hur i hela helvetet lyckas man med det, ingen hörsel, hörlurar med max volym, indier eller pakistanier?

Kommer ihåg när man byggde om järnvägen på Lidingö (helavstängt under ca 1,5-2års tid).
Då hann folk anpassa sig efter det och både joggade, promenerade och rastade hunden efter spåret.
Citera
2026-06-04, 17:03
  #23
Medlem
Träffades han av tåget eller en bit som lossnade från tåget?
Citera
2026-06-04, 17:08
  #24
Medlem
Bundes-Niggas avatar
Misstänker att personen inte alls varit på någon joggingtur.
Det är någon som försökt göra inbrott i någon arbetsbarack på området, alternativt industriområdet i närheten. Eller försökt reka för att se vad som går att stjäla vid ett senare tillfälle.
Sedan har han blivit upptäckt och försökt fly och då blivit påkörd av tåget.
Området är så kraftigt instängslat att man kan inte bara valsa in där utan att först behöva anstränga sig ordentligt för att ta sig in där.
Kan även ha varit en klottrare. Men de är väl mestadels ute när det är mörkt. Fast det kanske lockar att klottra där det byggs tågtunnel, att få vara först ute med sina fåniga tags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in