"Den 24-årige mannen ligger i sängen och har sex med sin exflickvän när två maskerade män plötsligt stormar in – med basebollträ.
Den 22-åriga kvinnan har lurat dit honom och han rånas på över hundra tusen kronor.
Beviset: en hemlig sexfilm som spelats in med en gömd mobiltelefon.
Kvinnan och de maskerade männen har nu dömts till fyra års fängelse vardera"
"Den nakna mannen hotas och misshandlas – han blir bland annat slagen på ryggen och på ena knäskålen. Dessutom binds hans händer med buntband – och han tvingas lämna ifrån sig sitt Bank-id.
Gärningsmännen tömmer därefter hans bankkonton och för bland annat över 96 301 kronor till den 22-åriga kvinnans konto. Det köps också kryptovaluta för drygt 7 600 kronor och i efterhand ska det visa sig att gärningsmännen också ansökt om ett lån på 35 000 kronor i offrets namn."
Straffet blev 4 års fängelse.
Bakom betalvägg
https://www.expressen.se/nyheter/krim/22-aring-lockade-expojkvan-med-sex-for-att-rana-honom/
Var det rätt att ge alla tre fyra år, eller kommer det att sänkas vid en eventuell överklagan?