2026-06-03, 21:26
Medlem
"Den 24-årige mannen ligger i sängen och har sex med sin exflickvän när två maskerade män plötsligt stormar in – med basebollträ.

Den 22-åriga kvinnan har lurat dit honom och han rånas på över hundra tusen kronor.

Beviset: en hemlig sexfilm som spelats in med en gömd mobiltelefon.

Kvinnan och de maskerade männen har nu dömts till fyra års fängelse vardera"

"Den nakna mannen hotas och misshandlas – han blir bland annat slagen på ryggen och på ena knäskålen. Dessutom binds hans händer med buntband – och han tvingas lämna ifrån sig sitt Bank-id.

Gärningsmännen tömmer därefter hans bankkonton och för bland annat över 96 301 kronor till den 22-åriga kvinnans konto. Det köps också kryptovaluta för drygt 7 600 kronor och i efterhand ska det visa sig att gärningsmännen också ansökt om ett lån på 35 000 kronor i offrets namn."

Straffet blev 4 års fängelse.

Bakom betalvägg

https://www.expressen.se/nyheter/krim/22-aring-lockade-expojkvan-med-sex-for-att-rana-honom/

Var det rätt att ge alla tre fyra år, eller kommer det att sänkas vid en eventuell överklagan?
Citera
2026-06-03, 22:02
Medlem
Onanikrems avatar
Alldeles för lindrigt. Minst 15 år skulle jag säga. grov misshandel och grovt rån. Nuvarande straffskala sträcker sig till 10 år om jag minns rätt.
Citera
2026-06-03, 22:08
Avstängd
triptykens avatar
Trodde först han hade hundratusen med sig på fickan...

Men jag måste fråga: vad var planen? Tänkte dom att han skulle lova att inte berätta för nån? Hur tänkte ex-flickvännen?

Och varför råna honom EFTER dom hade haft sex? Kalla mig pryd men om jag ska råna nån skulle ju jag föreslå att mina kumpaner stormar in innan sexet är igång så jag slipper den detaljen.

Och varför sexfilmen? Vadfan är det som pågår?
Citera
2026-06-03, 22:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Trodde först han hade hundratusen med sig på fickan...

Men jag måste fråga: vad var planen? Tänkte dom att han skulle lova att inte berätta för nån? Hur tänkte ex-flickvännen?

Och varför råna honom EFTER dom hade haft sex? Kalla mig pryd men om jag ska råna nån skulle ju jag föreslå att mina kumpaner stormar in innan sexet är igång så jag slipper den detaljen.

Och varför sexfilmen? Vadfan är det som pågår?
IQ 22 skulle jag säga.(schimpans kan komma upp i 30) De tänkte säkert fortsätta pressa honom på pengar med sexfilmen, oklart hur? De hade säkert en plaaan...

Bajsmänniskor, lås in och (skicka hem om de är utlänningar vilket de troligen är)
Citera
2026-06-03, 22:25
Medlem
Har begärt ut fup, lägger upp så fort jag fått den. Så länge tingsrätten inte kräver massa pengar
Citera
2026-06-03, 22:35
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Ja 4 år är ok, de verkar inte vara de skarpaste knivarna i lådan!
Citera
2026-06-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mixen123
Har begärt ut fup, lägger upp så fort jag fått den. Så länge tingsrätten inte kräver massa pengar

Bra gjort, här och väntar på fupen min vän.
Citera
2026-06-04, 00:44
Medlem
Ras och etnicitet på de inblandade GM och BO?
Citera
2026-06-04, 00:56
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Alldeles för lindrigt. Minst 15 år skulle jag säga. grov misshandel och grovt rån. Nuvarande straffskala sträcker sig till 10 år om jag minns rätt.

Håller med. Vilket jävla trams straff.
Och pengarna är förmodligen ändå borta för alltid.
Citera
2026-06-04, 04:05
Medlem
Det framgår inte vem som spelat in den hemliga sexfilmen som spelats in med en gömd mobiltelefon. Om det är 24-åringen så skall ju han också ha fängelse!
Citera
2026-06-04, 04:56
Medlem
Som sagt, spela alltid in om ni har tillfälligt sex. Det har räddat flera män från våldtäkt, men nu även rån. Bara ljud kan vara tillräckligt. Vilken överraskning det måste blivit för gänget att allt var på band!
Citera
2026-06-04, 05:53
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Ras och etnicitet på de inblandade GM och BO?

Svensk tjej, utländska män? Skulle jag gissa på iallafall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in