Jag har haft ett halvt dussin husrannsakningar, blivit plockad på piss minst det dubbla antalet gånger och dessutom avtjänat 8 månader på anstalt för ett hekto tjack. Jag har däremot aldrig blivit "fysiskt gripen" med handbojor och det har definitivt inte krävts åtta gubbar för att hålla mig lugn under lagföringens gång.
Det mynnar ut i slutsatsen att den hårdhänta hanteringen sannolikt bygger på ditt egna agerande. Du förefaller vara rätt oförstående inför hur du uppfattas av din omgivning.
Snuten ägnar stor del av sin tid åt just folk som fastnat på deras radar, och om du bara var halvt intressant för dem tidigare, kan du på extremt goda grunder förutsätta att du nu kommer ha snutar snokandes runt omkring dig -- för nu är du plötsligt högintressant. Du kommer bli kontrollerad av både civila och uniformerade poliser, de kan även komma att "kolla till dig" i syfte att lura in sig hemma hos dig och på så vis kunna bygga en misstanke om påverkan för att därefter ta in dig på piss -- en så kallad "fulhusis".
Man öppnar därför aldrig åt en snut som inte uttryckligen säger att man skall öppna och hänvisar till lagen om husrannsakan, vill de in och har grund till det ges inga alternativ att städa upp innan de väl är inne. Prata med dem genom dörren eller ge fan i att prata med dem alls. Kom dock ihåg att väl utanför din privata sfär (det vill säga hemmet) har du inte alls samma möjlighet att undvika snuten och efterföljande lagföring då du vistas på allmän plats, och eftersom de siktat dig rent fysiskt behövs det inte mer än en vag misstanke om påverkan för att du skall plockas in för pissprov.
Samtidigt som jag är allergisk mot den extrema narkotikapolitik svensk poliskår rättar sig efter, inser jag också att jag själv är medborgare i just Sverige, och som brukare rättade jag också mig efter detta faktum utan att bli vare sig våldsam, otrevlig eller obstinat. På sin höjd kunde jag vara tvär och grinig, men det förstår även de ingripande poliserna att man kan bli utan att de tar det särskilt personligt. Den enda frågan man ger ett svar på är huruvida man förnekar eller erkänner brottet, och har du ertappats med något på dig eller i blodet är det i regel helt meningslöst att förneka. Jag brukar även bjuda på ett svar på frågan om man förstår att det är förbjudet med narkotika i Sverige, och då i form av "ja men det skiter jag i".
Det skiter även du i, och du har absolut noll att vinna på att försöka övertyga de poliser som upprätthåller lagen om att du trots detta medvetna lagtrots skulle ha rätten att knarka utan påföljd.
Jag lider med dig för det är tråkigt som fan att åka på husis, men samtidigt är det naiva brukare som du som också är som mest angelägna att gola ner andra i tron om att man själv kommer billigare undan. Som flera andra redan påpekat; givet dina trådstarter här på forumet verkar en hyfsad stor del av din vakna tid ägnas åt diverse bruk av droger.
Då är det bara att finna sig i att man till slut kommer hamna under polisens lupp också. Du kan hävda vad du vill när du väl åkt fast men en sak du inte kan säga är att du inte visste att det du gjorde var olagligt, oavsett vad man nu personligen anser om de lagar vi har. Sluta knarka om du inte kan stå för de konsekvenser det innebär, gör en avvägning: hur viktigt är det att "självmedicinera" versus att värna om din integritet inför polisen?
Om behovet av det sistnämnda är större än det första föreslår jag att du ägnar dig åt att fokusera på dina sprutorgasmer framför att knarka, eftersom du kommer må fan så bättre då!
Lycka till och ta hand om dig!