2026-06-04, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Idag kl 11 en tisdagsförmiddag gick jag ut för att gå till en läkartid, när jag hade gått 30 meter från lägenhtesporten knackar en grabb mig på axeln och säger att han är polis. Han feågar vad jag gör och ”hur jag tycker att området är” . Vi småpratar några minuter och jag är trevlig, sedan kommer hans kollega. Tiden går och jag är egentligen sen till min tid så jag frågar vänlogt om jag kan få gå vidare. Han frågar då om jag har något u fickorna och söka igenom mig. Hans kollega börjar också prata med mig kommenterar mina ögon och säger att jag verkar påverkad. Dem tar mig in till stationen. Väl där så nekar jag och säger att det ej finns något hemma. Dem säger då att patrull redan är där inne och visar bilder från min lägenhet (vid det här laget är det alltså en knapp halvtimme sedan dem stanna mig)…Dem hittade olika substanser i mängd för egen konstumption där.

Tror ni verkligen på att dem bara var ute och ”hörde runt i området”?

Ska tillägga att jag är en ung blond tjej som bor i ett klassiskt studentområde….ser inte precis ut som den typiska knarkaren om man säger så.

Inte ofta jag anser att polisen gör något bra men i ditt fall verkar dom ju haft rätt, sen kan man ju undra hur man kan anse det nödvändigt och ekonomiskt försvabart att gå på en enskild liten pundare istället för att ta dom högre upp i leden
Citera
2026-06-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Klart som fan jag inte lägger ALL skuld på enskilda brukare, men om man inte förstår att utbud och efterfrågan även styrs här blir det så. Dvs ingen efterfrågan inget utbud. Jag är relativt för att reformera och legalisera och säkerställa att staten kan sälja så det sköts korrekt. Men där är vi inte nu, därför måste vi se hur kommer det sig att det fins en marknad för droger? Jag röstar snarare för det än SD om man säger så.

Jag gissar att du själv brukar droger och istället för att inse att det du gör är en del i maskineriet är det lättare att skylla på andra? Det här med egetansvar verkar inte vara någonting du ser eller vilja ha?

Jag har brukat droger, ja. Tills jag råkade ut för ungefär samma sak som TS.

Ska tillägga att jag gick ut gymnasiet med goda resultat jobbade på helgerna, läst upp några ämnen på komvux, tog ett år då jag jobbade och funderade ut vad jag ville göra. Började plugga på högskola, tog examen och fick jobb. Har sedan dess gjort karriär (ca 16 år nu ute i arbetslivet).

Nu 3 år senare får jag panikångest så fort jag ser en polis, har haft självmordstankar i snart 3 år pga oron för vad som kommer hända efter rättegången.

Klart som korvspad att jag vurmar för en reform!

Det är vansinne att personer som jag, som kämpat och gjort rätt för mig i EXAKT alla andra aspekter av livet, ska utsätas för detta av den stat jag betalar för trygghet och stöd.

MISSBRUKARE ska få vård och stöd, inte straff.

Vanligt folk ska staten ge fan i.

Våldsbrukare, sexförbrytare och bedragare ska skaka galler.

För övrigt försvinner inte efterfrågan för att man har totalförbud, Sverige är ett praktexempel på detta. Även om dödstraff skulle införas för bruk av illegala substanser, skulle folk göra vad dom vill med sin kropp.

Kolla bara på Filippinerna (och Sverige).
Citera
2026-06-04, 10:26
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Jag har haft ett halvt dussin husrannsakningar, blivit plockad på piss minst det dubbla antalet gånger och dessutom avtjänat 8 månader på anstalt för ett hekto tjack. Jag har däremot aldrig blivit "fysiskt gripen" med handbojor och det har definitivt inte krävts åtta gubbar för att hålla mig lugn under lagföringens gång.

Det mynnar ut i slutsatsen att den hårdhänta hanteringen sannolikt bygger på ditt egna agerande. Du förefaller vara rätt oförstående inför hur du uppfattas av din omgivning.

Snuten ägnar stor del av sin tid åt just folk som fastnat på deras radar, och om du bara var halvt intressant för dem tidigare, kan du på extremt goda grunder förutsätta att du nu kommer ha snutar snokandes runt omkring dig -- för nu är du plötsligt högintressant. Du kommer bli kontrollerad av både civila och uniformerade poliser, de kan även komma att "kolla till dig" i syfte att lura in sig hemma hos dig och på så vis kunna bygga en misstanke om påverkan för att därefter ta in dig på piss -- en så kallad "fulhusis".

Man öppnar därför aldrig åt en snut som inte uttryckligen säger att man skall öppna och hänvisar till lagen om husrannsakan, vill de in och har grund till det ges inga alternativ att städa upp innan de väl är inne. Prata med dem genom dörren eller ge fan i att prata med dem alls. Kom dock ihåg att väl utanför din privata sfär (det vill säga hemmet) har du inte alls samma möjlighet att undvika snuten och efterföljande lagföring då du vistas på allmän plats, och eftersom de siktat dig rent fysiskt behövs det inte mer än en vag misstanke om påverkan för att du skall plockas in för pissprov.

Samtidigt som jag är allergisk mot den extrema narkotikapolitik svensk poliskår rättar sig efter, inser jag också att jag själv är medborgare i just Sverige, och som brukare rättade jag också mig efter detta faktum utan att bli vare sig våldsam, otrevlig eller obstinat. På sin höjd kunde jag vara tvär och grinig, men det förstår även de ingripande poliserna att man kan bli utan att de tar det särskilt personligt. Den enda frågan man ger ett svar på är huruvida man förnekar eller erkänner brottet, och har du ertappats med något på dig eller i blodet är det i regel helt meningslöst att förneka. Jag brukar även bjuda på ett svar på frågan om man förstår att det är förbjudet med narkotika i Sverige, och då i form av "ja men det skiter jag i".

Det skiter även du i, och du har absolut noll att vinna på att försöka övertyga de poliser som upprätthåller lagen om att du trots detta medvetna lagtrots skulle ha rätten att knarka utan påföljd.

Jag lider med dig för det är tråkigt som fan att åka på husis, men samtidigt är det naiva brukare som du som också är som mest angelägna att gola ner andra i tron om att man själv kommer billigare undan. Som flera andra redan påpekat; givet dina trådstarter här på forumet verkar en hyfsad stor del av din vakna tid ägnas åt diverse bruk av droger.

Då är det bara att finna sig i att man till slut kommer hamna under polisens lupp också. Du kan hävda vad du vill när du väl åkt fast men en sak du inte kan säga är att du inte visste att det du gjorde var olagligt, oavsett vad man nu personligen anser om de lagar vi har. Sluta knarka om du inte kan stå för de konsekvenser det innebär, gör en avvägning: hur viktigt är det att "självmedicinera" versus att värna om din integritet inför polisen?

Om behovet av det sistnämnda är större än det första föreslår jag att du ägnar dig åt att fokusera på dina sprutorgasmer framför att knarka, eftersom du kommer må fan så bättre då!

Lycka till och ta hand om dig!
Citera
2026-06-04, 11:05
Medlem
Någon måste gett dem tips angående ditt boende, alltså att du antingen brukar narkotika där (någon som observerat dig eller känt dofter) eller att du innehar narkotika i bostaden (någon du visat ditt stash till?)
Polisen stannar dig knappast av en slump utomhus då de måste ha konkreta misstankar på brott.
Citera
2026-06-04, 11:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Är det inte dags för dig att introducera gud för henne nu?

Inga sånna planer då jag inte själv tror på gubben bland molnen.
Mest tråkigt när en person förstör sitt liv med droger när de dessutom också åker dit och kommer in i de rullarna. Blir inte lättare med en dom i bagaget.
Citera
2026-06-04, 11:14
Medlem
Mjälls avatar
Droger måste legaliseras då det är ett grundkrav för verklig demokrati att låta människor bestämma över sina egna kroppar. Undantag kan möjligen göras för antibiotika då det påverkar hela populationens utsatthet för allvarliga sjukdomar. Men det är väl ändå ingen som överkonsumerar antibiotika för nöjes skull, så det hör knappt till saken.

De sociala problem som drogbruk kan medföra fångas ändå upp av lagen.

Vi ska legalisera alla droger och gå stenhårt på verkliga brott, inklusive de som begås i anslutning till okontrollerat drogbruk. Drogbruk i sig utgör inte tillräcklig grund för rättslig behandling i en modern stat. Narkotikalagstiftningen är klart fascistisk och antidemokratisk.

Såvida TS inte under påverkan har misshandlat folk eller utgjort en allvarlig störning i det offentliga rummet så är ingripandet avgjort felaktigt. Ni som slentrianmässigt uttrycker stöd för "brottsbekämpning" mot droganvändare i egenskap av droganvändare borde skämmas. Att någonting är klassat som brottsligt betyder inte att det är korrekt att klassa det som brottsligt. Förstår man inte det är ens rösträtt en tragedi.
Senast redigerad av Mjäll 2026-06-04 kl. 11:20.
Citera
2026-06-04, 11:18
Medlem
Mjälls avatar
Vill man ta resonemanget vidare konstaterar man att kriminaliseringen av normala handelsvaror (precis lika normala som alkohol, t.o.m i majoriteten av fallen mindre fysiologiskt skadliga och med mindre risk för antisocialt beteende) utgör ett allvarligt etiskt hinder för effektiv rättslig behandling av verkliga brott, vilket innebär att de som stöder restriktiv narkotikapolitik också per automatik stöder våldskriminalitet.
Senast redigerad av Mjäll 2026-06-04 kl. 11:21.
Citera
2026-06-04, 12:12
Medlem
Ilimitados avatar
Knarkare är verkligen experter på att rättfärdiga sitt bruk. Slår verkligen knut på sig själva med sina argument. Och klassikern alkohol dyker alltid upp någonstans i resonemanget.

Vi som inte knarkar, hör och ser dagligen all skit som knark ställer till med i samhället. Det handlar inte om att ogilla knark, det handlar om att ogilla skadorna på samhället.

Om någon vill odla sin egen cannabisplanta för eget bruk. Fine, gör det. Ingen kommer att stoppa dig så länge man inte gör det öppet. Men det är inte så verkligheten ser ut. Folk köper från sin gängkriminella kran där knarket kommer från en pissig kartellodling från Mexico eller Colombia. Det är helt enkelt en vidrig verksamhet från första till sista steget.
Citera
2026-06-04, 12:13
Medlem
Niggwards avatar
Polisen gör inget av en slump. Du har inte hålligt huvet lågt på något vis. Vänner, kontakt listor, köp historik, vad som helst.

Nu är du uppfångad av systemet och ärligt talat så kanske det räddar ditt liv. Ditt bruk är redan överstyr. Ta chansen nu oavsett vad som sker att förändra livet, annars slutar det i hemlöshet, död eller prostitution
Citera
2026-06-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktenspelotobak
Även om det du säger skulle vara sant. Är människor som missbrukar dåliga människor? Ska dom räknas som kriminella och blir straffade och gå igenom den extrema förnedringen att bli visiteras(klä av sig naken) få någon som går in i ens hem och rotar bland saker. Tycker du det är rimligt om man inte har gjort ett jätte grovt våldsbrott? Din äckliga lilla fascist. Det enda som är bra med övervakarsamhället och palantir är att såna fascister som dig finns åsiktsegistrerade. Skönt sen när ni kommer få stå till svars.
Nu hittade polisen uppenbarligen en massa skit där hemma hos personen. Så varför har du problem med att polisen sköter sitt arbete? Är du också en misslyckad pundare?
Citera
2026-06-04, 15:54
Medlem
Fortsätter du på denna väg lär du bli hemlös.
Citera
2026-06-04, 16:08
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Idag kl 11 en tisdagsförmiddag gick jag ut för att gå till en läkartid, när jag hade gått 30 meter från lägenhtesporten knackar en grabb mig på axeln och säger att han är polis. Han feågar vad jag gör och ”hur jag tycker att området är” . Vi småpratar några minuter och jag är trevlig, sedan kommer hans kollega. Tiden går och jag är egentligen sen till min tid så jag frågar vänlogt om jag kan få gå vidare. Han frågar då om jag har något u fickorna och söka igenom mig. Hans kollega börjar också prata med mig kommenterar mina ögon och säger att jag verkar påverkad. Dem tar mig in till stationen. Väl där så nekar jag och säger att det ej finns något hemma. Dem säger då att patrull redan är där inne och visar bilder från min lägenhet (vid det här laget är det alltså en knapp halvtimme sedan dem stanna mig)…Dem hittade olika substanser i mängd för egen konstumption där.

Tror ni verkligen på att dem bara var ute och ”hörde runt i området”?

Ska tillägga att jag är en ung blond tjej som bor i ett klassiskt studentområde….ser inte precis ut som den typiska knarkaren om man säger så.

Du är en wt och det luktar snutarna till sig på studs.
Alt. att någon har tjallat på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in