Citat:
Ursprungligen postat av
Gulsmurf2
Jag är inte lika anti brukare som den andra personen är, men att bortse från att folk som brukar droger förstör för andra och samhället är bara fel.
Förutom att driva gängkriminaliteten, belasta sjukvården, socialen polisen etc har vi även lägen där barn hittar gömt knark på förskolegårdar, där missbrukare får snetändningar och skadar andra och folkt som tagit livet av andra genom att köra påverkade. Så nog fan påverkar det mig om andra knarkar.
Det är just detta som blir så fel i diskursen.
Gängkriminaliteten är snarare ett resultat av den "fria marknaden". Polisen säger sig inte ha resurser att utradera dem, men dom har alla resurser i världen att gå på vår socionomstudent Malibubarbie. Billiga poäng, enkel statistik... Det är allt vad det är. De gängkriminellas operation får fortgå, medan vanliga människor som gör nåt med sitt liv ska få allt taget ifrån dom... För vadå? För att staten bestämmer vad tjejer som Malibarbie stoppar i sin kropp?
Det vore väl bättre att lägga skattepengar på vård och omsorg istället för övervakning, kontroll och krigsmateriell?
Hur tror du det går till när förskolebarn hittar knark på skolgården? Tror du att det är studenter eller vanliga hårt arbetande svenssons som lägger skiten där? Nej, det är antingen gängkriminella eller deras barnsoldater som förvarar skiten där det passar, utan omtanke för barn och andra medmänniskor.
Låt staten ta över marknaden och se till att knarket rinner mellan fingrarna på gängen, ge missbrukare vård, låt anständigt folk sköta sitt och lägg resurserna på farliga människor, våldtäktsmän och pedofiler.
Herregud, hur i helvete kan man vara så pantad att man skyller gängriminaliteten på vanligt folk...? Min kvalificerade gissning är att du röstar på SD. Inte många hästar i stallet där... Det är liksom tänt men ingen hemma.