2026-06-03, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malibubarbie
Okej har förstått att fet definitivt var mer överlagt…vad bör jag göra nu? Blir det att hålla på o byta mobil och gräva ner sina grejer i jorden..?
Dags att bli nykter, inte värt annat
Citera
2026-06-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Jag är inte lika anti brukare som den andra personen är, men att bortse från att folk som brukar droger förstör för andra och samhället är bara fel.

Förutom att driva gängkriminaliteten, belasta sjukvården, socialen polisen etc har vi även lägen där barn hittar gömt knark på förskolegårdar, där missbrukare får snetändningar och skadar andra och folkt som tagit livet av andra genom att köra påverkade. Så nog fan påverkar det mig om andra knarkar.

Det är just detta som blir så fel i diskursen.

Gängkriminaliteten är snarare ett resultat av den "fria marknaden". Polisen säger sig inte ha resurser att utradera dem, men dom har alla resurser i världen att gå på vår socionomstudent Malibubarbie. Billiga poäng, enkel statistik... Det är allt vad det är. De gängkriminellas operation får fortgå, medan vanliga människor som gör nåt med sitt liv ska få allt taget ifrån dom... För vadå? För att staten bestämmer vad tjejer som Malibarbie stoppar i sin kropp?

Det vore väl bättre att lägga skattepengar på vård och omsorg istället för övervakning, kontroll och krigsmateriell?

Hur tror du det går till när förskolebarn hittar knark på skolgården? Tror du att det är studenter eller vanliga hårt arbetande svenssons som lägger skiten där? Nej, det är antingen gängkriminella eller deras barnsoldater som förvarar skiten där det passar, utan omtanke för barn och andra medmänniskor.

Låt staten ta över marknaden och se till att knarket rinner mellan fingrarna på gängen, ge missbrukare vård, låt anständigt folk sköta sitt och lägg resurserna på farliga människor, våldtäktsmän och pedofiler.

Herregud, hur i helvete kan man vara så pantad att man skyller gängriminaliteten på vanligt folk...? Min kvalificerade gissning är att du röstar på SD. Inte många hästar i stallet där... Det är liksom tänt men ingen hemma.
Senast redigerad av Rektumfrans 2026-06-03 kl. 23:31.
Citera
2026-06-03, 23:30
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Okej har förstått att fet definitivt var mer överlagt…vad bör jag göra nu? Blir det att hålla på o byta mobil och gräva ner sina grejer i jorden..?

Du tycks inte förstå, de kommer ha koll på dig och ju fler gånger de plockar dig så kommer straffen bli värre.

Lösningen på problemet är att lägga av med droger och bli ren men frågan är om du förstår.

Bra också om du går tillbaka till skolan och ber dem lära dig hur man använder och framförallt när man använder ordet ”dem”.
Citera
2026-06-04, 01:42
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Hans kollega börjar också prata med mig kommenterar mina ögon och säger att jag verkar påverkad. Dem tar mig in till stationen. Väl där så nekar jag och säger att det ej finns något hemma. Dem säger då att patrull redan är där inne och visar bilder från min lägenhet (vid det här laget är det alltså en knapp halvtimme sedan dem stanna mig)…Dem hittade olika substanser i mängd för egen konstumption där.

Tror ni verkligen på att dem bara var ute och ”hörde runt i området”?

Ska tillägga att jag är en ung blond tjej som bor i ett klassiskt studentområde….ser inte precis ut som den typiska knarkaren om man säger så.
Okej. Hur ser du ut då? Kanske dags att ta tag i sitt liv än att punda loss?

Citat:
(FB) Krampanfall - kokain, 3cmc och lyrica

(FB) LSD droppar

(FB) Dricka efter antabus

(FB) Bortdomnad arm av crack

(FB) THC-B på urinprov

(FB) Självmord av Phenibut
Citera
2026-06-04, 03:30
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktenspelotobak
Fast det krävs jag inte din idiot.

Hur förklarar du denna då?

Citat:
Din äckliga lilla fascist. Det enda som är bra med övervakarsamhället och palantir är att såna fascister som dig finns åsiktsegistrerade. Skönt sen när ni kommer få stå till svars.

Finns fler tillfällen i tråden då du uttrycker samma åsikter för dina meningsmotståndare..

Tror du bör fundera lite över vem facisten är, du, eller dom du hotar med våld i fall de inte har samma åsikt som dig!
Citera
2026-06-04, 04:35
Medlem
Citat:
Jag har helt nykter och opåverkad. Ostraffad och okänd hos polisen utöver nån LOB. Att gå direkt till husrannsakan är mkt märkligt men framförallt deras agerande. Dem var extremt taskiga trors att jag samarbetade, tog ingrn händyn till mitt psykiska mående. Har fortfarande blåmärken kvar pga handklovarna och 8 man som satt och tröck ner mig på golvet för att jag mådde dåligt. Dem använde övervåld och deras agerande var inte i linje med situationen, 3 polisbilar behöver ej följa med till psykstrin. Helt sjukt.
För det första så vet inte du vad som står om dig i polisens misstankeregister, du fattar väl att du haft att göra med någon som dom är intresserade av? Sen så har jag jävligt svårt att tänka mig att du samarbetade om det var 8 man som hanterade dig. Jag har själv torskat, både av en slump på gatan och då dom klev in hemma medans jag var hemma. Men jag har aldrig någonsin blivit nedbrottad av 8 man, inte ens behövt handklovor. Du skapade situationen som uppstod och kommer antagligen även bli misstänkt för våldsamt motstånd.
Citera
2026-06-04, 04:59
Medlem
Citat:
Du har rätt, blev en felplacering av tråden. Hur hade dem då kunnat veta exakt när jag skulle gå ut från porten? Väntade dem utanför?/på något sätt visste att jag skulle på läkartid då? Är så paranoid nu att dem har koll på mig när jag går in och ut…
Klart dom väntade utanför. Din läkartid är inte säkert att dom kände till men däremot väntade dom garanterat på att du skulle komma ut. Du har haft att göra med någon dom är nyfiken på, och om du själv dessutom är okänd sen tidigare i form av domar oså kan du mycket väl sitta på något stash.
Så länge du inte umgås med någon becknare i ditt hem som kan få blickar mot ditt hem så kommer dom inte sitta utanför dig och vänta på dig. Min första husis så stod dom utanför och när jag kom hem å skulle gå in i porten så klev dom fram å sa att jag hade röda glansiga ögon, och frågade om jag hade knark inne vilket jag förnekade. Men det slutade med totalt 10st poliser i mitt hem och all elektronik blev beslagtagen (utom tvn) Dom var fett kaxig och otrevlig och det hela slutade med att dom hittade 0,5g röka. Det var minst lika onödigt stor insats men om man knarkar så är det en konsekvens man får räkna med kan hända.
Du kommer hursomhelst aldrig få reda på exakt varför dom stod utanför och väntade på dig fullt ut, du får ha koll på vad det står i en ev fup, men tro mig när jag säger det att dom skiter i dig nu. Däremot nästa gång du blir gripen så bör du inte bli förvånad om dom är mer hårdhänt än när dom griper en person som inte gör sånt jävla motstånd.
Citera
2026-06-04, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Finns fler tillfällen i tråden då du uttrycker samma åsikter för dina meningsmotståndare..

Tror du bör fundera lite över vem facisten är, du, eller dom du hotar med våld i fall de inte har samma åsikt som dig!
Då kan du kolla vad jag citerade din dumma idiot och inte blanda ihop saker
Citera
2026-06-04, 06:57
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Lösningen på problemet är att lägga av med droger och bli ren men frågan är om du förstår.

Är det inte dags för dig att introducera gud för henne nu?
Citera
2026-06-04, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Varför tog du bort så man inte kan trycka vidare på andra citatet , tror du ingen genomskådar dig din dumma idiot

Här kan alla trycka vidare och se vad det stod

Citat:
Ursprungligen postat av Direktenspelotobak
Även om det du säger skulle vara sant. Är människor som missbrukar dåliga människor? Ska dom räknas som kriminella och blir straffade och gå igenom den extrema förnedringen att bli visiteras(klä av sig naken) få någon som går in i ens hem och rotar bland saker. Tycker du det är rimligt om man inte har gjort ett jätte grovt våldsbrott? Din äckliga lilla fascist. Det enda som är bra med övervakarsamhället och palantir är att såna fascister som dig finns åsiktsegistrerade. Skönt sen när ni kommer få stå till svars.
Citera
2026-06-04, 07:42
Medlem
Citat:
Jag har helt nykter och opåverkad. Ostraffad och okänd hos polisen utöver nån LOB. Att gå direkt till husrannsakan är mkt märkligt men framförallt deras agerande. Dem var extremt taskiga trors att jag samarbetade, tog ingrn händyn till mitt psykiska mående. Har fortfarande blåmärken kvar pga handklovarna och 8 man som satt och tröck ner mig på golvet för att jag mådde dåligt. Dem använde övervåld och deras agerande var inte i linje med situationen, 3 polisbilar behöver ej följa med till psykstrin. Helt sjukt.

Polisen har betydligt lättare att spåra pengaflöden idag.
Har dom en beslagtagen telefon exempelvis kan dom ju ganska enkelt gå igenom Swish och vips är du avslöjad.
Högst troligt finns du i någons telefon eller kontoutdrag där det är mindre lämpligt att förekomma.
Typ hos en langare exempelvis.
Citera
2026-06-04, 07:45
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Det är just detta som blir så fel i diskursen.

Gängkriminaliteten är snarare ett resultat av den "fria marknaden". Polisen säger sig inte ha resurser att utradera dem, men dom har alla resurser i världen att gå på vår socionomstudent Malibubarbie. Billiga poäng, enkel statistik... Det är allt vad det är. De gängkriminellas operation får fortgå, medan vanliga människor som gör nåt med sitt liv ska få allt taget ifrån dom... För vadå? För att staten bestämmer vad tjejer som Malibarbie stoppar i sin kropp?

Det vore väl bättre att lägga skattepengar på vård och omsorg istället för övervakning, kontroll och krigsmateriell?

Hur tror du det går till när förskolebarn hittar knark på skolgården? Tror du att det är studenter eller vanliga hårt arbetande svenssons som lägger skiten där? Nej, det är antingen gängkriminella eller deras barnsoldater som förvarar skiten där det passar, utan omtanke för barn och andra medmänniskor.

Låt staten ta över marknaden och se till att knarket rinner mellan fingrarna på gängen, ge missbrukare vård, låt anständigt folk sköta sitt och lägg resurserna på farliga människor, våldtäktsmän och pedofiler.

Herregud, hur i helvete kan man vara så pantad att man skyller gängriminaliteten på vanligt folk...? Min kvalificerade gissning är att du röstar på SD. Inte många hästar i stallet där... Det är liksom tänt men ingen hemma.

Klart som fan jag inte lägger ALL skuld på enskilda brukare, men om man inte förstår att utbud och efterfrågan även styrs här blir det så. Dvs ingen efterfrågan inget utbud. Jag är relativt för att reformera och legalisera och säkerställa att staten kan sälja så det sköts korrekt. Men där är vi inte nu, därför måste vi se hur kommer det sig att det fins en marknad för droger? Jag röstar snarare för det än SD om man säger så.

Jag gissar att du själv brukar droger och istället för att inse att det du gör är en del i maskineriet är det lättare att skylla på andra? Det här med egetansvar verkar inte vara någonting du ser eller vilja ha?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in