2026-06-03, 11:29
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Kyrpator tycker mitt inlägg är trams varvid frågeställningen i tråden var
Vilket ord tycker du är svårt att stava till?
Mitt svar blir snabbt Dick. Hurvida jag har svårt att stava till just det ordet är för jag har svårt att skilja på ck eller k i just ordet Dick.

Fick alltså en varning för att jag mer eller mindre har svårt att stava, han kallar det trams.

Lyfter detta till allas kännedom och vill få varningen hävd, infogar konversationen med mod som varnade.

Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaKaptenen
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Vilka ord på engelska kan du fortfarande inte/ kan inte stava till?
Citat:
Brukar ha svårt med Dick. Vet inte varför men använder translate, alltid!

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk
Du förstår säkert att de där kommer överklagas så du kan motivera beslutet redan nu. 24 timmar har du på dig

Nej, du behöver inte vänta. Överklaga omgående. Du har väl koll på hur man gör?
(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator

/Moderator
Du har 24h på dig att motivera enligt regelboken

Jag avstår från denna min rättighet. Överklaga, du.

/Moderator
Du pisset. Vill höra en motivering innan helvetet brakar lös.

Motiveringen är att du är vad som på skånska kallas för en tramsebyxa.
Du ska inte komma och förnedra mig bara för du tycker det är trams. Svaret var seriöst och välformulerat med raka direktiv i tråden.

Du för mig är en hög gjorde av bajs.

Men ta då och starta en klagotråd om saken. Du kommer säkert att få många sympatier från andra användare.
2026-06-03, 11:49
Medlem
2560ps avatar
Kan väl tycka att en varning var lite hårt, hade väl räckt med att radera inlägget, om man som mod är känslig för sånt. Men det är ju min personliga åsikt. Däremot finns det ju ingen anledning för dig att vara oförskämd. Bite the bullet
2026-06-03, 12:00
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Bedömning tagen av en mod är som att spela rysk roulette .. Har flera gånger vart "jagade" av en mod som varnade fan för ALLT. Väldigt tråkigt när det sitter små små människor med alldeles för stora byxor som måste hävda sig .

Varningen är helt klart felaktig då TS hade SIN bedömning som frågan var ställd till.
2026-06-03, 12:19
Moderator
Ancistruss avatar
Här är förresten en länk till tråden inlägget är postat i: (FB) Vilka ord på engelska kan du fortfarande inte/ kan inte stava till? så ni slipper leta.
2026-06-03, 12:19
Medlem
67arigGubbes avatar
Felaktig varning. En mod kan inte bedömma om TS har problem med stavningen av det ordet eller bara tramsar då bör man hellre fria än fälla.
2026-06-03, 12:31
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Här är förresten en länk till tråden inlägget är postat i: (FB) Vilka ord på engelska kan du fortfarande inte/ kan inte stava till? så ni slipper leta.

Ska man vara konsekvent borde väl även jag fått en varning för mitt inlägg i den tråden. Det var ju i någon mån trams på riktigt.
2026-06-03, 12:48
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Ska man vara konsekvent borde väl även jag fått en varning för mitt inlägg i den tråden. Det var ju i någon mån trams på riktigt.

Egentligen ska du väl fråga Kyrpator om det men jag tror han förstod att du menade att det var svårt att stava till hippopotamus. (Jag fick själv googla det ordet. ) Så det är ju rätt svårstavat, till skillnad från Dick.
2026-06-03, 12:52
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Egentligen ska du väl fråga Kyrpator om det men jag tror han förstod att du menade att det var svårt att stava till hippopotamus. (Jag fick själv googla det ordet. ) Så det är ju rätt svårstavat, till skillnad från Dick.

Hahaha, sant! 😂
2026-06-03, 13:30
Moderator
Carlboms avatar
Rubrik ändrad.

Tidigare: Kyrpator trams

/moderator
2026-06-03, 15:32
Medlem
Man undrar ju hur moderatorn gjorde sin bedömning. Är det trams och ska det rendera i en varning om man skulle säga att man har svårt att stava till "loser" också?

Varningar för trams ska utdelas vid trams och inget annat.

Varningen är obefogad.
2026-06-03, 16:05
Medlem
svenskors avatar
Varför gråta över spilld mjölk
"Gråta över spilld mjölk" är ett klassiskt svenskt
ordspråk som betyder att man inte ska hänga
upp sig eller oroa sig för misstag och
motgångar som redan har skett och inte går
att ändra på. Det som har hänt har hänt.
2026-06-03, 16:10
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Man undrar ju hur moderatorn gjorde sin bedömning. Är det trams och ska det rendera i en varning om man skulle säga att man har svårt att stava till "loser" också?

Varningar för trams ska utdelas vid trams och inget annat.

Varningen är obefogad.

Jävligt bra poäng, hur ofta ser man inte "looser". Håller med dig, onödig varning.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in