2026-06-13, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queutard
Och häri ligger lösningen på problemet: att springa, springa, springa.

Tyvärr fungerar träning bara till viss del för mig, mest i stunden. Men jag är glad att det hjälper dig.
Citera
2026-06-13, 19:47
Medlem
Hej

Nu jävlar! Trött på mina egna tankar och små dikeskörningar var dag. Inget större egentligen, mår ganska bra generellt, men mitt stora ok i livet är att jag hela tiden vill ha ut så mycket som möjligt, att inte kasta bort tiden. Dagarna flyger förbi och känner mig inte riktigt närvarande i mitt liv. Stör mig på allt möjligt skit. Försöker behärska mig själv och sköta mig, samtidigt som jag vill njuta av livets goda. Jag vet att jag mår bättre om jag skiter i att sitta med telefonen, onanera, käka skräpmat, godis osv. Ska leva ett liv sparsamt på njutning ett tag framöver för att se om världen blir mer färgglad. Uppdaterar om en vecka, lycka till ni andra.
Citera
2026-06-13, 23:15
Medlem
Dag 12
Jag har varit på ett socialt evenemang. Jag mådde inte helt bra i kroppen men var social och trevlig. På något sätt känns det hälsosamt att få det bekräftat, att man kan vara med även när man inte mår prima. Idag låg skärmtiden på 1h 30 min.
Citera
2026-06-15, 01:16
Medlem
Dag 13
Varit ganska passiv idag, legat ner mycket och tog mig ut först på kvällen. Har haft lite krypande ångest men mest känns rastlöshet och stress.
Citera
2026-06-16, 00:29
Medlem
Dag 14
Idag har jag varit ganska aktiv. Inte haft lika mycket tid att tänka, vilket är bra. Jag förbereder mig på att åka bort en vecka och få lite omväxling. Jag hoppas att det gör mig gott.
Citera
2026-06-16, 21:15
Medlem
Dag 15
Fullt upp idag. Har inte haft särskilt mycket ångest. Varit aktiv hela dagen. Återkommer om en vecka efter resan.
Citera
2026-06-16, 21:36
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visesimorgon
Tyvärr fungerar träning bara till viss del för mig, mest i stunden. Men jag är glad att det hjälper dig.
Jag håller med.

Träning fungerar och tar ner stressnivån och är en väldigt viktig komponent i att må bättre så jag rekommenderar det också.

En dag i taget... är det synonymt mer i att vara närvarande i nuet menar du? Min uppfattning är att man inte känner oro och ångest i det stadiet och jag är mycket närvarande i nuet. Jag känner det ändå.

Nyanser i hur vi känner oss gör ju också att vi mår bra. Frågan är när vi är för långt åt båda hållen hur vi ska hantera detta för att komma tillbaka till igen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in