2026-06-07, 09:01
Medlem
Hawaii73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Visesimorgon
Dag 5
Har varit ute och handlat, gjort mina rehabövningar. Är oerhört rastlös och ångestig, hittar liksom inget sommkan distrahera mig så det lättar.

Har du saker du skjutit upp som är bra att ta tag i? Kanske göra en enkel lista på några av de sakerna och ängna lite tid åt det? Kanske distraherar dig och lättar på ångesten när saker blir gjort.

Jag vaknade idag i obalans kroppsligt, mkt pga vissa sämmre val jag gjorde igår. Siktar på att göra bättre idag och imorgon osv.
Suttit och vaknat till i solljus imorse och gjort lite dagsplanering och "dagboksanteckningar"
Ska städa hemma idag och göra min rehab träning, sköta kosten bättre än igår och skippa några sämre val.
Citera
2026-06-08, 00:32
Medlem
Jag vet inte om det är så mycket saker jag skjutit upp, kanske isåfall de där jpbbiga tankarna om framtiden. Jag har blivit sjuk och går hemma på dagarna, var precis i starten på min karriär och måste hantera min rehabilitering som nu pågått i flera år. Det är nog just det, väntan och bristen på tålamod som ger mig ångesten. Att vara fast i sin egen kropp. Tack för att du frågar.

Dag 6. Har varit ute två gånger och varit lite mindre sängliggandes. Ångest trots delade skratt med sambon. Knappt använt telefonen så jag börjar sakta men säkert bryta det beroende jag hamnat i där telefonen används som ett verktyg för att fly ångesten.

Citat:
Ursprungligen postat av Hawaii73
Har du saker du skjutit upp som är bra att ta tag i? Kanske göra en enkel lista på några av de sakerna och ängna lite tid åt det? Kanske distraherar dig och lättar på ångesten när saker blir gjort.

Jag vaknade idag i obalans kroppsligt, mkt pga vissa sämmre val jag gjorde igår. Siktar på att göra bättre idag och imorgon osv.
Suttit och vaknat till i solljus imorse och gjort lite dagsplanering och "dagboksanteckningar"
Ska städa hemma idag och göra min rehab träning, sköta kosten bättre än igår och skippa några sämre val.
Citera
2026-06-08, 09:07
Medlem
Hawaii73s avatar
Vaknade i bättre balans idag jämfört mot igår.
Gjorde flera bättre val och färre dåliga igår som påverkar mig possitvt idag.
Ingen skärm efter 22.00. Nyttigare kostval medmera. Lite som man sår får man skörda.
Citera
2026-06-08, 10:44
Medlem
Hawaii73s avatar
Dubbelpost
Senast redigerad av Hawaii73 2026-06-08 kl. 10:45. Anledning: Dubbelpost
Citera
2026-06-08, 21:21
Medlem
Dag 7.
Försöker så gott jag kan att inte ruttna bort i soffan. Idag har jag varit ute mycket i solen och pratat med lite människor. Det hjälper en del mot ångesten, men likt förbannat är den tillbaka så fort jag är själv. Skärmtiden är nere på 3h ist för 6-7 som i vanliga fall.
Citera
2026-06-09, 23:57
Medlem
Dag 8.
Har varit ute flera gånger och även varit på gymmet.
Haft en del ångest men det har varit hanterbart. Försökt hantera bakslag när jag efter lång väntetid fått svar från myndigheter som brister i förmågan att se mig som människa. Försökt att göra det bästa utav dagen.
Citera
Igår, 22:42
Medlem
Dag 9:
Träffat en ny kompis på fika. Det var trevligt. Varit ute, skrattat lite mer idag.
Citera
Igår, 22:44
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Jag har tvättat och städat hela skiten, sen belönade jag mig själv med 1200mg pregabalin så jag ska inte klaga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in