2026-06-02, 04:45
Medlem
Hej,
Jag är på botten. Varför är inte så relevant men jag kämpar för att överleva. Jag vet att vi är flera på fb som känner likadant. Så här kommer någonting vi kan göra tillsammans i form av en utmaning.

Från och med idag kommer jag att skriva i den här tråden varje dag. Inte för att mitt liv är särskilt intressant, utan för att hålla mig ansvarig inför mig själv och för att ha någonstans att logga hur jag mår och vad jag gjort för att ta mig igenom dagen.

Målet är inte att vara positiv. Målet är inte att prestera.Målet är bara att fortsätta framåt.

Om någon annan känner att de också behöver ett sådant ställe är ni välkomna att vara med. Det spelar ingen roll om dagens framsteg är att träna, söka jobb, gå till terapi, städa, ta en promenad eller bara lyckas ta sig ur sängen.

En dag i taget.

Dag 1 börjar idag.
Uppdatering sker på kvällen.

Obs! Detta är en opolitiskt tråd. Så snälla respektera det och håll er till temat. Tack.
Senast redigerad av Visesimorgon 2026-06-02 kl. 05:23. Anledning: Add on information /regler för tråden
Citera
2026-06-02, 05:19
Medlem
Bra initiativ!

Gick precis upp och gjorde en kopp the till min fru och tog hand om vår yngste son. Annars brukar jag vända mig om och fortsätta sova för att slippa vara den som går upp med honom. Men nu får det vara slut med egofasonerna.
Citera
2026-06-02, 20:31
Medlem
jjujjus avatar
Dag 1

Känner mig nedstämd

Tvättat håret
Känner mig fortfarande nedstämd

Okej blev väl lite glad när jag såg mig själv i spegeln..

Tänker positivt! När jag böjde mig ner för att plocka upp något så fastnade nattlinnet mellan skinkorna, det betyder att jag har bra rumpa och att träningen ger resultat. Nu började jag till och med skratta men ska återgå till att vara nedstämd och lyssna på sorglig musik.
Citera
2026-06-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Dag 1

Känner mig nedstämd

Tvättat håret
Känner mig fortfarande nedstämd

Okej blev väl lite glad när jag såg mig själv i spegeln..

Tänker positivt! När jag böjde mig ner för att plocka upp något så fastnade nattlinnet mellan skinkorna, det betyder att jag har bra rumpa och att träningen ger resultat. Nu började jag till och med skratta men ska återgå till att vara nedstämd och lyssna på sorglig musik.

Känner igen mig, lätt att sätta på sorglig musik, men bra att du tränar och att du är i känslorna.
Citera
2026-06-02, 21:55
Medlem
Stavfel

Dag 1.
Idag mår jag bättre än igår. Jag har försökt att inte var sängliggandes lika mycket. Varit ute och gått med hunden. Träffade en kvinna i parken som också hade det jobbigt, vi delade ett fint samtal. Luktat på syrener. Tvättat 2 maskiner. Verkligen försökt minska på skärmtiden men än så länge skriker kroppen efter mobilen som en drog. Ändå 1h mindre skärmtid än igår. Vi ses imorgon.
Senast redigerad av Visesimorgon 2026-06-02 kl. 21:56. Anledning: Stavfel
Citera
2026-06-02, 22:53
Medlem
Kebabkas avatar
Får jag va med?

Dag 1.
Tvättade jobbkläder åt min partner, bokade telefontid med min terapeut senare i veckan.

Diskade. Satt i solen.

💋
Citera
2026-06-03, 21:20
Medlem
Dag 2.
Har känt lite mindre ångest idag men varit väldigt irriterad och klaustrofobisk hemma. Träffade en ganska ny vän på en fika. Diskade undan kaoset i köket.
Citera
2026-06-04, 20:58
Medlem
Dag 3:

Städat och varit ute två gånger.
Citera
2026-06-05, 21:48
Medlem
Tillägg

Dag 4:

Idag har jag kämpat mot ångesten och varit ute en del. Gick å tränade, var svag på gymmet men kom ändå iväg. Första gången på länge.
Senast redigerad av Visesimorgon 2026-06-05 kl. 21:49. Anledning: Tillägg
Citera
2026-06-06, 07:55
Medlem
Hawaii73s avatar
Känner igen mig. Jag vaknade i morse och känner mig i obalans.
Nu sitter jag på balkongen och får dagsljus på morgonen med alla fördelar det för med sig och fundera på vad jag borde göra som är bra för mig och vad jag borde undvika.
Jag kan påverka mycket själv märker jag när jag tittar på helheten av allt. Hur jag mår och varför.
Undvika dåliga val och välja göra bra val.
Borde göra en lätt dagsplanering varje morgon i dagsljus och fokusera på bra val under dagen.
Citera
2026-06-06, 09:19
Medlem
nonameds avatar
Bra tråd. Har tagit en dag i taget i flera år.
Citera
2026-06-06, 21:37
Medlem
Dag 5
Har varit ute och handlat, gjort mina rehabövningar. Är oerhört rastlös och ångestig, hittar liksom inget sommkan distrahera mig så det lättar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in