2026-06-01, 21:48
Medlem
facemans avatar
Haha jag kanske har sneat här men om jag sätter min box på en powerbank och sen går ut med den i en väska då är min sändare nära boxen och kmr se ut som jag är hemma? Man får ju göra det efter typ 22 så dom inte kommer och gör en nykterhets koll när man är ute på äventyr
Citera
2026-06-01, 21:51
Medlem
franges avatar
Gör ett försök.
Citera
2026-06-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faceman
Haha jag kanske har sneat här men om jag sätter min box på en powerbank och sen går ut med den i en väska då är min sändare nära boxen och kmr se ut som jag är hemma? Man får ju göra det efter typ 22 så dom inte kommer och gör en nykterhets koll när man är ute på äventyr

Om varken box eller boja har GPS-mottagare (alternativt kan få position med hjälp av mobilmaster) så är det väl ett ganska kasst system.
Citera
2026-06-01, 22:18
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Klart du kan men du kommer att få besök!
Citera
2026-06-01, 22:33
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Rubrik
"Kan jag ta med min fotboja box ut med en powerbank?"

Ja visst det går jättebra att gå ut. Men de kommer snart hämta dig.

Fråga till dig: IQ under 50?
Citera
2026-06-01, 22:46
Medlem
facemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Rubrik
"Kan jag ta med min fotboja box ut med en powerbank?"

Ja visst det går jättebra att gå ut. Men de kommer snart hämta dig.

Fråga till dig: IQ under 50?

Säg hur det funkar då för det är ingen gps
Citera
2026-06-01, 23:23
Medlem
triptykens avatar
Om basstationen inte har kontakt med nätet i övrigt är det lugnt. Om den har det är du brännd.

Om jag vore du hade jag gått enormt försiktigt framåt eftersom du kommer få skit om nåt skumt syns. Samtidigt är det intresserande hur dom funkar, för om dom bara har kontakt med din fotboja och mäter avståndet till den och ett litet avbrott i mätningarna kan ursäktas med "drog ut sladden av misstag när jag dammsög" så är det ju skoj info.
Citera
2026-06-01, 23:34
Medlem
WetCigarettes avatar
Skicka vilken modell och fabrikat det är på grejerna så kan vi försöka googla hur de funkar. Borde finnas nåt märke/modellnummer på dem.
Citera
2026-06-02, 05:36
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Klart du kan men du kommer att få besök!

Det är lugnt. Han är inte hemma.
Citera
2026-06-02, 05:46
Medlem
smart ts. lycka till. glöm inte uppdatera tråden när du muckar!
Citera
2026-06-02, 07:54
Medlem
Citat:

Nej det finns flera tekniska hinder på din boja så det fungerar inte vad du tänker göra. Och vad ska du göra på rymmen?
Citera
2026-06-02, 10:21
Medlem
facemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nej det finns flera tekniska hinder på din boja så det fungerar inte vad du tänker göra. Och vad ska du göra på rymmen?

Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Om basstationen inte har kontakt med nätet i övrigt är det lugnt. Om den har det är du brännd.

Om jag vore du hade jag gått enormt försiktigt framåt eftersom du kommer få skit om nåt skumt syns. Samtidigt är det intresserande hur dom funkar, för om dom bara har kontakt med din fotboja och mäter avståndet till den och ett litet avbrott i mätningarna kan ursäktas med "drog ut sladden av misstag när jag dammsög" så är det ju skoj info.

Jag har redan flyttat Bojan till andra sidan lägenheten och satt den vid fönstret så nu kan jag gå ut på gården och chilla ingen har sagt ett skit, ja menar denna boja grej ser ut att vara från 2011 lixom, den är kopplad via ett som kort, säg jag tar med den då måste dom sitta på frivården och se exakt var basstationen är ? Hur ska dom göra det då det är 100 ingen gps i den, okej så dom sitter och ser vilken mast den är uppkopplat till? Känns inte troligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in