2026-06-27, 13:58
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Hur skulle sossarna få färre röster i starka fästen (tex. förorter till storstäder) för att du röstar på nyans?
Därför att socialdemokraterna har nästan monopol på förorterna.
Förorterna domineras av invandrare.
Invandrare är Nyans primära väljarbas.
Ekvationen är ganska enkel: Fler röstar på Nyans = Färre röstar på Socialdemokraterna.
Ju närmare Nyans kommer mot spärren till riksdagen, ju mer finansiellt stöd och publicitet får dem, vilket därmed ökar snöbollens rullning för partiet.

Min strategi är söndra och härska.
Att splittra socialdemokraterna väljarbas, att vända de mot dem.
Citera
2026-06-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Därför att socialdemokraterna har nästan monopol på förorterna.
Förorterna domineras av invandrare.
Invandrare är Nyans primära väljarbas.
Ekvationen är ganska enkel: Fler röstar på Nyans = Färre röstar på Socialdemokraterna.
Ju närmare Nyans kommer mot spärren till riksdagen, ju mer finansiellt stöd och publicitet får dem, vilket därmed ökar snöbollens rullning för partiet.

Min strategi är söndra och härska.
Att splittra socialdemokraterna väljarbas, att vända de mot dem.
Du kan lägga din röst på vilket parti som helst utom socialdemokraterna och uppnå exakt samma effekt. Du kan även låta bli att rösta.

Du verkar nte förstå vad konceptet taktikrösta innebär. Att nyans och sossarna skulle samregera ens på kommunal nivå finns såvitt jag vet inget stöd för, därför är underlaget för taktiska röster på nyans ganska skralt.
Citera
2026-06-27, 17:54
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Du kan lägga din röst på vilket parti som helst utom socialdemokraterna och uppnå exakt samma effekt. Du kan även låta bli att rösta.

Du verkar nte förstå vad konceptet taktikrösta innebär. Att nyans och sossarna skulle samregera ens på kommunal nivå finns såvitt jag vet inget stöd för, därför är underlaget för taktiska röster på nyans ganska skralt.
Det faktum att dom aldrig skulle samarbeta styrker ju endast mitt argument att det är absolut av intresse om man vill marginalisera Socialdemokraterna att Nyans ska växa.

Och nej, många invandrare i förorten är nästan helt apolitiska, och S vinner dem genom att låtsas sig vurma för deras kulturella och ekonomiska intressen. Därför vore Nyans ett extremt hot för S.
Citera
2026-06-27, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Det faktum att dom aldrig skulle samarbeta styrker ju endast mitt argument att det är absolut av intresse om man vill marginalisera Socialdemokraterna att Nyans ska växa.
Som jag skrev i mitt föregående inlägg så uppnår du exakt samma resultat genom att rösta på vad som helst förutom sossarna. På vilket sätt försvagar du sossarna mer om du röstar på nyans än tex. M eller SD?

Nyans är ett pyttelitet parti som helt saknar politiskt inflytande eftersom att nästan inga svenska medborgare (invandrargrupper inkluderat) är intresserade av att rösta utifrån religiös tillhörighet. Titta bara på deras siffror i senaste valet. De skulle behöva tiodubbla sina siffror för att ens komma på tal som regeringsunderlag. Vänsterpartiet har legat på siffror omkring 10-15 gånger högre än deras väljarbas i snart hundra år utan att någonsin bli insläppta i en socialdemokratiskt ledd regering.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in