Citat:
Ursprungligen postat av
Plukke
Det är ju en stor tabu (än Idag) att supa under högstadietiden men tror det var vanligare då alla blev 15 år och gymnasietid var det mer regel än undantag att alla som var 16-17 söp.
Man har hört och läst om de som har börjat dricka som 12-14 åring sådär 1999-2003. Det jag alltid har funderat på är.
1. Hur kunde en förälder en tillåta sin dotter som är 13-år dricka en massa sprit och spy som fan?
2. Var det förekommande att de som langade alkohol att vilja ha sex med tjejer som var 13-15 år som kille?.
3. Hur FAN hade alla råd att dricka sig full varje helg?
1. Jadu. Mina föräldrar var väl ganska chill med det. Men jag festade först i gymnasiet.
2. Jag sålde sprit under gymnasiet och frågade aldrig efter annat än pengar. Sålde heller inte till någon som inte gick på gymnasiet. Hur andra gör/gjorde vet jag inte.
3. Farsan langade sprit från Tyskland. Jag köpte den på krita och lade mitt pris strax under Systembolagets priser. Därefter såg jag alltid till att vara tillgänglig när kunder hörde av sig. Kunder dök upp i extraluren jag hade. Det bara spred sig. Och därmed hade jag en extra inkomst på ett par tusen i månaden.
Nu för tiden så har alla förmånen till en snapchat-langare. Snapchat fanns inte på denna tiden