2026-05-31, 10:48
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Det är ju en stor tabu (än Idag) att supa under högstadietiden men tror det var vanligare då alla blev 15 år och gymnasietid var det mer regel än undantag att alla som var 16-17 söp.

Man har hört och läst om de som har börjat dricka som 12-14 åring sådär 1999-2003. Det jag alltid har funderat på är.

1. Hur kunde en förälder en tillåta sin dotter som är 13-år dricka en massa sprit och spy som fan?

2. Var det förekommande att de som langade alkohol att vilja ha sex med tjejer som var 13-15 år som kille?.

3. Hur FAN hade alla råd att dricka sig full varje helg?
1. Jadu. Mina föräldrar var väl ganska chill med det. Men jag festade först i gymnasiet.

2. Jag sålde sprit under gymnasiet och frågade aldrig efter annat än pengar. Sålde heller inte till någon som inte gick på gymnasiet. Hur andra gör/gjorde vet jag inte.

3. Farsan langade sprit från Tyskland. Jag köpte den på krita och lade mitt pris strax under Systembolagets priser. Därefter såg jag alltid till att vara tillgänglig när kunder hörde av sig. Kunder dök upp i extraluren jag hade. Det bara spred sig. Och därmed hade jag en extra inkomst på ett par tusen i månaden.
Nu för tiden så har alla förmånen till en snapchat-langare. Snapchat fanns inte på denna tiden
Senast redigerad av The Crash 2026-05-31 kl. 10:50.
2026-05-31, 10:48
Medlem
PerniWhas avatar
Blev en hel supande i högstadiet, polarens familj gjorde eget vin så det fanns att ta av och liten risk för upptäckt.
Vill minnas att det smakade sådär så bi blandade upp med sockervatten.

Tror inte att föräldrarna lade märke till något särskilt.
2026-05-31, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Du sänkte tio tioprocentiga öl som 15-åring? Respekt. Vägde du 200 kg eller?

45kg. Men som sagt, hade nog oftast kvar till dagen efter.
2026-05-31, 12:07
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Absolut och Baccardi är ju svindyrt om ens månadsbudget bara består av studiebidraget. Explorer eller hembränt var det som gällde om man väl lyckades få tag i sprit.
En än mer ekonomisk kombination av grådask, DBS och skogsporr är annars intet att förakta.

I retrospektiv är jag förvånad att man inte typ jäste någon kompott eller någon hemmagjord slivovitz. Jag är impad av hembrännarna

I värsta fall hade man dykt upp med en plastpåse grumlig pruno till festen.
2026-05-31, 12:44
Medlem
Det handlade oftast om häxor som man snodde hemifrån. Sedan krävs det ju inte särskilt mycket alkoholhaltig dryck för att en tonåring ska spy, särskilt av dessa härliga blandningar som i det närmaste var som att dricka sockrig sump med etanol.

Det kunde vara glögg, fanta, vermouth och gammalt surt rödpang… bara att skaka och hälla i sig. Nostalgi
2026-05-31, 13:03
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Trådar om alkoholism, baksmälla och andra hälsorelaterade tillstånd skall postas i Medicin & Hälsa.

Trådar om trams, fylla och andra ovidkommande saker postas i annat lämpligt forum men INTE i alkohol.

Här diskuterar vi alkoholdrycker, alkoholkultur och därtill hörande spörsmål.

Trådar som avviker från detta kommer att låsas/Mod.

(FB) Viktigt - regler för alkoholforumet!

Tråd låst.

/Mod
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in