2026-05-30, 10:37
Medlem
Ledsensomfans avatar
Hur kommer det sig att folk fäller bak ryggstödet i ett flygplan när det redan är astrångt som det är för personen bakom?

En del tänker bara på sig själva och "det har jag rätt till", och andra tänker "det är otrevligt mot personen bakom".

Själv blir jag vansinnig när någon gör så. Jag får knappt plats som det är. Sa till en gång, men fick bara en blick och han sket i det. Ville skalpera fanskapet.
2026-05-30, 10:40
Medlem
67arigGubbes avatar
Fäll bak ditt du med.

Han betalar för sin plats, där ingår de att fälla ner sätet precis som för dig. Stör det dig så mycket så åk business och håll dig borta från ekonomiklass.
2026-05-30, 10:46
Medlem
S.O.Stolps avatar
Du får INTE fälla stolen, utom på nattflygningar. Eller ja, det finns delade meningar om det.

(FB) Du får INTE fälla ryggstödet bakåt när du flyger (Utom när alla på planet vill sova)
2026-05-30, 11:01
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledsensomfan
Hur kommer det sig att folk fäller bak ryggstödet i ett flygplan när det redan är astrångt som det är för personen bakom?

En del tänker bara på sig själva och "det har jag rätt till", och andra tänker "det är otrevligt mot personen bakom".

Själv blir jag vansinnig när någon gör så. Jag får knappt plats som det är. Sa till en gång, men fick bara en blick och han sket i det. Ville skalpera fanskapet.
Jag blir lite nyfiken på hur du egentligen ser ut.

Eftersom stolens ryggstöd är fäst i nederkant, så påverkas inte benutrymmet.

Hur tusan får du då knappt plats ?
2026-05-30, 11:05
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Fäll bak ditt du med.

Han betalar för sin plats, där ingår de att fälla ner sätet precis som för dig. Stör det dig så mycket så åk business och håll dig borta från ekonomiklass.
Du är alltså en sån som bara tänker på dig själv. Man ska inte behöva betala flera tusen till för att slippa sitta inklämd hela resan pga en självisk idiot framför.
2026-05-30, 11:07
Medlem
Ledsensomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Jag blir lite nyfiken på hur du egentligen ser ut.

Eftersom stolens ryggstöd är fäst i nederkant, så påverkas inte benutrymmet.

Hur tusan får du då knappt plats ?
Har långa ben och de tog i. Dessutom blir det hur trångt som helst när cp-barnet framför ska lägga sig ner.
2026-05-30, 11:12
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Har långa ben och de tog i. Dessutom blir det hur trångt som helst när cp-barnet framför ska lägga sig ner.
Kanske är du vanskapt som har benen i den höjden där ryggstödet flyttar sig.
2026-05-30, 11:12
Medlem
triptykens avatar
Jag är ju rätt lång så om jag inte sitter väldigt ordentligt i stolen går mina knän in i ryggen. Och då kan man snacka med dom.

99% av alla människor är trevliga och efter ett snack så listar man ut nåt. Jag får sitta rakt och dom fäller upp når dom inte behöver vila... Det brukar lösa sig. En flygplansresa är ändå inte bekväm för mig och ett gött snack med nån lättar upp.

Det sjukaste var ett flyg där stolen framför hade ett problem och lutades tillbaka "för långt" så det slutade med att hon framför nästan hade huvudet i knät på mig. Sjukt rolig resa tillslut
2026-05-30, 11:25
Medlem
Citat:

Det är oerhört respektlöst. Det borde vara skottpengar på stolsfällare. Jävla egoistiskt pack!
2026-05-30, 11:28
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Fäll bak ditt du med.

Precis, han har rätt att fälla ner sätet. Det betyder inte att det är snyggt att göra så. En gentleman förstår förstås på vilket sätt det inskränker utrymmet för den som sitter bakom, och låter bli att fälla sätet.

Jag brukar dock inte bli arg på någon som fäller sätet framför mig, utan snarare fascinerad (och lite full i skratt) hur okänsligt och taktlöst de beter sig.

Det är en stilmarkör huruvida man fäller sitt säte eller inte.
2026-05-30, 11:32
Medlem
holmiums avatar
Citat:

Stolarna går att fälla av en anledning, funktionen är tillgänglig för dig också.
Om du fäller ditt ryggstöd så upphör det verkliga problemet att existera, utom i ditt huvud.
Problemet finns i skallen på dig, ingen annanstans.
2026-05-30, 11:39
Medlem
Föredrar att fälla bak mitt och den framför fäller bak än att båda är upprätta.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in