Igår, 14:20
Medlem
Kom på mig själv med att titta på Rome för tredje gången. Jag ser hellre om nåt bra än tittar på nåt mediokert för första gången. I synnerhet om det gått några år sen jag såg serien. Varje gång det kom en ny årgång av GoT såg jag om de föregående innan jag började på den nya.

Brukar ni oxå se om TV-serier?
Citera
Igår, 14:22
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Nej verkligen inte, det räcker med en gång ser hellre på en bra film!
Citera
Igår, 14:22
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerAlbinErlander
Kom på mig själv med att titta på Rome för tredje gången. Jag ser hellre om nåt bra än tittar på nåt mediokert för första gången. I synnerhet om det gått några år sen jag såg serien. Varje gång det kom en ny årgång av GoT såg jag om de föregående innan jag började på den nya.

Jag är inne på min tredje runda av "The Office", gillar den serien och den är rätt enkel och karaktärerna känns ändå lite äkta.
Citera
Igår, 14:26
Medlem
Citat:
Ju äldre jag blir, desto oftare ser jag om filmer och serier, läser om böcker med mera. När jag var ung visste jag vad hela Kalle Ankapocketen handlade om ifall jag läst den innan, redan av att se första rutan. Så är det inte längre, haha.

Sedan kan jag gilla att se en film igen även om jag vet vad som händer och hur det kommer att gå.
Citera
Igår, 14:27
Medlem
Full-Retards avatar
Varför ska man se om en film? Måste vara något fel i huvudet om man orkar kolla igenom samma film igen, eller till och med uppskattar det
Citera
Igår, 14:27
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:

Jag brukar se om bra TV-serier. Man missar alltid något i dom och man blir lite glad när man upptäcker något nytt.
Citera
Igår, 14:35
Medlem
mikaelss avatar
Giri/Haji, Queen’s Gambit, True Detective, Brideshead Revisited, Night Manager är allavätda en omtittning.
Citera
Igår, 14:36
Medlem
Jag ser om TV-serier lite då och då. Trevligt att träffa gamla bekanta. Fast det är sällan jag orkar igenom alltihop om det var många säsonger.

Det var ett inlägg om Mordkommissionen (Rejseholdet) för ett par dagar sedan. Den har jag sett om. Välgjord och välspelad.

Jag har sett om Stargate SG-1, men ingen av de andra Stargate-serierna. I mitt tycke sjönk kvaliteten med tiden. Även med SG-1, för övrigt. Det var roligast när de hade operafigurerna Goaulds (stavning?) som huvudfiender.

Just nu har jag tittat lite på Bones. Noterar hur äckliga halvruttnade kroppsdelar ska zoomas in hela tiden trots att det knappast tillför något till storyn. Det handlar väl om att rekvisitafolket var stolta över sina bedrifter - mad viss rätt. Som sidonot lite imponerande med David Boreanaz som lyckades ha stora/huvudroller i åtminstone tre serier som hade minst 5 säsonger (Buffy the Vampire Slayer och Angel var de andra).

Finns fler, men nu har jag väl styrkt att, yes, jag återtittar på TV-serier ibland. Aldrig filmer.
Citera
Igår, 14:37
Medlem
Jag gör det hela tiden.
Citera
Igår, 14:41
Medlem
Gjuteriets avatar
Gör det regelbundet, i alla fall när det kommer till komedier eller serier som är lättsamma av någon annan anledning. Funkar bra som bakgrundsljud, eller som något man kan se på till maten när man inte orkar vara så uppmärksam.

Händer också att jag kollar om favoritserier utanför komedigenren, men då ska det ju helst ha gått några år sen sist, så att man inte kommer ihåg allt. Även om man gör det kan det ju finnas saker man missade första gången, så det blir intressant på nytt.

Men vad gör man när nya serier är mestadels skräp...
Citera
Igår, 14:54
Medlem
Riksreptilens avatar
Riktiga favoritfilmer som jag nästan garanterat har på blu-ray eller 4k tittas det nog lite mer än en per månad så 15 per år.

Senast blev det Yimou Zhangs Hero (2002)
Det är mer konstverk med episka bilder och bra musik än drama när man minns vad som kommer snart.

Tvserier är mindre ofta, så runt 2-3 per år.
Det är ofta kortare brittiska komedier som t ex Black Books 2000-2004.
Citera
Igår, 15:20
Medlem
Limma skinkbits avatar
Det händer. Jag har väl sett Seinfeld från början till slut i alla fall tre gånger nu. Samma med de tio första säsongerna av Simpsons.
Enstaka filmer har jag väl också sett ett par tre gånger. Ibland oavsiktligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in