2026-05-29, 15:21
Medlem
XtraXs avatar
True detective (första säsongen), Sopranos, The wire och Boardwalk empire ser jag minst en gång om året. Inget klår HBO.
Citera
2026-05-29, 15:25
Medlem
Har sett House 3 ggr, the wire 3 ggr
Citera
2026-05-29, 15:27
Medlem
Jag har sett "Matador" då och då när den har visats i repris.
Citera
2026-05-29, 15:31
Medlem
sebastian_s avatar
Ofta, utan att jag vill det. Eftersom det knappt släpps nya bra filmer och serier så blir det att man nallar på klassikerna. Och eftersom man nallat på klassikerna under en bra lång tid så har jag börjat se om saker som jag aldrig trodde att jag skulle se igen.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-05-29 kl. 15:37.
Citera
2026-05-29, 15:37
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
För våra enkla medvetanden episka säsonger / episoder är ALLTID på repeat hos oss.

Vi har så simp' smak att vi ännu ser om All in the Family, Brideshead Revisited, tWin p3aks, The Wire, True Detective s01 och (...skämskudde-trumvirvel...) svenska klassiker som Lars Lundholms Äkta Människor och Hoffas Måleri.

Low tech: Vintage, är bäst på VHS.

4 Life: Trådfjärren, från våra kalla, stela fingrar.
Citera
2026-05-29, 15:41
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Giri/Haji, Queen’s Gambit, True Detective, Brideshead Revisited, Night Manager är allavätda en omtittning.
Mmmm, det händer inte ofta men vissa kan man se om. Brideshead såg jag om, men säkert 25 år mellan. Samma med shogun (innan den nya versionen), centennial? (tror kampen om colorado hette så). På svenska har jag sett om raskens och hedebyborna på rak arm.

Jag kan ibland se om filmer på tv. Har nog sett fightclub 6ggr, de skoningslösa säkert 5 (båda har jag dessutom på disk). Hur många gånger har man inte slötittat på shawshank när tv sänder dessa.

Kvalite kan ses om.

Jag såg om alla rick and morty nyss fast jag upptäckte serien förra året.
Citera
2026-05-29, 15:42
Avstängd
Allt som är bra och av hög kvalitet eller intressant story sparas och ses om med mellanrum.
Citera
2026-05-29, 15:58
Medlem
Fantens avatar
Det händer regelbundet. En del serier har jag sett så ofta att jag nästan kan dom utantill.
Citera
2026-05-29, 16:02
Medlem
Melange5738s avatar
Vissa filmer måste man ju se flera gånger för att fatta allt, typ Primer. Jag såg Starship Troopers första gången när jag var typ 15 men fattade ex. inte att Buenos Aires var en false flag förrän jag var 40.
Citera
2026-05-29, 16:12
Medlem
puterealbas avatar
Har också tittat igenom Rome några gånger under åren. Samt Deadwood. Även Lost älskar jag att se om med några års mellanrum samtidigt som jag dricker bira. Ja, de är väl mina tre favoriter när det kommer till tv-serier.

Finns också filmer jag gärna ser om, vissa mer ofta, andra mer sällan. För att nämna några: The Libertine, Risen, 13:th warrior, Boondock Saints, Vanilla Sky, Brawl in cell block 99, Hero, Crouching Tiger, Hidden Dragon, Collateral, Drive, Blade Runner, Snatch, Seven psycopaths, Sauna.
Citera
2026-05-29, 16:19
Medlem
Älskar att se om serier och filmer!!!
Det bästa är ju när man har sett en serie så många gånger att man exakt vet vad som kommer att hända och kanske till och med kan den utan till. Ändå finns det oftast så många små detaljer man kan upptäcker.
Brukar också skriva ner hur ofta jag kolla om saker på en lista jag började när jag var 16.
Citera
2026-05-29, 16:22
Medlem
andan0s avatar
det går i perioder, när jag känner mig allmänt nedstämd så kollar jag gärna på någon sitcom eller dokumentär.

film ser jag nästan aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in