Tråkigt att Sveriges match går samtidigt som Norge/Lettland.
De senare är två hårt krigande länder som vill stärka sina positioner i hockeyvärlden. Tror det kan bli en riktigt bra match.
Snudd på att jag funderar på att titta med dubbla skärmar.
Hoppas finnarna krossar Tjeckien och tar guldet i finalen mot Kanada.
(Och om man inte sett Sisu så borde man göra det, skön finsk rulle med självdistans och humor där huvudpersonen personifierar "Sisu!") https://www.youtube.com/watch?v=9V7kdVEf-OA
__________________
Senast redigerad av Artsoppamedflask 2026-05-28 kl. 15:43.
Tror finnarna inte ansträngde sig i förrgår, ville undvika Sverige i kvarten.
Lite trist att B-nationer som Norge och Lettland möter varandra medan bättre nationer kommer att åka ut redan i kvarten.
Orkar inte kolla upp men kan det bli USA-Sverige i final?
Tror USA kan överraska, liksom Tjeckien, och så Sverige slår ut stackars Schweiz som hittintills vunnit samtliga matcher.
__________________
Senast redigerad av SthlmHolmes 2026-05-28 kl. 15:58.