Citat:
Ursprungligen postat av
falsusinomnibus
Han tar ut en målvakt för ett lag som blev nia i serien med minus i målstatistik? Har inget emot att han spelar för Djurgården men man tar väll ut en målvakt som iaf fått sitt lag till slutspel?
Jaha du var tvungen att dra upp det där 😕 Men jag bad väl om det..
Nu blev han ju ändå utsedd till årets målvakt trots den där förnedringen.
"..35-åringen, som hade varit utomlands i tretton år, var en jättefaktor för laget. Hellberg stod i målet när Djurgården tog 24 av sina 25 vinster. Med andra ord: utan Hellberg i målet så vann Djurgården bara en enda match. Han spelade näst flest minuter av alla målvakter och svarade för klart flest räddningar (1004 stycken, 159 fler än tvåan på listan). Han släppte in 2,72 mål per match, noterade en räddningsprocent på 90,4% och höll två nollor."
Men jag tror ändå på Sverige, de har en förmåga att vinna när de verkligen måste. Och med alla dessa juniorer i laget.