Citat:
Ursprungligen postat av
JohnWicks
Tror till och med jag hade ägt upp dig om du spelar med en sådan dålig taktik. Poker handlar om att spela position och om att läsa spelet innan man gör sitt drag. Klart att människor lägger sig om du spelar en hand aggressivt men snabbt lär man sig slowspela och låta dig betta bort dina pengar.
Du tänker att jag får Ax i varje hand och spelar alla händer likadant, eller bara spelar aggressivt och tror att det ska funka i längden?
Jag vet inte vart du spelat under de senaste 15åren, men har du varit på SvS, Stars, Party eller 888 så har vi nog redan spelat mot varann.
Jag kan berätta hur det brukade se ut för 15år sen:
Jag satte mig vid bordet (på nätet, ca 4 bord på 2/5 på SvS, och upp till 0,25/0,50 eller 0,5/1$ oftast på Stars) och spelade Tight men aggressivt, och sen lite väl spekulativt och aggro för att få igång bordet.
Jag blåste ofta ett inköp eller två via aggressivt spel med spekulativa händer, men på 45min fattade ingen när jag bytte taktik och spelade betydligt mer Tight/Aggressivt, och det vanliga var att jag slutade 2-3 inköp plus på en session.