2026-05-27, 21:05
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Ok, vi säger så.

Potentiellt kan det hända matematisk, håller med dig. Men sen finns "logik" rent anknutet till erfarenhet och makt. Begränsat antal människors tyckande.
Citera
2026-05-27, 21:06
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pbird900
Potentiellt kan det hända matematiskt. Men sen finns "logik" rent anknutet till erfarenhet och makt. Begränsat antal människors tyckande.
Matematik bygger på axiom och efter dessa logik. Men jag tänker också som du ibland, axiomen kan ju vara felaktiga.
Citera
2026-05-28, 00:48
Medlem
Citat:
Någon annan som märkt samma sak? Hur du måste programmera hela ditt liv för att bevisa att så är fallet?

Är du ingen "duktig" medborgare utefter deras regler och villkor så kommer de programmera dina vinster och förluster. Spelar ingen roll vad du gör. De har övertaget på så sätt att de kan se dina hålkort och skandaliserar spelare som "POTRIPPER" vid sidan av. Det är så de behåller makten. De fifflar med minne och "hemlig" signal som de tror att folk bryr sig om. Folk sitter således fullkomligt förgäves och hoppas på drömvinsterna. Men även det går att kontrollera. Spelar ingen roll om det är Bingolotto, Poker, Triss eller vad som. Se det mer som olika traditioner. Se det som olika smörgåsar din hjärna behöver bearbeta genom livet. "Varma mackan" är svår.

Fattar såklart att jag får alla emot mig när jag säger det. För alla vill sleva i sig av grytan, särskilt de som redan har mest. Sen delar man ut lite pengar då och då kopplat till frekvens eller mänsklig struktur för att själv inte åka på skitmackan. Minns ni den btw? Den närmast fullkomliga hjärnmassagen.

Jag menar. Hur många gånger måste man se samma avföring och rätta sig efter allt? Hur mycket ska man underkasta sig systemet?

"Jag får inte ihop livspusslet". Åh, det kommer min vän. Vi måste bara se till att du öppnar upp dig tillräckligt mycket, så att vi får ta riktigt jävla mycket del av vem du är.

Poker har ingenting med skills att göra överhuvudtaget. Poker är kopplat till radikalt fusk som avgör vem eller vilka som ska få vinna pengar. Kopplat till dem som "är bra" och de själva vill lyfta fram. Gud märker av det, de förstår inte hur. De fascineras över det möjliga, eller så kissar de i trosorna.

Poker är lika mycket skills som en skraplott. Du kommer märka det genom livet.

"Bara för att du inte vinner något!". Yeah, right.

Det går även förstå att Flashback är hårt övervakat. "Det finns en ny tech", ren humor när punghåret börjar träda fram. Tack och hej.

PS, jag tycker det är skönt att röra om i grytan emellanåt.

Om du lägger en helg på att läsa in dig på analyser, statistik om spelet, odds och spelteori så skulle du ganska snabbt inse att du är helt ute och cyklar.

En pokersajt (det finns väldigt många olika som du vet) har inget som helst egenintresse av att just DU ska vinna eller förlora, om du nu inte redan är betalt av sajten för att driva in trafik till borden.

Läs på lite så kommer du fatta sen (även om jag vet at du aldrig kommer anstränga dig genom att skaffa en bok om statistik för spelet).

Din hjärna lurar dig varje dag. Börja med att inse det kanske?
Citera
2026-05-28, 05:01
Medlem
Citat:
Förmodligen för att kunna få nöjet att stanna upp och tänka till

Ett alternativ som du inte verkar ha tänkt igenom;

Prova att spela poker på nätet, och spela som att du har en oslagbar hand trots att du har rena skitkort.
Då kommer du snart inse att sålänge du inte slaskar i för många potter så behöver du inte ens ha ”tur” för att vinna.
Du behöver bara övertyga de andra runt bordet att du har tillräckligt bra hand för att vinna.

Två exempel är att ibland spela Ax(2-7) och Suited Connectors som att du har AA, KK, eller AKs på handen.
Citera
2026-05-28, 05:16
Medlem
Citat:
Någon annan som märkt samma sak? Hur du måste programmera hela ditt liv för att bevisa att så är fallet?

Är du ingen "duktig" medborgare utefter deras regler och villkor så kommer de programmera dina vinster och förluster. Spelar ingen roll vad du gör.

Poker har ingenting med skills att göra överhuvudtaget. Poker är kopplat till radikalt fusk som avgör vem eller vilka som ska få vinna pengar. Kopplat till dem som "är bra" och de själva vill lyfta fram. Gud märker av det, de förstår inte hur. De fascineras över det möjliga, eller så kissar de i trosorna.

Jag är absolut ingen duktig medborgare enligt några regler och har nog aldrig räknats som sådan heller, möjligen när jag pluggade och men knappast annars då jag varit arbetsfri större delen av mitt liv och levt på spel, varit osocial och levt i skuggan av samhället på tämligen okonventionella sätt, hur förklarar du att jag då är bättre på att spela " skraplott" och andra spel än vad medelspelaren är? Har jag haft riggen med mig på alla sidor, format och spelsorter under flera decennium eller vad?

Å varför är jag då utvald till vinnare?
Citera
2026-06-02, 17:45
Medlem
Jag ligger flera hundra tusen plus på Texas Holdem och Pot limit Omaha. Tur?
Jag tror det har med intellekt att göra. Jag kan skriva och göra mig förstådd på flashback vilket inte du kan göra. Så att din poker går åt skogen är inte så konstigt då du är fisken vid bordet. =)

Citat:

Är du ingen "duktig" medborgare utefter deras regler och villkor så kommer de programmera dina vinster och förluster. Spelar ingen roll vad du gör. De har övertaget på så sätt att de kan se dina hålkort och skandaliserar spelare som "POTRIPPER" vid sidan av. Det är så de behåller makten. De fifflar med minne och "hemlig" signal som de tror att folk bryr sig om. Folk sitter således fullkomligt förgäves och hoppas på drömvinsterna. Men även det går att kontrollera. Spelar ingen roll om det är Bingolotto, Poker, Triss eller vad som. Se det mer som olika traditioner. Se det som olika smörgåsar din hjärna behöver bearbeta genom livet. "Varma mackan" är svår.

Fattar såklart att jag får alla emot mig när jag säger det. För alla vill sleva i sig av grytan, särskilt de som redan har mest. Sen delar man ut lite pengar då och då kopplat till frekvens eller mänsklig struktur för att själv inte åka på skitmackan. Minns ni den btw? Den närmast fullkomliga hjärnmassagen.

Jag menar. Hur många gånger måste man se samma avföring och rätta sig efter allt? Hur mycket ska man underkasta sig systemet?

"Jag får inte ihop livspusslet". Åh, det kommer min vän. Vi måste bara se till att du öppnar upp dig tillräckligt mycket, så att vi får ta riktigt jävla mycket del av vem du är.

Det går även förstå att Flashback är hårt övervakat. "Det finns en ny tech", ren humor när punghåret börjar träda fram. Tack och hej.

Citera
2026-06-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Ett alternativ som du inte verkar ha tänkt igenom;

Prova att spela poker på nätet, och spela som att du har en oslagbar hand trots att du har rena skitkort.
Då kommer du snart inse att sålänge du inte slaskar i för många potter så behöver du inte ens ha ”tur” för att vinna.
Du behöver bara övertyga de andra runt bordet att du har tillräckligt bra hand för att vinna.

Två exempel är att ibland spela Ax(2-7) och Suited Connectors som att du har AA, KK, eller AKs på handen.

Tror till och med jag hade ägt upp dig om du spelar med en sådan dålig taktik. Poker handlar om att spela position och om att läsa spelet innan man gör sitt drag. Klart att människor lägger sig om du spelar en hand aggressivt men snabbt lär man sig slowspela och låta dig betta bort dina pengar.
Citera
2026-06-03, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Tror till och med jag hade ägt upp dig om du spelar med en sådan dålig taktik. Poker handlar om att spela position och om att läsa spelet innan man gör sitt drag. Klart att människor lägger sig om du spelar en hand aggressivt men snabbt lär man sig slowspela och låta dig betta bort dina pengar.

Du tänker att jag får Ax i varje hand och spelar alla händer likadant, eller bara spelar aggressivt och tror att det ska funka i längden?

Jag vet inte vart du spelat under de senaste 15åren, men har du varit på SvS, Stars, Party eller 888 så har vi nog redan spelat mot varann.
Jag kan berätta hur det brukade se ut för 15år sen:

Jag satte mig vid bordet (på nätet, ca 4 bord på 2/5 på SvS, och upp till 0,25/0,50 eller 0,5/1$ oftast på Stars) och spelade Tight men aggressivt, och sen lite väl spekulativt och aggro för att få igång bordet.

Jag blåste ofta ett inköp eller två via aggressivt spel med spekulativa händer, men på 45min fattade ingen när jag bytte taktik och spelade betydligt mer Tight/Aggressivt, och det vanliga var att jag slutade 2-3 inköp plus på en session.
Citera
2026-06-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Du tänker att jag får Ax i varje hand och spelar alla händer likadant, eller bara spelar aggressivt och tror att det ska funka i längden?

Jag vet inte vart du spelat under de senaste 15åren, men har du varit på SvS, Stars, Party eller 888 så har vi nog redan spelat mot varann.
Jag kan berätta hur det brukade se ut för 15år sen:

Jag satte mig vid bordet (på nätet, ca 4 bord på 2/5 på SvS, och upp till 0,25/0,50 eller 0,5/1$ oftast på Stars) och spelade Tight men aggressivt, och sen lite väl spekulativt och aggro för att få igång bordet.

Jag blåste ofta ett inköp eller två via aggressivt spel med spekulativa händer, men på 45min fattade ingen när jag bytte taktik och spelade betydligt mer Tight/Aggressivt, och det vanliga var att jag slutade 2-3 inköp plus på en session.

Skulle tro att vi mötts. Jag spelar enbart för att tjäna pengar och körde mycket på SVS förr i tiden. Då hade de dubbelt så höga maxinköp på alla nivåer vilket var väldigt bra tycker jag. Nu spelar jag väldigt sällan.
Jag förstår att du kan spela men du gav en väldigt förenklad version till personen tidigare och det leder inte till att man blir en vinnande spelare.
Citera
2026-06-04, 00:14
Avstängd
MohinderHerbs avatar
Citat:

Gjorde en AI-driven pokerassistent som läste datan i realtid, räkna ut det statistiska och gav actions löpande. Det slutade med att jag blev bannad efter några dagar så tror inte du behöver oroa dig över fusk eller att någon konspirerar mot dig.

Ps. Det var bara ett kul projekt för att testa den tekniska gränsen och spelade sit & go för $0.5 och $1.
Senast redigerad av MohinderHerb 2026-06-04 kl. 00:17.
Citera
2026-06-04, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Gjorde en AI-driven pokerassistent som läste datan i realtid, räkna ut det statistiska och gav actions löpande. Det slutade med att jag blev bannad efter några dagar så tror inte du behöver oroa dig över fusk eller att någon konspirerar mot dig.

Ps. Det var bara ett kul projekt för att testa den tekniska gränsen och spelade sit & go för $0.5 och $1.

Bli tillräckligt duktig på att programera så åker du inte fast. Jag har tänkt ha poker som extra inkomst som pensionär så jag hoppas det finns bra AI lösningar för att ge mig ännu mer edge över motståndet.
Citera
2026-06-04, 16:40
Avstängd
MohinderHerbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Bli tillräckligt duktig på att programera så åker du inte fast. Jag har tänkt ha poker som extra inkomst som pensionär så jag hoppas det finns bra AI lösningar för att ge mig ännu mer edge över motståndet.
Ja, kanske går det. För mig tror jag det blev fel i logiken, eller snarare för uppenbart. Hade funktion som räkna ut någon stat "VPIP" och "PFR" för alla spelare och min blev precis samma varje turnering, men variation hos motspelare. Så den följde väl pokerteori någorlunda till punkt och pricka tror jag. Läste att de har algoritmer som läser av all handdata och upptäcker fusk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in