Igår, 19:04
Medlem
Pbird900s avatar
Någon annan som märkt samma sak? Hur du måste programmera hela ditt liv för att bevisa att så är fallet?

Är du ingen "duktig" medborgare utefter deras regler och villkor så kommer de programmera dina vinster och förluster. Spelar ingen roll vad du gör. De har övertaget på så sätt att de kan se dina hålkort och skandaliserar spelare som "POTRIPPER" vid sidan av. Det är så de behåller makten. De fifflar med minne och "hemlig" signal som de tror att folk bryr sig om. Folk sitter således fullkomligt förgäves och hoppas på drömvinsterna. Men även det går att kontrollera. Spelar ingen roll om det är Bingolotto, Poker, Triss eller vad som. Se det mer som olika traditioner. Se det som olika smörgåsar din hjärna behöver bearbeta genom livet. "Varma mackan" är svår.

Fattar såklart att jag får alla emot mig när jag säger det. För alla vill sleva i sig av grytan, särskilt de som redan har mest. Sen delar man ut lite pengar då och då kopplat till frekvens eller mänsklig struktur för att själv inte åka på skitmackan. Minns ni den btw? Den närmast fullkomliga hjärnmassagen.

Jag menar. Hur många gånger måste man se samma avföring och rätta sig efter allt? Hur mycket ska man underkasta sig systemet?

"Jag får inte ihop livspusslet". Åh, det kommer min vän. Vi måste bara se till att du öppnar upp dig tillräckligt mycket, så att vi får ta riktigt jävla mycket del av vem du är.

Poker har ingenting med skills att göra överhuvudtaget. Poker är kopplat till radikalt fusk som avgör vem eller vilka som ska få vinna pengar. Kopplat till dem som "är bra" och de själva vill lyfta fram. Gud märker av det, de förstår inte hur. De fascineras över det möjliga, eller så kissar de i trosorna.

Poker är lika mycket skills som en skraplott. Du kommer märka det genom livet.

"Bara för att du inte vinner något!". Yeah, right.

Det går även förstå att Flashback är hårt övervakat. "Det finns en ny tech", ren humor när punghåret börjar träda fram. Tack och hej.

PS, jag tycker det är skönt att röra om i grytan emellanåt.
Senast redigerad av Pbird900 Igår kl. 19:54.
Citera
Igår, 19:07
Medlem
Ja men där är du nog inne på något
Citera
Igår, 20:10
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Ja men där är du nog inne på något

No shit? Det finns noll konsensus i poker, oavsett om det gäller flopspel, turn eller river-spel. I vissa fall kommer det bara låga floppar. I andra fall är det bara turn eller river som skrämmer en. Ju högre belopp du spelar i förhållande till vad du har råd med, då och först då kommer fusket att uppenbara sig.

Staten vill ha historia. De vill ha någon mening med den människa som spelat varenda jävla möjlig hand efter deras egna giv. De gillar när det är svårt. Man ska "arbeta sig uppåt". När du är som närmast din egna död, då och först då börjar de begripa att kanske är det vi själva som är uppenbara?

Jävla idioter som tror sig förstå mer än någon annan.

"Men hur ska vi göra då?".

Well, när det handlar om pengar tycker jag ni ska gå igenom samma eländiga bajsmacka jag själv erfarit. Är ni fullkomligt dumma i huvudet, stå för det. Ge fan i att använda valfri yrkestitel för att försöka legitimera er som bättre vetande. Ni får jobba hårdare helt enkelt, right?

Det gäller såklart inte bara poker. Det gäller schack och vad fan som, som går att spela "professionellt" på dator eller mobil. Det är skrattretande uppenbart hur människor agerar efter egen favör/bias så till den grad att livet blir lidande genom mänskligt förnuft.

Visst, man kan ju ta del av kunskaper från människor som lider av allvarlig CP, inget fel med det. De har säkert också mycket att lära. Som att "vi ska ha floppar med tre kungar, kanske fem hundra gånger i rad! Det är häftigt!". Det skulle ju faktiskt kunna hända. Men då behöver man ett CP som tänker på det viset.
Senast redigerad av Pbird900 Igår kl. 20:37.
Citera
Igår, 20:32
Medlem
CooolaFlickan2014s avatar
Är du en duktig medborgare? Har du ett arbete?
Citera
Igår, 20:38
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CooolaFlickan2014
Är du en duktig medborgare? Har du ett arbete?

Finns ingen skillnad mellan att gå på Soc eller att ha ett arbete. Hur och varför så är fallet får du fnula kring själv. Var tacksam för mitt svar.
Senast redigerad av Pbird900 Igår kl. 20:41.
Citera
Igår, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pbird900
Finns ingen skillnad mellan att gå på Soc eller att ha ett arbete. Hur och varför så är fallet får du fnula kring själv. Var tacksam för mitt svar.
Jag fnular men kan du hjälpa mig på traven hur jag ska fnula?
Citera
Igår, 20:46
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Jag fnular men kan du hjälpa mig på traven hur jag ska fnula?

Öppna upp dig. Bara på det viset kan jag veta om du fnular rätt eller inte. Enligt mig själv, då. Men visst vore det ologiskt om poker resulterade i 500 floppar i rad som visade AAA?

Hur många gånger har det ens hänt att man sett blott tre floppar i rad som visar AAA? Har det någonsin hänt för någon? Ändå spelas triljoner händer varje år. Nu kanske någon programmerar-Nisse börjar få ideer gratis. Utan att vara förmögen att tänka själv.
Senast redigerad av Pbird900 Igår kl. 20:50.
Citera
Igår, 20:54
Medlem
Citat:
Öppna upp dig. Bara på det viset kan jag veta om du fnular rätt eller inte. Enligt mig själv, då. Men visst vore det ologiskt om poker resulterade i 500 floppar i rad som visade AAA?

Hur många gånger har det ens hänt att man sett blott tre floppar i rad som visar AAA? Har det någonsin hänt för någon? Ändå spelas triljoner händer varje år.

Tänker du matematisk statistiskt händer det oändligt många gånger. Att en människa upplever det efter många år av pokerspelande är ganska låg frekens på att det händer och kanske händer aldrig under en begränsad tid av händer en pokerspelare spelar.

Att 500 floppar ger det åt en spelare som aldrig kastar innan floppen kommer hända matematiskt oändligt många gånger.

Du kommer säkert ihåg de gånger floppen visat AAA men tror inte du kommer alla gånger floppen visade "knekt-klöver, två spader och 10 ruter".
Senast redigerad av CooolaFlickan2014 Igår kl. 20:57.
Citera
Igår, 20:56
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Tänker du matematisk statistiskt händer det oändligt många gånger. Att en människa upplever det efter många år av pokerspelande är ganska låg frekens på att det händer och kanske händer aldrig under en begränsad tid av händer en pokerspelare spelar.

Om det hade hänt oändligt många gånger matematiskt statistiskt så hade vi haft åtminstone en video på YouTube som bevis för dess förekomst. Fast det kanske är på G om bevis är vad som efterfrågas.
Citera
Igår, 20:58
Medlem
Citat:
Om det hade hänt oändligt många gånger matematiskt statistiskt så hade vi haft åtminstone en video på YouTube som bevis för dess förekomst.
Varför det?
Citera
Igår, 20:59
Medlem
Pbird900s avatar
Citat:
Varför det?

För att det såklart finns oändligt många YouTubes? Oändligt många människor som vill bevisa det fullt möjliga, right?
Citera
Igår, 21:00
Medlem
Citat:
Om det hade hänt oändligt många gånger matematiskt statistiskt så hade vi haft åtminstone en video på YouTube som bevis för dess förekomst. Fast det kanske är på G om bevis är vad som efterfrågas.
Ok, vi säger så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in