Citat:
Ursprungligen postat av
Sommar2025-
Kan ni svara mig på varför inte flera ifrågasätter henne på fb? Är människor så naiva? Jag läste hennes FUP. Alltså det fattar väl vem som helst att man inte avbryter möten, går in med clownskor till sin chef och sätter upp fötterna på kontorsbordet.
Hon har noll insikt för dem sakerna hon själv har gjort och har endast ursäkter om dem situationerna.
Ställer man frågor om swishen hon får, hur hon ska redovisa så blir hon lite taggig och misstänksam, går nästan lite i försvar.
Jag ser inte jättemånga som ifrågasätter.
Hon är så bitter över förlusten och fortsätter med alla sina inlägg. Har hon inga barn, att lägga tiden på? Hon har så långa inlägg och ja, jag läser för jag undrar hur människor kan stötta henne så. Hon hade valet att ej driva detta, hon visste mycket väl att hon kunde förlora och bli betalningsskyldig, då får hon väl ta ett blankolån och stå sitt kast och inte tigga pengar i varje inlägg. Ville hon nu inte betala så skulle hon aldrig drivit detta vidare.
Det är egentligen inte konstigt alls. Petra är i sin narcissistiska och paranoida vanföreställning helt övertygad om att hon är utsatt för ett rättsövergepp. Genom att spamma inlägg med diverse vinklingar där man konstant överdramatiserar arbetsgivarens åtgärder samtidigt som man tonar ner sina egna övertramp så attraherar man bottenskrapet av likasinnade dårar med noll självinsikt. Att Petra dessutom kan styra narrativet och blocka de få som vågar säga emot gör hennes Facebook till en konstant ekokammare som med tiden antar rent sektliknande beteende. Det har hänt många gånger tidigare, det händer nu och Petra kommer inte vara den sista som dragit nytta av detta faktum. Det är samma mekanismer som styr tex miljöaktivister, sovereign citizens och så vidare. De är helt immuna mot fakta och i deras värld är alla andra idioter förutom de själva. Enda trösten är att 99% av populationen inte tar dem på allvar hur mycket plats de än tar i debatten.
Petra har betett sig som ett svin på sin arbetsplats. Det är helt uppenbart för alla som faktiskt läst domen. Facket lokalt förstod det. Facket centralt bekräftade det. Det var därför ingen av dem tog strid (mer än de obligatoriska protesterna) när uppsägningen blev ett faktum. Att hon sedan med hjälp av en extremt oseriöst ombud stämde AG i tingsrätten var dödsdömt redan från början. En seriös arbetsrättsjurist hade alldrig tagit på sig att driva detta. Att dessutom överklaga domen till AD med tron att de kommer pröva ett solklart fall av misskötsamhet bekräftar bara den totala bristen på kunskap och självinsikt.
Petra kommer inte att sluta. Hon förstår inte att hon är sjuk och en paria för sin omgivning. Hon kommer alltid att hitta en anledning att piska upp stämningen för att få folk att swisha pengar. Snart kommer det ett inlägg om att domen ska överklagas till Europadomstolen för att hennes mänskliga rättigheter har kränkts. Det är större chans att Jesus uppstår på fredag än att Europadomstolen ens kommer kika på hennes ärende. Men det inte det som är syftet heller utan syftet är ytterligare bensin för Petras narrativ och ytterligare en anledning att tigga pengar. Högst sannolikt med ytterligare en kraftig photoshoppad närbild på Petra med eld i blicken i klassisk Goebbels-stil.
Jag vet att både Petra och hennes vapendragare Lisa läser allt även på flashback (hej på er förresten). Till skillnad från er lilla filterbubbla har jag läst hela domen och merparten av bilagorna, samt kringliggande detaljer som knappast är smickrande för ett case. Det gör seriösa journalister också så ni kan kanske skulle fundera på varför ni inte får någon medial spridning utanför P4 Västernorrland.