2026-09-26, 17:42
Medlem
Äntligen börjar det ställas lite kritiska frågor i Petras Facebook flöde så man får hoppas att tillräckligt många får upp ögonen för att det samlas in pengar från flera källor med högst tveksam transparens om hur mycket pengar som verkligen har samlats in. Om hela insamlingen på vibackar.se tecknas fullt ut så går ju Petra minst 100000kr plus med tanke på att 85000kr redan är inbetalt och att en okänd summa har swishats direkt till Petra (säkert betydligt mer än 15000kr).

Petra inte bara ljuger om den verkliga anledningen till varför hon blev uppsagd. Det hon och L*sa Br*ngegård (i) gör nu luktar bedrägeri faktiskt. Att sjukskrivna och arbetslösa swishar pengar till Petra, även om det visserligen är små belopp, i tron att de hjälper en utsatt gör mig faktiskt rent illamående. Totalt skamlöst!
Citera
2026-09-27, 07:05
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jabberwok
Är det nu jag ska träda fram och erbjuda henne kuk? Kan det kanske vara något som ger henne kraft på nytt? Tröstknull brukar ge de bästa orgasmerna och aptit på livet.

Hon har ju redan tillgång till muslimkuk. Men visst, om du vill in där efter den så kör på.
Citera
2026-09-27, 21:39
Medlem
Kan ni svara mig på varför inte flera ifrågasätter henne på fb? Är människor så naiva? Jag läste hennes FUP. Alltså det fattar väl vem som helst att man inte avbryter möten, går in med clownskor till sin chef och sätter upp fötterna på kontorsbordet.
Hon har noll insikt för dem sakerna hon själv har gjort och har endast ursäkter om dem situationerna.
Ställer man frågor om swishen hon får, hur hon ska redovisa så blir hon lite taggig och misstänksam, går nästan lite i försvar.
Jag ser inte jättemånga som ifrågasätter.
Hon är så bitter över förlusten och fortsätter med alla sina inlägg. Har hon inga barn, att lägga tiden på? Hon har så långa inlägg och ja, jag läser för jag undrar hur människor kan stötta henne så. Hon hade valet att ej driva detta, hon visste mycket väl att hon kunde förlora och bli betalningsskyldig, då får hon väl ta ett blankolån och stå sitt kast och inte tigga pengar i varje inlägg. Ville hon nu inte betala så skulle hon aldrig drivit detta vidare.
Citera
2026-09-28, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommar2025-
Kan ni svara mig på varför inte flera ifrågasätter henne på fb? Är människor så naiva? Jag läste hennes FUP. Alltså det fattar väl vem som helst att man inte avbryter möten, går in med clownskor till sin chef och sätter upp fötterna på kontorsbordet.
Hon har noll insikt för dem sakerna hon själv har gjort och har endast ursäkter om dem situationerna.
Ställer man frågor om swishen hon får, hur hon ska redovisa så blir hon lite taggig och misstänksam, går nästan lite i försvar.
Hon är så bitter över förlusten och fortsätter med alla sina inlägg. Har hon inga barn, att lägga tiden på? Hon har så långa inlägg och ja, jag läser för jag undrar hur människor kan stötta henne så. Hon hade valet att ej driva detta, hon visste mycket väl att hon kunde förlora och bli betalningsskyldig, då får hon väl ta ett blankolån och stå sitt kast och inte tigga pengar i varje inlägg. Ville hon nu inte betala så skulle hon aldrig drivit detta vidare.

Väldigt troligt att inlägg som inte passar hennes narrativ raderas.
Citera
2026-09-29, 08:55
Medlem
Citat:

Det är egentligen inte konstigt alls. Petra är i sin narcissistiska och paranoida vanföreställning helt övertygad om att hon är utsatt för ett rättsövergepp. Genom att spamma inlägg med diverse vinklingar där man konstant överdramatiserar arbetsgivarens åtgärder samtidigt som man tonar ner sina egna övertramp så attraherar man bottenskrapet av likasinnade dårar med noll självinsikt. Att Petra dessutom kan styra narrativet och blocka de få som vågar säga emot gör hennes Facebook till en konstant ekokammare som med tiden antar rent sektliknande beteende. Det har hänt många gånger tidigare, det händer nu och Petra kommer inte vara den sista som dragit nytta av detta faktum. Det är samma mekanismer som styr tex miljöaktivister, sovereign citizens och så vidare. De är helt immuna mot fakta och i deras värld är alla andra idioter förutom de själva. Enda trösten är att 99% av populationen inte tar dem på allvar hur mycket plats de än tar i debatten.

Petra har betett sig som ett svin på sin arbetsplats. Det är helt uppenbart för alla som faktiskt läst domen. Facket lokalt förstod det. Facket centralt bekräftade det. Det var därför ingen av dem tog strid (mer än de obligatoriska protesterna) när uppsägningen blev ett faktum. Att hon sedan med hjälp av en extremt oseriöst ombud stämde AG i tingsrätten var dödsdömt redan från början. En seriös arbetsrättsjurist hade alldrig tagit på sig att driva detta. Att dessutom överklaga domen till AD med tron att de kommer pröva ett solklart fall av misskötsamhet bekräftar bara den totala bristen på kunskap och självinsikt.

Petra kommer inte att sluta. Hon förstår inte att hon är sjuk och en paria för sin omgivning. Hon kommer alltid att hitta en anledning att piska upp stämningen för att få folk att swisha pengar. Snart kommer det ett inlägg om att domen ska överklagas till Europadomstolen för att hennes mänskliga rättigheter har kränkts. Det är större chans att Jesus uppstår på fredag än att Europadomstolen ens kommer kika på hennes ärende. Men det inte det som är syftet heller utan syftet är ytterligare bensin för Petras narrativ och ytterligare en anledning att tigga pengar. Högst sannolikt med ytterligare en kraftig photoshoppad närbild på Petra med eld i blicken i klassisk Goebbels-stil.

Jag vet att både Petra och hennes vapendragare Lisa läser allt även på flashback (hej på er förresten). Till skillnad från er lilla filterbubbla har jag läst hela domen och merparten av bilagorna, samt kringliggande detaljer som knappast är smickrande för ett case. Det gör seriösa journalister också så ni kan kanske skulle fundera på varför ni inte får någon medial spridning utanför P4 Västernorrland.
Citera
2026-09-29, 19:20
Medlem
Ja, så jäkla rätt du har.
Jag tycker det är fruktansvärt att tigga så mycket pengar. Vem vet vart dem går, det är ju en droppe i havet på hela hennes skuld, så hon kan lika väl använda det till annat.
När man har ifrågasatt henne hur hon ska redovisa allt hon får, så svarar hon, att hon ska det men inget svar på Hur.
Det är både Swish och den här fonden.
Där ser man iallafall hur mycket pengar hon får in. Inte en enda gång hon har bevisat från all Swish vilka summor det är.
Får man göra så? Kan man ringa skatteverket och kolla upp detta? Fonder är väl okej, men dessa Swish och att hon inte redovisar det, hon vill uppenbarligen inte det.
Citera
2026-09-29, 21:40
Medlem
Citat:
Jag tycker det är fruktansvärt att tigga så mycket pengar. Vem vet vart dem går, det är ju en droppe i havet på hela hennes skuld, så hon kan lika väl använda det till annat.
När man har ifrågasatt henne hur hon ska redovisa allt hon får, så svarar hon, att hon ska det men inget svar på Hur.
Där ser man iallafall hur mycket pengar hon får in. Inte en enda gång hon har bevisat från all Swish vilka summor det är.
Får man göra så? Kan man ringa skatteverket och kolla upp detta? Fonder är väl okej, men dessa Swish och att hon inte redovisar det, hon vill uppenbarligen inte det.

Ähh, de som har varit med och pushat henne att fullfölja det här haveriet kan gott vara med och bidra till den ekonomiska baksmällan. Inte fan lär hon dra in över 300 lax på svishar så det blir ingen vinsthistoria det här inte.
Citera
2026-09-29, 22:09
Medlem
Citat:

Först och främst - Grattis! Mindre än en timme efter sitt inlägg så ligger en bilddump på ditt inlägg i Petras story på Facebook. Så det bekräftar ju att hon läser allt som skrivs trots att hon spydigt avfärdar allt som skrivs här som trams, troll och så vidare. Min gissning är att det är skitjobbigt för henne att Flashback inte är en plattform där hon äger narrativet.

Gällande din fråga. Är det tillåtet att samla in pengar på det sättet som hon gör? Ja, det är fullt tillåtet. Innebär det att Petra bara kan ta emot pengarna och slussa dem vidare för att betala skadeståndet? Nej, så enkelt är det inte men eftersom Petra läser tråden så håller jag på anledningen varför det är extremt korkat och potentiellt även kriminellt.

Skatteverket tar gärna emot anonyma tips. Googla "Tipsa om misstänkt fusk skatteverket".
Citera
2026-09-30, 02:04
Medlem
Haha, hon är så rolig😂
Bemöda sig med att lägga ut det😂
Hade hon inte brytt sig om denna tråden vilket hon hävdar att hon ej gör, så hade hon aldrig läst här.
Hon är så rädd att hennes följare ska hitta hit, så hon måste förekomma sig själv, och lägga ut mitt inlägg, så folk inte slutar swisha henne. 😂
Precis, här har hon ingen kontroll, jobbigt för henne. 🫢
Citera
2026-09-30, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Ähh, de som har varit med och pushat henne att fullfölja det här haveriet kan gott vara med och bidra till den ekonomiska baksmällan. Inte fan lär hon dra in över 300 lax på svishar så det blir ingen vinsthistoria det här inte.

Fast säg inte det. Hon har redan (enligt hennes egen uppgift) betalat in 85000kr så det är "bara" ca 250000kr kvar. Finurligt nog kommer ju tiggeriinläggen lagom kring löning/pension/akassa och hon har nog redan lyckats få in ytterligare minst 25000kr. Det följer ett tydligt mönster med att först hålla narrativet vid liv genom att damma av gammal skåpmat som redan valsat runt ett flertal gånger tidigare fast med annan krydda. Sedan när stämningen är tillräckligt uppiskad så kommer uppmaningen om swish. Helst direkt till kontot förstås så inte någon kan räkna ut hur mycket pengar dom kommit in. Insamlingen på vibackar.se, samt tidigare GoFundMe som nu är borta, är nog bara en front för att få lite legitimitet i insamlingen. Man får ändå ge Petra att hon är extremt duktig på att verkligen maxa sin story för att få maximal utfall. Det enda jag tycker är lite märkligt är att så många köper skitsnacket utan följdfrågor. Å andra sidan vet ju ju inte om hon blockar alla som ställer obekväma frågor för att hålla flödet fritt från brus.
Citera
2026-09-30, 18:43
Medlem
Citat:
Haha, hon är så rolig😂
Bemöda sig med att lägga ut det😂
Hade hon inte brytt sig om denna tråden vilket hon hävdar att hon ej gör, så hade hon aldrig läst här.
Hon är så rädd att hennes följare ska hitta hit, så hon måste förekomma sig själv, och lägga ut mitt inlägg, så folk inte slutar swisha henne. 😂
Precis, här har hon ingen kontroll, jobbigt för henne. 🫢

Hon har lagt ut mitt inlägg också nu så hon försöker väl förekomma alla eventuella frågor kring det som diskuteras här. Eller förbereder hon ett narrativ om att vi är hennes tidigare chefer som försöker misskreditera/mobba/[insert random bullshit] henne. Jag slutade försöka förstå mig på människor som Petra för väldigt många år sedan. Men absolut tror jag hon lider av att inte ha full kontroll på vad som skrivs här. Annars hade hon knappast brytt sig om att maniskt läsa allt som skrivs i denna tråd.

Vem vet. Snart kanske vi får läsa ett inlägg i stilen "Kolla vilket har jag utsätts för dagligen! Buhuu buhuu. Swisha pengar!!". Ingenting skulle faktiskt förvåna mig nämnvärt.
Citera
2026-09-30, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haemulon
Fast säg inte det. Hon har redan (enligt hennes egen uppgift) betalat in 85000kr så det är "bara" ca 250000kr kvar. Finurligt nog kommer ju tiggeriinläggen lagom kring löning/pension/akassa och hon har nog redan lyckats få in ytterligare minst 25000kr. Det följer ett tydligt mönster med att först hålla narrativet vid liv genom att damma av gammal skåpmat som redan valsat runt ett flertal gånger tidigare fast med annan krydda. Sedan när stämningen är tillräckligt uppiskad så kommer uppmaningen om swish. Helst direkt till kontot förstås så inte någon kan räkna ut hur mycket pengar dom kommit in. Insamlingen på vibackar.se, samt tidigare GoFundMe som nu är borta, är nog bara en front för att få lite legitimitet i insamlingen. Man får ändå ge Petra att hon är extremt duktig på att verkligen maxa sin story för att få maximal utfall. Det enda jag tycker är lite märkligt är att så många köper skitsnacket utan följdfrågor. Å andra sidan vet ju ju inte om hon blockar alla som ställer obekväma frågor för att hålla flödet fritt från brus.

Isf är det väl bara en tidsfråga innan banken fryser kontona, svish och bankid och kräver fullständig redovisning av pengarnas ursprung.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in