Inte med tanke på min sjukdomshistoria
Jag är multisjuk och då jag lämnade sjukhuset hade jag redan varit uppe sedan kl 5 och jag hade planerat med insulin och andra mediciner för att klara mig sen timmen som jag skulle ha behandling men då jag fick vänta en timme så kände jag att jag inte orkade mer
Nästa gång ska jag packa för camping en vecka
Nu behöver du ju åka dit igen, och kanske vänta en timme igen. Doktorn kanske hade kommit om du bara hållit ut 3 minuter till
Trist. Har för mig 15 minuter är gränsen vid vanliga vårdbesök. Jag antar att du inte behövde betala för ditt besök? Eller att nästa tillfälle är gratis?
Trist. Har för mig 15 minuter är gränsen vid vanliga vårdbesök. Jag antar att du inte behövde betala för ditt besök? Eller att nästa tillfälle är gratis?
Jag tror jag har frikort
Men annars
Nej jag har redan sagt att jag tänker inte betala
Lite märkligt att de inte verkade veta var läkaren var... Finns det inbokade tider och läkaren blir upptagen med något annat som gör att inbokade besök blir försenade borde de ju veta om vad som pågår och kunna berätta det.
Men max 15-20 minuter är det okej. Sen är det klart att man går och frågar. Men då förväntar man sig att få svar eller att de tar reda på vad som pågår och hur länge man behöver vänta. Har man ett inbokat besök sitter man ju inte och väntar i timmar... Då får de nog boka om...
Är tyvärr likadant överallt. Detär sällan man får komma in på utsatt tid. Vårdcentralen, bvc, tandläkaren etc. Nästan varje gång får man komma in minst 10 minuter efter bokad tid. Klart att föregående besök kan ta längre tid än de beräknat eller att de haft akutfall under dagen som förskjutit alls bokningar. Men då brukar de ringa om boka om när det rör sig om för lång tid eller att alla patienter inte hinns med. Det borde upplysas om förseningar i väntrummet eller att det står på skärmen när man checkar in på mottagningen.