2026-05-27, 18:14
  #13
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Inte med tanke på min sjukdomshistoria
Jag är multisjuk och då jag lämnade sjukhuset hade jag redan varit uppe sedan kl 5 och jag hade planerat med insulin och andra mediciner för att klara mig sen timmen som jag skulle ha behandling men då jag fick vänta en timme så kände jag att jag inte orkade mer
Nästa gång ska jag packa för camping en vecka

Nu behöver du ju åka dit igen, och kanske vänta en timme igen. Doktorn kanske hade kommit om du bara hållit ut 3 minuter till
Citera
2026-05-27, 18:25
  #14
Avslutad
Trist. Har för mig 15 minuter är gränsen vid vanliga vårdbesök. Jag antar att du inte behövde betala för ditt besök? Eller att nästa tillfälle är gratis?
Citera
2026-05-27, 20:27
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Trist. Har för mig 15 minuter är gränsen vid vanliga vårdbesök. Jag antar att du inte behövde betala för ditt besök? Eller att nästa tillfälle är gratis?
Jag tror jag har frikort
Men annars
Nej jag har redan sagt att jag tänker inte betala
Citera
2026-05-27, 20:28
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Nu behöver du ju åka dit igen, och kanske vänta en timme igen. Doktorn kanske hade kommit om du bara hållit ut 3 minuter till
Jag behöver allafall åka dit igen då jag skulle göra tre behandlingar.denna var nummer 2
Nej jag fick psykbryt och blev så irriterad
Citera
2026-05-27, 20:49
  #17
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Jag behöver allafall åka dit igen då jag skulle göra tre behandlingar.denna var nummer 2
Nej jag fick psykbryt och blev så irriterad

Förlåt, men du verkar riktigt jobbig som människa. Du bara gnäller och kommer med ologiska svar.

Du kommer väll inte få göra behandling 2 + 3 samtidigt när du är där nästa gång. Så JO du kommer behöva åka dit en extra gång i onödan.
Citera
2026-05-28, 06:23
  #18
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Du verkar lite trög

Du har ju redan ditt svar?

Nä det är inte ologiskt att man kan behöva vänta längre. Vem vet vad som kan ha hänt?

Kanske bra att läkaren slapp dig.
Citera
2026-05-28, 07:44
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Förlåt, men du verkar riktigt jobbig som människa. Du bara gnäller och kommer med ologiska svar.

Du kommer väll inte få göra behandling 2 + 3 samtidigt när du är där nästa gång. Så JO du kommer behöva åka dit en extra gång i onödan.
Jag är skitjobbig som människa
Säger alltid vad jag tycker och tänker
Saknar filter
Du verkar inte ha läsförståelse
Citera
2026-05-28, 07:45
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Du har ju redan ditt svar?

Nä det är inte ologiskt att man kan behöva vänta längre. Vem vet vad som kan ha hänt?

Kanske bra att läkaren slapp dig.
😂😂😂😂😂
Nej man ska inte vänta en timme på bokad tid
Då fallerar ju allt
Tänk på alla andra resten av dagen som också får vänta en timme MINST
Citera
2026-05-28, 09:02
  #21
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Jag är skitjobbig som människa
Säger alltid vad jag tycker och tänker
Saknar filter
Du verkar inte ha läsförståelse

Vilken bit var det du tyckte jag missade?
Citera
2026-05-28, 10:29
  #22
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Lite märkligt att de inte verkade veta var läkaren var... Finns det inbokade tider och läkaren blir upptagen med något annat som gör att inbokade besök blir försenade borde de ju veta om vad som pågår och kunna berätta det.

Men max 15-20 minuter är det okej. Sen är det klart att man går och frågar. Men då förväntar man sig att få svar eller att de tar reda på vad som pågår och hur länge man behöver vänta. Har man ett inbokat besök sitter man ju inte och väntar i timmar... Då får de nog boka om...

Är tyvärr likadant överallt. Detär sällan man får komma in på utsatt tid. Vårdcentralen, bvc, tandläkaren etc. Nästan varje gång får man komma in minst 10 minuter efter bokad tid. Klart att föregående besök kan ta längre tid än de beräknat eller att de haft akutfall under dagen som förskjutit alls bokningar. Men då brukar de ringa om boka om när det rör sig om för lång tid eller att alla patienter inte hinns med. Det borde upplysas om förseningar i väntrummet eller att det står på skärmen när man checkar in på mottagningen.
Citera
2026-05-29, 15:26
  #23
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
😂😂😂😂😂
Nej man ska inte vänta en timme på bokad tid
Då fallerar ju allt
Tänk på alla andra resten av dagen som också får vänta en timme MINST

Ja klart det fallerar? Men det kan ju finnas en förklaring? Ditt riksmongo.
Citera
2026-05-29, 19:32
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Ja klart det fallerar? Men det kan ju finnas en förklaring? Ditt riksmongo.
Nä inte mongo
Npf
Men vänta en timme på en läkare utan info gör jag icke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in