Det är riktigt sjukt att det är såhär.
Jobbet är hårt och för dåligt betalt.
Konsekvensen blir att många behövande inte får hjälp och den hjälp de får är från penga-desperata personer som inte orkar göra jobbet bra och slutar därför fort igen, när det i hög grad behövs en lång startperiod med uppbyggande av förtroende och bekantskap.
Man borde helt klart höja lönerna OCH kraven på dessa jobb.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alexosigge
Så ser det ut i min kommun iaf. Sen lite lärarvikarier samt lite extrajobb inom industri via bemanningsföretag.
Helt galet så många assistenter det verkar finnas. Och du betalar.
Ser det ut såhär i resten av Sverige?