2026-05-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.tv4.se/artikel/5MvXiwK6nbirTdVhDl7M9K/sjukskrivne-mattias-tog-hand-om-sjuke-sonen-kraevs-pa-377-000

Jag tycker han verkar ha arbetsförmåga. Vad säger ni?
Medans "handikappade" somalier och irakier får hålla på för annars är man rasist.
Citera
2026-05-27, 23:18
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Han har ju uppenbarligen fuskat. Helt rätt att kräva tillbaka pengarna då. Sådana som han förstör för folk som är sjuka på riktigt.
Läs artikeln. Det är det bästa, innan du spyr ut dig att han fuskat.

Det handlar om assistanstimmar, sonen som verkar ha någon grav cp-skada, fick ingen assitanshjälp "Mattias Westergren uppger att huvudskälet till att han begärde ersättning som personlig assistent var en rädsla för att de beviljade assistenttimmarna skulle dras in av Försäkringskassan om de inte utnyttjades."

Det handlar om att han sitter mellan en tung sten och något hårt. Ett moment 22 i paragrafryttarnas värld. På ena sidan var han nog för dålig för att jobba, men någonstanns kunde han inte riskera att assistanstimmar för hans sog drogs in, för då anser FK att sonen är frisk och inte behöver någon assistans. Då faller allt mellan "de berömda stolarna" i myndighetssverige. Att han ska få något slags återbetalningskrav gnäller jag inte om, dock inte rubb och stubb, men några tiotals tkr ja. Snarare anser jag att myndigheten borde fört en dialog med honom istället.

Pengar från skattekistan skall gå till sjuka svenskar, inte till Wallenbergs, Zelenskys och andra Epstein-kompisar.
Citera
2026-05-27, 23:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Läs artikeln. Det är det bästa, innan du spyr ut dig att han fuskat.

Det handlar om assistanstimmar, sonen som verkar ha någon grav cp-skada, fick ingen assitanshjälp "Mattias Westergren uppger att huvudskälet till att han begärde ersättning som personlig assistent var en rädsla för att de beviljade assistenttimmarna skulle dras in av Försäkringskassan om de inte utnyttjades."

Det handlar om att han sitter mellan en tung sten och något hårt. Ett moment 22 i paragrafryttarnas värld. På ena sidan var han nog för dålig för att jobba, men någonstanns kunde han inte riskera att assistanstimmar för hans sog drogs in, för då anser FK att sonen är frisk och inte behöver någon assistans. Då faller allt mellan "de berömda stolarna" i myndighetssverige. Att han ska få något slags återbetalningskrav gnäller jag inte om, dock inte rubb och stubb, men några tiotals tkr ja. Snarare anser jag att myndigheten borde fört en dialog med honom istället.

Pengar från skattekistan skall gå till sjuka svenskar, inte till Wallenbergs, Zelenskys och andra Epstein-kompisar.

Då kunde han ha tagit tjänstledigt från sitt ordinarie jobb för att vara personlig assistent åt sonen. Sedan verkar det ju också lite märkligt om de hade fått assistenttimmar beviljade, men ändå inte fick någon assistent.
Citera
2026-05-28, 00:04
Medlem
jessewn372s avatar
Han frågar sig vad han skulle gjort? Kontaktat kassan och avslutat sin sjukskrivning såklart. Men han var för trött och snurrig för det säger han. Inte så trött att han inte klarade begära assistanspengar dock.

Begär de endast återbetalning eller blir det utredning för bidragsbrott också?

Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.tv4.se/artikel/5MvXiwK6nbirTdVhDl7M9K/sjukskrivne-mattias-tog-hand-om-sjuke-sonen-kraevs-pa-377-000

Jag tycker han verkar ha arbetsförmåga. Vad säger ni?
Citera
2026-05-28, 01:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Skitnödigt som vanligt i Absurdistan... Om de nu vill skita ner sig av upphetsning för att de funnit en "fuskare", dra då enkom in den månaden han fick dubbelt betalt och sedan är det upp till FK att bevisa att han verkligen haft adekvat arbetskapacitet de andra åren/månaderna - de kan (eller jo, det kan de tyvärr...) ju inte se till en månad för att sedan försöka "rätta till" sitt egna misstag där de, enligt sitt sätt att se på det, felaktigt betalat ut bidrag till en arbetsför person.

Sinnessjukt beslut och självklart ett nonsenssvar från de som är satta att hjälpa vid slika tillfällen. "Jag vet inte vad han skulle gjort...". Härligt svar! Det är ju FK som är den klart felande länken här (även om fadern också gjorde fel), detta då de inte klarat få fram assistenter till barnet...
Citera
2026-05-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Jag utgick från informationen som TS uppgav. Att denne inte klarar av att citera från artikeln är inte mitt problem. Jag ska inte behöva klicka på en länk för att fatta vad det handlar om.

Om du bryr dig om sanningen och/eller är källkritisk ska du alltid gräva själv.
Citera
2026-05-30, 16:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Om du bryr dig om sanningen och/eller är källkritisk ska du alltid gräva själv.
Ja, men jag ska inte behöva klicka på länkar för att begripa vad det handlar om. Det står i forumsreglerna.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in