Ett israeliskt befäl peppar sina mannar inför ett överraskningsanfall i Gaza och ringer därför upp den israeliske ministern Yitzhak Wasserlauf (ledamot för partiet Judisk makt) och ber om en välsignelse. Wasserlauf gör som han blir tillsagd och citerar en vers från Psaltaren:
"Lycklig den som får ta dina späda barn och krossa dem mot klippan."
https://x.com/ireallyhateyou/status/2059025721134034985
Den som kan sin Bibel vet att versen handlar om hur israeliterna ska hämnas babylonierna som plundrade Jerusalem och tog folket till fånga.
Varför är israelerna så blodtörstiga? Varför uppmanar en minister soldater att krossa spädbarnsskallar utan att någon höjer på ögonbrynen? Bevisar inte detta att israelerna är de nya nazisterna?