2026-05-26, 10:11
Medlem
SopplaHopplaHejs avatar
Det finns en myrstack inte allt för långt från där jag bor. Har suttit och tänkt på att get dom ett par sockerbitar. Bara för att det är kul.
Så undrar om någon vet om det är okej att för myror att äta en sockerbit eller två?
Citera
2026-05-26, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SopplaHopplaHej
Det finns en myrstack inte allt för långt från där jag bor. Har suttit och tänkt på att get dom ett par sockerbitar. Bara för att det är kul.
Så undrar om någon vet om det är okej att för myror att äta en sockerbit eller två?

Jag tror de blir så glada att de skrattar. Om du lägger ditt öra tätt tätt intill myrstacken kan du säker höra myrorna fnissa som bara den.
Citera
2026-05-26, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SopplaHopplaHej

Ge dom det på lördag så dom får det som lördagsgodis
Citera
2026-05-26, 10:28
Medlem
Testa en baconbit
Citera
2026-05-26, 10:33
Medlem
67arigGubbes avatar
Ja du skulle förgylla deras dag.
Deras kusiner från myrstack 2,3,4 flyttar säkert också in om du fortsätter och snart är hela området infekterat av myror.
Citera
2026-05-26, 10:45
Medlem
Riksreptilens avatar
Försök hitta om det finns någon konkurrerande stack i närheten så du kan lägga ut pärlsocker så de få ha en "vänskaplig" konkurrens om den nya resursen.

7 min om myrornas världskrig.
https://youtu.be/7_e0CA_nhaE
Citera
2026-05-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmoderatorer
Testa en baconbit
Eller steroidhormonen ecdysteroids som naturligt förekommer i insekter där de bland annat reglerar hudömsning och tillväxten.
Citera
2026-05-26, 14:16
Medlem
Jordgubbes avatar
Tur att du frågade på Flashback först. För om du bara hade testat hade det kunnat bli väldigt läskigt. Just lycka hos insekter, är inget man vill experimentera med utan bra peer review.
Citera
2026-05-26, 22:38
Medlem
glöm inte att påminna de att de ska borsta tänderna
Citera
2026-05-27, 16:37
Medlem
När jag gick i högstadiet kröp det myror i korridoren där vi hade våra skåp. Så dränkte vi in en klasskamrats skåp med sockerlag så hans skåp blev invaderat av myror... Så de blir nog glada av det!
Citera
Igår, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Abdullah-
När jag gick i högstadiet kröp det myror i korridoren där vi hade våra skåp. Så dränkte vi in en klasskamrats skåp med sockerlag så hans skåp blev invaderat av myror... Så de blir nog glada av det!

Men blir vi glada över att du inte kan skilja på röd skogsmyra och trädgårdsmyra?
Citera
Igår, 09:44
Medlem
tjabolitos avatar
En snickers är godare. Det tycker iallafall myror och skalbaggar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in