Citat:
Ursprungligen postat av
AskMeAboutJesus
Slaveri, feodalvälde och kapitalism är sätt som människan organiserat samhället i Satans värld. Det har ingenting med några självhatande vita europeer att göra. Alla folk har haft slavar från alla folk.
Skall katolska kyrkan ta på sig skulden för slaveri, feodalvälde och kapitalism menar du?
Det kan inte bli mer självhat av vita.
Du måste skilja på vad ett land gör och vad katolska kyrkan som organisation gör.
Många påvar fördömde slaveri.
Underlät de att göra vad de borde, naturligtvis, då bär man ansvar för underlåtandet..inte för slaveriet
Ingen organisation har gjort mer för de fattiga. Vem har grundat alla sjukhus?
HEla debatten är sjuk, förvrängd och det handlar om självhat.