Citat:
Ursprungligen postat av
RegnSol
Skatt på skatt på skatt. Räntor och avgifter. Staten tar typ allt. Kriminella priser på drivmedel och livsmedel, och elektricitet.
Enligt Chat GPT är äganderätten relativt stark i Sverige, men det tror jag inte på, för jag vet två som fått sina hus expropierade för att trafikverket ville bygga nån jävla väg där.
Jag har funderat på hur man kan svälta staten och affärsbanker, kreditinstitut, elbolagen och livsmedelsjättarna. Detta har jag kommit på:
Äg ej skattepliktigt fordon.
Äg ej hus, eftersom man måste betala fastighetsskatt.
Handla ej på systembolaget, på grund av alkoholskatten. Brygg eget vin/öl.
Ta inte lån eller krediter. Har man lån eller krediter bör man betala av dem.
Konsumera inte för att systemet säger åt dig att göra det. Black Friday, alla hjärtans dag med mera. Ge presenter när DU vill.
Rök ej, snusa ej.
Har du möjlighet, odla egen mat. Utnyttja allemansrätten för att blocka bär och svamp, sälj gärna svart till vänner och bekanta billigt om du finner mer än du själv kommer att äta.
Vad kommer ni på?
Även om man minimerar sin konsumption så är det svårt att inte generera någon skatt.
Först och främst är det ganska svårt att bli helt oberoende med egenproducerad mat, och de månskenbönderna som klarar det har ganska höga utgifter på bränsle, utrustning, frön/sättpotatis, gödsel etc.
Allt man köper är ju dessutom momspliktigt, oavsett om den momsen kommer från att man handlar mat eller jordbruksutrustning.
Det som fuckar staten mest är om du skaffar en dyr utbildning, typ läkare, och sedan flyttar utomlands. Eller hamnar i fängelse på livstid, eftersom en fånge kostar över 1 miljon om året...