2026-05-26, 05:31
  #1
Medlem
Skatt på skatt på skatt. Räntor och avgifter. Staten tar typ allt. Kriminella priser på drivmedel och livsmedel, och elektricitet.

Enligt Chat GPT är äganderätten relativt stark i Sverige, men det tror jag inte på, för jag vet två som fått sina hus expropierade för att trafikverket ville bygga nån jävla väg där.

Jag har funderat på hur man kan svälta staten och affärsbanker, kreditinstitut, elbolagen och livsmedelsjättarna. Detta har jag kommit på:

Äg ej skattepliktigt fordon.
Äg ej hus, eftersom man måste betala fastighetsskatt.
Handla ej på systembolaget, på grund av alkoholskatten. Brygg eget vin/öl.
Ta inte lån eller krediter. Har man lån eller krediter bör man betala av dem.
Konsumera inte för att systemet säger åt dig att göra det. Black Friday, alla hjärtans dag med mera. Ge presenter när DU vill.
Rök ej, snusa ej.
Har du möjlighet, odla egen mat. Utnyttja allemansrätten för att blocka bär och svamp, sälj gärna svart till vänner och bekanta billigt om du finner mer än du själv kommer att äta.

Vad kommer ni på?
Citera
2026-05-26, 06:49
  #2
Medlem
Riksreptilens avatar
Skaffa inte barn.
Det finns ett barnbidrag som inte följt inflationen på många år och i stort sett gratis skolgång men utgifterna är tiopotenser ser större.
Citera
2026-05-26, 07:09
  #3
Medlem
Jahbrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RegnSol
Skatt på skatt på skatt. Räntor och avgifter. Staten tar typ allt. Kriminella priser på drivmedel och livsmedel, och elektricitet.

Enligt Chat GPT är äganderätten relativt stark i Sverige, men det tror jag inte på, för jag vet två som fått sina hus expropierade för att trafikverket ville bygga nån jävla väg där.

Jag har funderat på hur man kan svälta staten och affärsbanker, kreditinstitut, elbolagen och livsmedelsjättarna. Detta har jag kommit på:

Äg ej skattepliktigt fordon.
Äg ej hus, eftersom man måste betala fastighetsskatt.
Handla ej på systembolaget, på grund av alkoholskatten. Brygg eget vin/öl.
Ta inte lån eller krediter. Har man lån eller krediter bör man betala av dem.
Konsumera inte för att systemet säger åt dig att göra det. Black Friday, alla hjärtans dag med mera. Ge presenter när DU vill.
Rök ej, snusa ej.
Har du möjlighet, odla egen mat. Utnyttja allemansrätten för att blocka bär och svamp, sälj gärna svart till vänner och bekanta billigt om du finner mer än du själv kommer att äta.

Vad kommer ni på?

Sluta betala skatt, som en normal människa när man ser vad det går till. Efter det är det ju inga problem längre.

Är man så att man känner att man måste betala skatt så är det väl bo i tält och äta daggmask utan elektronik som gäller.
Citera
2026-05-26, 08:02
  #4
Medlem
Jag lever luffarliv. Snusar visserligen men inte särskilt mycket: går väl åt en dosa i veckan. Gör min egen dricka, så allt jag köper är socker och turbojäst. All elektronik jag äger är min mobil. Äger en cykel med kärra.
Citera
2026-05-26, 09:39
  #5
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RegnSol
Skatt på skatt på skatt. Räntor och avgifter. Staten tar typ allt. Kriminella priser på drivmedel och livsmedel, och elektricitet.

Enligt Chat GPT är äganderätten relativt stark i Sverige, men det tror jag inte på, för jag vet två som fått sina hus expropierade för att trafikverket ville bygga nån jävla väg där.

Jag har funderat på hur man kan svälta staten och affärsbanker, kreditinstitut, elbolagen och livsmedelsjättarna. Detta har jag kommit på:

Äg ej skattepliktigt fordon.
Äg ej hus, eftersom man måste betala fastighetsskatt.
Handla ej på systembolaget, på grund av alkoholskatten. Brygg eget vin/öl.
Ta inte lån eller krediter. Har man lån eller krediter bör man betala av dem.
Konsumera inte för att systemet säger åt dig att göra det. Black Friday, alla hjärtans dag med mera. Ge presenter när DU vill.
Rök ej, snusa ej.
Har du möjlighet, odla egen mat. Utnyttja allemansrätten för att blocka bär och svamp, sälj gärna svart till vänner och bekanta billigt om du finner mer än du själv kommer att äta.

Vad kommer ni på?

Även om man minimerar sin konsumption så är det svårt att inte generera någon skatt.

Först och främst är det ganska svårt att bli helt oberoende med egenproducerad mat, och de månskenbönderna som klarar det har ganska höga utgifter på bränsle, utrustning, frön/sättpotatis, gödsel etc.

Allt man köper är ju dessutom momspliktigt, oavsett om den momsen kommer från att man handlar mat eller jordbruksutrustning.

Det som fuckar staten mest är om du skaffar en dyr utbildning, typ läkare, och sedan flyttar utomlands. Eller hamnar i fängelse på livstid, eftersom en fånge kostar över 1 miljon om året...
Citera
2026-05-26, 11:10
  #6
Avstängd
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10

Det som fuckar staten mest är om du skaffar en dyr utbildning, typ läkare, och sedan flyttar utomlands. Eller hamnar i fängelse på livstid, eftersom en fånge kostar över 1 miljon om året...

Fängelse var en klok ide, mycket pengar som staten får punga ut med där.

Ett annat sätt är att man tillfogar sig sådan kroppsskada att man behöver ständig ledsagare. När man väl har det, då ser man även till att åka på ett långt fängelsestraff. Då blir det dubbeldyrt för staten och man kan känna sig supernöjd!
Citera
2026-05-26, 11:12
  #7
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RegnSol
Skatt på skatt på skatt. Räntor och avgifter. Staten tar typ allt. Kriminella priser på drivmedel och livsmedel, och elektricitet.

Enligt Chat GPT är äganderätten relativt stark i Sverige, men det tror jag inte på, för jag vet två som fått sina hus expropierade för att trafikverket ville bygga nån jävla väg där.

Jag har funderat på hur man kan svälta staten och affärsbanker, kreditinstitut, elbolagen och livsmedelsjättarna. Detta har jag kommit på:

Äg ej skattepliktigt fordon.
Äg ej hus, eftersom man måste betala fastighetsskatt.
Handla ej på systembolaget, på grund av alkoholskatten. Brygg eget vin/öl.
Ta inte lån eller krediter. Har man lån eller krediter bör man betala av dem.
Konsumera inte för att systemet säger åt dig att göra det. Black Friday, alla hjärtans dag med mera. Ge presenter när DU vill.
Rök ej, snusa ej.
Har du möjlighet, odla egen mat. Utnyttja allemansrätten för att blocka bär och svamp, sälj gärna svart till vänner och bekanta billigt om du finner mer än du själv kommer att äta.

Vad kommer ni på?

Vi betalar inte fastighetsskatt utan en avgift, tro inte på allt Chat GPT skriver!
Citera
2026-05-26, 11:45
  #8
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Fängelse var en klok ide, mycket pengar som staten får punga ut med där.

Ett annat sätt är att man tillfogar sig sådan kroppsskada att man behöver ständig ledsagare. När man väl har det, då ser man även till att åka på ett långt fängelsestraff. Då blir det dubbeldyrt för staten och man kan känna sig supernöjd!

Nu vet jag en bra kombination!

Livstid fängelse+äta vit flugsvamp så att njurarna pajar. Då måste man åka på dialys varje dag. Åka med kriminalvården till sjukhuset, ständig övervakning, mycket tid på sjukhus. Kostar säkert staten 4 miljoner per år minst.
Citera
2026-05-26, 12:41
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RegnSol
Skatt på skatt på skatt. Räntor och avgifter. Staten tar typ allt. Kriminella priser på drivmedel och livsmedel, och elektricitet.

Enligt Chat GPT är äganderätten relativt stark i Sverige, men det tror jag inte på, för jag vet två som fått sina hus expropierade för att trafikverket ville bygga nån jävla väg där.

Jag har funderat på hur man kan svälta staten och affärsbanker, kreditinstitut, elbolagen och livsmedelsjättarna. Detta har jag kommit på:

Äg ej skattepliktigt fordon.
Äg ej hus, eftersom man måste betala fastighetsskatt.
Handla ej på systembolaget, på grund av alkoholskatten. Brygg eget vin/öl.
Ta inte lån eller krediter. Har man lån eller krediter bör man betala av dem.
Konsumera inte för att systemet säger åt dig att göra det. Black Friday, alla hjärtans dag med mera. Ge presenter när DU vill.
Rök ej, snusa ej.
Har du möjlighet, odla egen mat. Utnyttja allemansrätten för att blocka bär och svamp, sälj gärna svart till vänner och bekanta billigt om du finner mer än du själv kommer att äta.

Vad kommer ni på?

Tjäna så mycket svart du kan.
Investera i guld.
Citera
2026-05-26, 15:52
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
Tjäna så mycket svart du kan.
Investera i guld.
Guld tror jag starkt på.
Silver hade kunnat varit lika bra, men det är ju en förlustaffär att köpa silver eftersom silver är momspliktigt i Sverige, så själva investeringen är en förlustaffär tills dess att värdet ökat med 30%. Det är så galet.
Citera
2026-05-31, 08:48
  #11
Medlem
Viktigaste är att inte jobba, om alla slutade jobba skulle hela systemet kollapsa.
Citera
2026-05-31, 08:58
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riksreptilen
Skaffa inte barn.
Det finns ett barnbidrag som inte följt inflationen på många år och i stort sett gratis skolgång men utgifterna är tiopotenser ser större.

Skulle säga tvärtom skaffa massvis med barn, sen var arbetslös både du din fru/man och kamma in bidrag.
Sen då barnen blir över 18 år kan de också leva på bidrag. Har ni 10 barn så är ni nu 12 st istället för 2 som går på bidrag.

Nu kan ni njuta av varandras liv, hitta på massor med roliga saker istället för att slava.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in