2026-05-26, 06:58
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det är väl ungefär samma skeptisism som florerar här på Flashback. Eller ”ungefär” Det är exakt samma människotyper.

Så du menar att dessa "människotyper" är beredda att storma IVA och släpa med sig kropparna av sina avlidna släktingar?
Det tror inte jag!
Run of the mill Kongoleser spelar i en helt egen liga vill jag lova...
Citera
2026-05-26, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
I fall någon har missat det så är det inbördeskrig i östra Kongo, inklusive i Ituri, och rebellgruppen M23 kontrollerar betydande områden. Det mer imponerande är väl egentligen att det går att bedriva någon allmän sjukvård överhuvudtaget.

Kan vara så att det är organiserade konflikter för att säkerställa mineraltillgångar i området, Lithium Koppar och kobolt, guld, Uran? De har allt som väst behöver.
Ebola är en bra täckmantel att skicka in mer "förnödenheter" - Militär för att säkra de tillgångar som håller på att stjälas.
Citera
2026-05-26, 09:25
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Niggas gonna nig… Men på sätt och vis påminner det om antivaxxarnas misstro mot sjukvården.
Antivaxxares IQ ligger på samma nivå som dessa niggers. Sjukt korkat att stjäla enolalik! Sånt agerande lär snabba på spridningen
Citera
2026-05-26, 11:12
Medlem
Förklaras till stor del av den genomsnittliga intelligenskvoten i subsahara-delen av Afrika. Den är inte imponerande. Därtill näringsbrist under uppväxten, en mycket begränsad utbildningsnivå och en folktro på häxkonster och dylikt. Det är inga raketforskare vi har att göra med. De flesta förstår antagligen inte vad ett virus är.

Jag skulle inte vilja arbeta som sjukvårdspersonal i ett land där befolkningen försöker döda dig, samtidigt som du försöker rädda dem. Karantän av zoner har gjorts tidigare vid ebola zaire-utbrott, men det kompliceras i detta fallet av en omfattande geografisk spridning och lokala väpnade konflikter. Man bör nog börja fundera på att sätta hela Uganda och Kongo i karantän dock, om viruset fortsätter att sprida sig.
Senast redigerad av MpunktM 2026-05-26 kl. 11:15.
Citera
2026-05-26, 12:50
Medlem
Det låter tyvärr inte orimligt, att sätta länderna i karantän, om det ska vara så här. Vården har ju ett omöjligt uppdrag.

Den låga bildningsnivån och okunskapen är direkt farlig för mänskligheten, när sjukdomar som denna härjar.
Citera
2026-05-28, 11:56
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackOhej
Så du menar att dessa "människotyper" är beredda att storma IVA och släpa med sig kropparna av sina avlidna släktingar?
Det tror inte jag!
Run of the mill Kongoleser spelar i en helt egen liga vill jag lova...

Jag tänker främst på antivax-slödder. Den kategorin tänker exakt likadant. Principiellt identiskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in