2026-05-25, 17:21
Medlem
Knattarnas avatar
Varje gång något lands läktarkultur kommer på tal får man höra att den är ”överskattad”. Det gäller till exempel England, Spanien, Tyskland, Italien. Där är det visst 50% turister på läktarna.

Men om alla är överskattade måste det väl ändå finnas något land som är bäst?

Jag såg någon föreslå att läktarkulturen är bäst i de engelska lägre divisionerna under Premier League. Men så svarade någon direkt att den kanske var bra för 30 år sedan, men nu är den *trumvirvel* överskattad.

Någon kanske försöker påstå att den svenska är bra, men då får man höra att den är provinsiell och överskattad.

Var är den bäst då? Kan det vara borta i Sydamerika där de hoppar upp och ner i 90 minuter? Men då får man väl höra att det är själlöst och överskattat också.

Vilket land har den bästa läktarkulturen?
Citera
2026-05-25, 17:27
Medlem
Stenballes avatar
När det gäller vid landskamper skulle jag nog säga Danmark (fortfarande), men tyvärr gäller det bara vid landskamper, inte vid övrigt spel.
Citera
2026-05-25, 17:37
Medlem
Venne, men här är mitt favoritklipp. Tänk att röka en fuling och hoppa runt här:

https://m.youtube.com/watch?v=JhkRgJmmOhA&pp=ygUXYXJnZW50aW5hIGZvb3RiYWx sIGZhbnM%3D

San Lorenzo från Argentina.
Citera
2026-05-25, 17:48
Medlem
Norra delarna av Peru.
Citera
2026-05-25, 17:50
Medlem
När Pebaz mötte Bazán 2023 var det en riktig folkfest. Carneval och fackeltåg, fyrverkerier och gratis öl på pubarna. Makalös stämning med Poolparty och fria drinkar i en vecka.
Citera
2026-05-25, 17:55
Medlem
Ilimitados avatar
England. Folk får säga vad de vill men den engelska publiken har en klassisk akustik som inget annat land har. Jag har fortfarande inte förstått hur den där akustiken uppstår.
Citera
2026-05-25, 17:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Skulle säga Island. Vara där på Reykjavik när det är hemma är grymt. Sedan struntar de helt i resultatet också. De är glada om det bli 9-0 bakåt...
Citera
2026-05-25, 18:18
Medlem
FallerIfallerAs avatar
Nederländerna har en trevlig publik!
Citera
2026-05-25, 18:22
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Helsingborg.
Citera
2026-05-25, 18:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag menar de mest fula fans är ju lagen man själv diggar AIK och Everton. Man vill efter en vinst undvika speciella delar Stockholm eller Liverpool. Men det ska vara ändå mycket till att få stryk. De ena ena riktiga fans kommer ju skydda ena. De vet ju att som i Liverpool som i Stockholm finns det typ 100 årig fred mellan lagen och deras fans. Inget man vill messa med.
Senast redigerad av Zaedrews 2026-05-25 kl. 18:49.
Citera
2026-05-25, 18:57
Medlem
.nilss avatar
Landskamper, EM/VM måste jag säga Nederländerna. Utanför och inne på arenan. Kolla upp lite videor på YouTube när dom ska hoppa åt höger och vänster, med DJ och härlig dunka-musik.

Svenskar är som Lidl-britter, det kanske blir lite halvtryck på läktaren ibland men inget speciellt.
Citera
2026-05-25, 19:48
Medlem
Nordkorea.

De klappar och gör allt annat i takt, som ett fiskstim. No surprises there.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in