Detta vansinne tar aldrig slut. Man byter ut ordet fobi mot rasism, exakt det islamister vill för att bland annat kunna införa särlagstiftning. Att vara muslim betyder mer var helst i världen de vistas i. Detta stöds nu av regeringen.
Jag trodde i min enfald att det här muslimvurmandet var över. Men icke. Det pågår alltjämt i oförminskad styrka. Det här kommer givetvis stärka islamister att fortsätta sin kamp mot Väst och att islamisera även Europa, särskilt Sverige.
Så vad tror ni? Kommer det här utspelet att sänka M ännu mer? Är regeringen blind för islamism eller accepterar man islamismens negativa påverkan i Väst?
Eller se debatten här:
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/begreppet-islamofobi_hd10396/?pos=1537&autoplay=true
Jag trodde i min enfald att det här muslimvurmandet var över. Men icke. Det pågår alltjämt i oförminskad styrka. Det här kommer givetvis stärka islamister att fortsätta sin kamp mot Väst och att islamisera även Europa, särskilt Sverige.
Så vad tror ni? Kommer det här utspelet att sänka M ännu mer? Är regeringen blind för islamism eller accepterar man islamismens negativa påverkan i Väst?
Begreppet islamofobi är problematiskt och ska inte användas av den svenska regeringen.
Det slog utrikesminister Maria Malmer Stenergard (M) fast i en interpellationsdebatt i riksdagen under fredagen. I regeringens handlingsplan mot rasism och hatbrott från december 2024 har begreppet ersatts med ”antimuslimsk rasism”, något som 100% var först att rapportera om.
– Syftet är att rikta blicken mot personen eller personerna som kan bli föremål för rasism, hatbrott eller diskriminering snarare än mot religionen som sådan, sade Maria Malmer Stenergard.
”Det enda man gör från regeringens sida är att anklaga den som kritiserar islam och den accelererade islamiseringen för att vara rasist i stället för att lida av en psykiatrisk diagnos”, skriver Richard Jomshof.https://kvartal.se/pellezackrisson/artiklar/jomshof-sagar-regeringens-islamofobi-byte/cG9zdDoxMDQ1NDM
”Hade regeringen menat allvar med att skrota termen ’islamofobi’, hade man naturligtvis inte spelat detta islamistiska spel”,
För det är precis vad det handlar om, ett spel. Termen ’islamofobi’ och FN-dagen mot detsamma, är endast ett sätt för islamisterna att försöka rikta blicken bort från allt det hat som genomsyrar islam och allt det elände islam bevisligen för med sig, detta samtidigt som man arbetar målmedvetet med att islamisera våra demokratiska samhällen.
Eller se debatten här:
https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/begreppet-islamofobi_hd10396/?pos=1537&autoplay=true